Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 02-Ιουλ-2010 08:38

    "Διόδια" €113 εκατ. για το ποσοστό της ΑΤΤΙΚΑΤ στην Αττική Οδό

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου
     
    Προθεσμία μέχρι τις 7 Ιουλίου έχουν για να απαντήσουν οι όμιλοι Άκτωρ Παραχωρήσεις και J&P Άβαξ στην προσφορά της ATEbank για την πώληση του ποσοστού 9,88% της ΑΤΤΙΚΑΤ στην Αττική Οδό. 

    Κατά πληροφορίες, η δεσμευτική προσφορά της τράπεζας για τη συμμετοχή της ΑΤΤΙΚΑΤ στον αυτοκινητόδρομο είναι 113 εκατ. ευρώ, δηλαδή 10 εκατομμύρια περισσότερο από όσα ζητούσε η κατασκευαστική συμφερόντων Πανούση.

    Υπενθυμίζεται ότι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ δεν κατέληξαν σε συμφωνία για την αγορά των «ασημικών» της ΑΤΤΙΚΑΤ, καθώς θεωρήθηκε ότι δεν προέκυπταν οφέλη για τους δύο ομίλους. Και αυτό διότι η πώληση του 9,88%, που είναι ενεχυριασμένο για εξασφάλιση δανείων από τις τράπεζες, δεν θα μείωνε παρά την έκθεση στον κίνδυνο των πιστωτών της ΑΤΤΙΚΑΤ.

    Έτσι η ATEbank υπέβαλε δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση της συμμετοχής της ΑΤΤΙΚΑΤ στις εταιρείες Αττική Οδός Α.Ε. και ΑΤΤΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ Α.Ε., με τα επόμενα βήματα της τράπεζας να αποτελούν συνάρτηση της απόφασης που θα λάβουν οι Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ που έχουν δικαίωμα προτίμησης.
     
    Στο σημείο αυτό αποκτά «ενδιαφέρον» η υπόθεση της μεταβίβασης του ποσοστού της ΑΤΤΙΚΑΤ στους δύο ομίλους, οι οποίοι πρέπει πλέον να καταβάλλουν 10 εκατομμύρια περισσότερο για να το αγοράσουν.
     
    Πληροφορίες υποστηρίζουν ότι εάν η προσφορά της ΑΤΕbank, δεν ήταν υψηλότερη, συγκριτικά με αυτήν που είχε υποβάλει η κατασκευαστική, οι δύο μεγαλύτερες κατασκευαστικές της χώρας ενδεχομένως να την αποδέχονταν χωρίς δεύτερη σκέψη.
     
    Πλέον όμως, τα διαβούλια λαμβάνουν μεγαλύτερη έκταση, καθώς βάσει της προσφοράς των 113 εκατ. ευρώ της ΑΤΕbank, η συνολική αποτίμηση της Αττικής Οδού ξεπερνάει το 1,12 δισ. ευρώ, μέγεθος που θεωρείται αρκετά υψηλό από τους δύο ομίλους για τα σημερινά δεδομένα της αγοράς.
     
    Έτσι, όλες οι ενδείξεις συνηγορούν υπέρ του ότι η απάντηση των Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ στην προσφορά της ATEbank θα είναι αρνητική. Δεν αποκλείεται όμως μέχρι την επόμενη Τετάρτη, οι συζητήσεις να έχουν λάβει διαφορετική τροπή και το 9,88% να περιέλθει στα χέρια των δύο βασικών μετόχων της Αττικής Οδού.
     
    Σε περίπτωση πάντως που οι τρεις πλευρές δεν καταλήξουν σε συμφωνία, οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι θα αποκτήσουν συμμέτοχο στην Αττική Οδό ένα φερέγγυο τραπεζικό ίδρυμα. Εάν πάλι το ποσοστό περιέλθει στην κατοχή των Ελλάκτωρ – J&P Άβαξ, τότε η ATEbank θα εξασφαλίσει άμεσα 113 εκατ. ευρώ, σε μία εποχή που η ρευστότητα είναι το μεγάλο ζητούμενο.
     
    Όσον αφορά την ΑΤΤΙΚΑΤ, η διοίκησή της υποστηρίζει ότι μέσω της πώλησης του 9,88% θα εκμηδενίσει τον υψηλό δανεισμό της. Κάτι τέτοιο όμως, τίθεται υπό αμφισβήτηση, καθώς όπως προκύπτει από την ανάλυση των δημοσιευμένων οικονομικών καταστάσεων της εισηγμένης, το ποσό που θα εισπράξει δεν θα μειώσει παρά μόνον την έκθεσή της στους δανειστές της.
     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ