Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 18-Οκτ-2025 08:00

    Vivartia: Πώς η ΔΕΛΤΑ θα κάνει το comeback στο παγωτό

    Vivartia: Πώς η ΔΕΛΤΑ θα κάνει το comeback στο παγωτό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Με "όπλο" την αποκλειστική διανομή σημαντικών διεθνών brands, όπως τα Häagen-Dazs, Mars, Snickers, Twix, Bounty και Sammontana, η ΔΕΛΤΑ, θυγατρική της Vivartia, προσδοκά ότι το 2026 η επιστροφή της στο παγωτό -σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την αποχώρησή της από την αγορά- θα είναι εν τοις πράγμασι γλυκιά.

    Έχοντας θέσει συγκεκριμένες προτεραιότητες: βελτίωση στη διακίνηση και αποθήκευση, εμπλουτισμό της οργάνωσης πωλήσεων, προσαρμογές στην εμπορική πολιτική, αύξηση του αριθμού των ψυγείων και επέκταση της γκάμας παγωτών με νέες γεύσεις, η εταιρεία επιχειρεί να "χτίσει" βήμα-βήμα το comeback της σε μια αγορά που παραμένει δυναμική, τζιράροντας πάνω από 250 εκατ. στη λιανική, αλλά και εξαιρετικά ανταγωνιστική.

    Ήδη οι "παιδικές ασθένειες", όπως τα προβλήματα στο στοκ και τις αποθήκες, έχουν ξεπεραστεί, ενώ με στοχευμένες αλλαγές σε ανθρώπους και πρακτικές, η επανείσοδος στον κλάδο του παγωτού φαίνεται να αποκτά προοπτικές επιτυχίας.

    Η κίνηση ματ

    Οι συνέργειες με τον κλάδο της εστίασης της Vivartia θα είναι μια από τις καθοριστικές κινήσεις για την ερχόμενη χρονιά.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, από το 2026 τα premium παγωτά που διανέμει η ΔΕΛΤΑ θα τοποθετηθούν σε 350-400 από τα περίπου 600 καταστήματα εστίασης του ομίλου (Goody’s, Flocafe, Everest, La Pasteria, Olympus Plaza, kuzina, its all Greek κ.ά.), μετά τη λήξη του συμβολαίου με την Algida.

    Με τον τρόπο αυτό, η ΔΕΛΤΑ ενισχύει σημαντικά το αποτύπωμά της στο κανάλι του Ho.Re.Ca., ενώ ταυτόχρονα έχει καταρτιστεί πλάνο για σταδιακή διεύρυνση του αριθμού των ψυγείων κατά τουλάχιστον 20% μέσα στα επόμενα χρόνια. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία διαθέτει περί τα 10 χιλιάδες ψυγεία.

    Από το 2006 στο 2026

    Η επιστροφή της ΔΕΛΤΑ στο παγωτό ξεκίνησε στο τέλος του 2023 με την εξαγορά της Cold Sin, τον επίσημο εθνικό διανομέα των παγωτών Mars Hellas και General Mills  (Häagen-Dazs) και τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της ιταλικής Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο. Δηλαδή τον 4ο παίκτη στο παγωτό μετά τις Froneri (θυγατρική της παγκόσμιας κοινοπραξίας Nestlé – PAI Partners – Goldman Sachs), Unilever (Algida ICC) και Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου.

    Υπενθυμίζεται ότι με μια εξαγορά είχε βγει από το παγωτό. Ήταν Φεβρουάριος του 2006 όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Δέλτα Παγωτού της οικογένειας Δασκαλόπουλου από τη Nestle Hellas, με την πολυεθνική να επενδύει στην ελληνική αγορά περί τα 240 εκατ. ευρώ, αγοράζοντας στην ουσία την πρωτιά στον κλάδο του τυποποιημένου παγωτού.

    Η κίνηση αυτή δεν είχε σκοπό την επαναφορά του σήματος της Δέλτα Παγωτού, αλλά είχε ενταχθεί στη στρατηγική της Vivartia να επεκτείνει το αποτύπωμά της σε αναπτυσσόμενες αγορές τροφίμων, αξιοποιώντας υφιστάμενες εμπορικές υποδομές και διανομή. Κάτι ανάλογο με τις εξαγορές στα βιολογικά τυροκομικά (μέσω Κουρέλλα) και σε δίκτυα εμπορίας τυριών (μέσω Γκατένιο).

    Δύσκολο το 2024 για την Cold Sin

    Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων η Cold Sin, κατέγραψε μια δύσκολη χρονιά το 2024. Ο κύκλος εργασιών περιορίστηκε στα 7,09 εκατ. ευρώ, έναντι 9,43 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 2,92 εκατ. ευρώ, από 4,16 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

    Το EBITDA γύρισε αρνητικό, διαμορφούμενο σε -0,1 εκατ. ευρώ από +2,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, ενώ στην τελευταία γραμμή η εταιρεία εμφάνισε ζημίες 590 χιλ. ευρώ, έναντι κερδών 1,46 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Τα ίδια κεφάλαια μειώθηκαν στα 1,1 εκατ. ευρώ από 1,69 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητα στα 320 χιλ. ευρώ.

    Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι στις 31 Δεκεμβρίου 2024 η εταιρεία παρουσίαζε θετικό κεφάλαιο κίνησης ύψους 224 χιλ. ευρώ, μειωμένο κατά 829 χιλ. ευρώ από την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Η υποχώρηση αυτή αποδίδεται σε στρατηγικές κινήσεις που υλοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά: βελτιστοποίηση του demand planning και αλλαγή παρόχου αποθηκευτικών υπηρεσιών, που απαίτησαν πρόσθετες επενδύσεις σε κεφάλαιο κίνησης ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση και η ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημαντικό μέρος των υποχρεώσεων αφορά τη μητρική ΔΕΛΤΑ, η οποία προσφέρει ευελιξία στους διακανονισμούς.

    Σε ό,τι αφορά το μέλλον, το μεσο-μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο της εταιρείας βασίζεται στην ανάπτυξη των πωλήσεων μέσω στόχευσης νέων καναλιών και συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους, την προσφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας σε προσιτές τιμές, και την αναβάθμιση των αποθηκευτικών υπηρεσιών.

    Η ΔΕΛΤΑ

    Την περσινή χρονιά ο τζίρος του ομίλου ΔΕΛΤΑ αυξήθηκε στα 291,5 εκατ. ευρώ από 274,6 εκατ. ευρώ το 2023, καταγράφοντας άνοδο 6,1% και ξεπερνώντας τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς γαλακτοκομικών, που ήταν στο 4%.

    Τα αποτελέσματα προ φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες έκλεισαν με κέρδος 400 χιλ. ευρώ, έναντι ζημιών 400 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 700 χιλ. ευρώ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ