07:33 12/09
Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας
Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.
Της Ρόης Χάικου
Μακρύς είναι ο κατάλογος των έργων που «τρέχει» αυτή την περίοδο η διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία είναι αποφασισμένη να αλλάξει άρδην το «πρόσωπο» του οργανισμού.
Όχι μόνο εξωτερικά, κάνοντας ήδη ένα μίνι λίφτινγκ στην εμφάνιση των κτιρίων του ΟΛΠ ( τοποθέτησε πανό στο Σιλό και τις αποθήκες), αλλά ουσιαστικά, αναβαθμίζοντας τις λειτουργίες και τις υπηρεσίες του.
Εν μέσω θέρους ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης και οι συνεργάτες του έχουν αναλάβει να δρομολογήσουν δύο πολύ σημαντικά έργα, με κυριότερο αυτό της διεκδίκησης του Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου από κοινού με την Cosco.
O ΟΛΠ αναμένεται να συμμετάσχει στη διαδικασία παραχώρησης του μεγάλου εμπορευματικού κέντρου σε ιδιοκτησία του ΟΣΕ στο Θριάσιο, στο οποίο θα συγκεντρωθεί ο τεράστιος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής, μέσω της νεοσυσταθείσας θυγατρικής του Logistics OΛΠ και από την πλευρά των Κινέζων η Cosco Logistics Co., πιθανότατα μέσα από κοινοπραξία.
Όπως έχει γίνει γνωστό από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων η διαδικασία υποβολής προτάσεων θα ολοκληρωθεί στις 20 Σεπτεμβρίου, οπότε και θα ανοίξουν οι προσφορές που κατατέθηκαν ώστε να επιλεγεί η οικονομικά πιο συμφέρουσα.
Κατασκευή δεξαμενής
Παράλληλα ο ΟΛΠ προωθεί την αγορά ή κατασκευή μίας πλωτής δεξαμενής τύπου panamax στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη στο Πέραμα, οπότε και σύντομα αναμένεται και η σχετική προκήρυξη, καθώς στόχος του οργανισμού είναι να μπει δυναμικά και στην αγορά της ναυπηγοεπισκευής.
Η δεξαμενή τύπου panamax, ένα έργο που εκτιμάται στα 40-45 εκατ. δολάρια, θα αποτελέσει περιουσιακό στοιχείο της θυγατρικής του ΟΛΠ, Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες ΟΛΠ Α.Ε. (ΝΑΥΣΟΛΠ). Ήδη εδώ και περίπου ένα μήνα, η Cosco Shipyards κατέθεσε πρόταση στον ΟΛΠ για την απόκτηση της πλωτής δεξαμενής Panamax, στο πλαίσιο της υλοποίησης της «συμμαχίας» της ΝΑΥΣΟΛΠ με τις εταιρείες της Cosco Ship-Trade Co. και Shipyard Group Cosco, η οποία προβλέπει συνεργασία σε τεχνικά, επισκευής και συντήρησης πλοίων στην Ελλάδα κλπ.
Σε τροχιά έχει μπει και το έργο της εγκατάστασης υπερυψωμένου συστήματος κυκλοφορίας (monorail) περιμετρικά του Κεντρικού Λιμένος Πειραιώς, αφού χθες, ανακοινώθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής για την προεπιλογή των 6 από τις 7 εταιρείες που κατέθεσαν τεχνικές προτάσεις. Η εταιρεία που αποκλείστηκε από την επόμενη φάση είναι η FCC Construction, κατασκευαστική με έδρα την Ισπανία.
Το επόμενο βήμα προβλέπει την οριστική τεχνική μελέτη και την προκήρυξη του έργου. Η ολοκλήρωση των επόμενων δύο φάσεων της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Μάρτιο 2011.
Το μήκος του δικτύου ανέρχεται σε 6 χλμ. με δυνατότητα επέκτασης άλλων 5 χλμ. και οι σταθμοί σε 8, ένα έργο προϋπολογισμού 60 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει προταθεί για ένταξή στο ΠΕΠ Αττικής με χρόνο εγκατάστασης και λειτουργίας το τέλος του 2013.
Αξίζει να σημειωθεί πως για το έργο αυτό, το οποίο έχει προγραμματιστεί από το 2002, έχουν ήδη εκδοθεί οι απαιτούμενοι περιβαλλοντικοί όροι και έχει γίνει αποδεκτό από όλους τους φορείς της πόλης και του λιμανιού, αφού πέρα από τους διακινούμενους επιβάτες στα διάφορα σημεία του, θα το χρησιμοποιούν και οι κάτοικοι, αλλά και οι τουρίστες, οι οποίοι θα αποκτήσουν πιο εύκολη πρόσβαση στο κέντρο και την αγορά του Πειραιά.
Επόμενος... σταθμός για τον ΟΛΠ το Car Terminal και η αναβάθμισή του. Στα σχέδιά της διοίκησης δεν είναι η παραχώρησή του, αλλά η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του.
Το Car Terminal του ΟΛΠ αποτελείται από τρεις σταθμούς διαχείρισης αυτοκινήτων, με τον τελευταίο να αναπτύσσεται το 2005. Η δυναμικότητα αποθήκευσης είναι 12.000 αυτοκίνητα σε μια συνολική έκταση 180 στρεμμάτων, ενώ μπορούν να διακινηθούν 670.000 κινήσεις ετησίως.
roi.haikou@capital.gr