Πέμπτη, 08-Μαϊ-2025 16:06
Η Ελλάδα ως Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Προορισμός: TravelStaytion και Expedia Group αναλύουν τάσεις και προοπτικές

Για τις τάσεις που επικρατούν στον τουρισμό για το 2025, αλλά και την όρεξη των διεθνών αγορών να επισκεφθούν τη χώρα μας την περίοδο των διακοπών μιλούν στο capital.gr τρεις ειδικοί του Κλάδου.
Πρόκειται για τον Ιάσoνα Αναστασίνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο και Ιδρυτή της TravelStaytion, η οποία είναι μία παγκόσμια πλατφόρμα ενοικίασης που συνδυάζει την τεχνολογία, την ποιότητα και την επαγγελματική διαχείριση ώστε να ενισχυθεί η ταξιδιωτική εμπειρία των τουριστών.
Ο James Cassidy Senior Director, Partner Success Vacation Rentals, του Ομίλου Expedia για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική. Διαθέτει περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στην ψηφιακή ανάπτυξη των βραχυχρόνιων μισθώσεων επικεντρώνοντας σε στρατηγικές χρήσης δεδομένων για να ενισχύσει τον κλάδο των ενοικιάσεων.
Ο Tim Rosolio, Vice President of Vacation Rental Partnerships του Ομίλου Expedia με 15ετη εμπειρία στην βραχυχρόνια μίσθωση και σημαντικό αποτύπωμα στην ανάπτυξη της Vrbo και της Expedia στην κατηγορία βραχυχρόνιων μισθώσεων.
Ιάσονας Αναστασίνης: Η Ελλάδα καταγράφει ιδιαίτερα θετική πορεία, τόσο σε επίπεδο ζήτησης όσο και σε επίπεδο τιμών στον τομέα των καταλυμάτων. Το πρώτο τρίμηνο του 2025, η χώρα σημείωσε σημαντική αύξηση στον αριθμό κρατήσεων σε σχέση με πέρυσι, ενώ η μέση ημερήσια τιμή διαμορφώνεται στα €300 — από τις υψηλότερες στην Ευρώπη.
Παραδοσιακοί προορισμοί όπως η Αθήνα, η Σαντορίνη και η Κρήτη διατηρούν ισχυρή δυναμική, ωστόσο αξιοσημείωτη άνοδο παρουσιάζουν και λιγότερο προβεβλημένοι προορισμοί όπως η Μάνη και το Πήλιο. Οι περιοχές αυτές ελκύουν επισκέπτες που αναζητούν αυθεντικότητα, τοπική κουλτούρα και ποιοτική διαμονή μακριά από το μαζικό τουρισμό.
Πιο συγκεκριμένα, οι ΗΠΑ και ο Καναδάς συγκαταλέγονται πλέον στις κορυφαίες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών προς την Ελλάδα, μαζί με τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία. Το κοινό αυτό δίνει έμφαση στην άνεση, την ιδιωτικότητα και τη μοναδικότητα του καταλύματος.
Ενδεικτικά, βλέπουμε αυξημένο ενδιαφέρον για ακίνητα τριών ή περισσοτέρων υπνοδωματίων με ανάγκη σε εξωτερικού χώρους, πισίνα και αυθεντική αρχιτεκτονική, όπως βίλες στη Μάνη, πετρόχτιστα στο Πήλιο ή σπίτια στην Τήνο με θέα στο Αιγαίο. Οι επισκέπτες επιδιώκουν την ισορροπία ανάμεσα στην εμπειρία και τη λειτουργικότητα, επιλέγοντας χώρους που προσφέρουν όχι μόνο αισθητική και ιδιωτικότητα, αλλά και ανέσεις που ανταποκρίνονται σε έναν περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο ταξιδιού.
Όπως προκύπτει από στοιχεία της TravelStaytion, οι επισκέπτες αυτοί δαπανούν περισσότερα ανά διανυκτέρευση σε σχέση με τον μέσο όρο, επιβεβαιώνοντας τη στροφή προς πιο premium εμπειρίες. Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι η Ελλάδα δεν προσφέρει απλώς ήλιο και θάλασσα, αλλά ένα πλήρες και διαφοροποιημένο τουριστικό προϊόν που ανταποκρίνεται στις τάσεις της διεθνούς ζήτησης.
Ιάσονας Αναστασίνης: Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία, αξιοποιώντας ένα οικοσύστημα ταξιδιωτικής και real estate τεχνολογίας, να διευκολύνει την εμπειρία τόσο του επενδυτή και ιδιοκτήτη όσο και του ταξιδιώτη.
"Όσον αφορά τη διαθεσιμότητα των υποδομών στην Ελλάδα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στην τεχνολογία. Θεωρώ ότι υπάρχει αρκετός χώρος για περαιτέρω ανάπτυξη, ενίσχυση της συνεργασίας και αποτελεσματικότερη επικοινωνία γύρω από το τι πραγματικά προσφέρει ο ελληνικός κλάδος φιλοξενίας.
Σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών φιλοξενίας, θεωρώ πως η ποιότητα της φιλοξενίας στην Ελλάδα υπερβαίνει κατά πολύ τον μέσο όρο παγκοσμίως. Βέβαια, ένα ζήτημα που χρειάζεται βελτίωση είναι η συνδεσιμότητα και οι δυνατότητες μετακίνησης των ταξιδιωτών – ιδιαίτερα μεταξύ νησιών και ηπειρωτικών περιοχών – ώστε να έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν και άλλους εξίσου δημοφιλείς προορισμούς."
James Cassidy: Ταξίδια εκτός σεζόν και αποκέντρωση οι επικρατούσες τάσεις για το 2025
"Σύμφωνα με την παγκόσμια έρευνα Unpack ’25 της Expedia Group, περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες (63%) προτιμούν λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς.
Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην Ελλάδα στην οποία παρά την πρωτοκαθεδρία της Κρήτης, της Κέρκυρας, της Αθήνας και της Κεφαλονιάς, βλέπουμε μία ραγδαία ανάπτυξη σε πιο "μικρούς" προορισμούς, όπως η Βόρεια Ελλάδα, απομακρυσμένα νησιά και ηπειρωτικές περιοχές.
Μια ακόμη τάση που έχουμε εντοπίσει είναι το Joy Of Missing Out (JOMO). Αυτή η τάση σχετίζεται με με την ανάγκη να συνδέεσαι με ανθρώπους και εμπειρίες. Ήδη παρατηρείται ότι πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν να κάνουν κρατήσεις σε βίλες και κατοικίες -όχι απαραίτητα λόγω της ελκυστικότητας ενός προορισμού, αλλά για να έχουν προσωπικό χρόνο, να χαλαρώσουν και να χαρούν τις οικογενειακές στιγμές. Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει σε αυτό τον τομέα, καθώς διαθέτει στα νησιά της εκπληκτικές βίλες με υψηλές παροχές και θέα στη θάλασσα".
Tim Rosolio
"Δημοφιλείς αγορές για την Ελλάδα είναι οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Το θετικό με αυτή την κατηγορία τουριστών είναι ότι είναι πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν μακρινά ταξίδια και, ως εκ τούτου εμφανίζονται διατεθειμένοι να μείνουν περισσότερο, να εξερευνήσουν περισσότερο και να προσθέσουν αξία ως ταξιδιωτικό κοινό.
Επίσης, αναζητούν πιο πολυτελή καταλύματα και εμπειρίες διαμονής, τις οποίες μπορούν να βρουν τόσο στην Αθήνα όσο και τα νησιά".
Σχετικά με την TravelStaytion
Το βασικό συστατικό της επιτυχίας της travelstaytion ήταν και παραμένει η δέσμευσή μας να προσφέρουμε προστιθέμενη αξία στους πελάτες μας. Αναδεικνύουμε και υποστηρίζουμε με εργαλεία τους επαγγελματίες διαχειριστές, ώστε να μπορούν και οι ίδιοι να προσφέρουν στους δικούς τους πελάτες – τους travellers – υψηλής ποιότητας διαμονές και service.
Εντάσσουμε στην πλατφόρμα μας επαγγελματίες διαχειριστές και ποιοτικά ακίνητα μόνο αφού τους έχουμε αξιολογήσει, και πλέον θεσμοθετούμε αυτή την προσέγγιση, καθιερώνοντας πρότυπα που πρέπει να πληρούνται, με στόχο τη δημιουργία μιας κοινότητας επαγγελματιών διαχειριστών ακινήτων με προσανατολισμό την ποιότητα και την φιλοξενία, που προάγουν τον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων, στην Ελλάδα και διεθνώς.
Το SSP, όπως αποκαλούμε το Stay Standards Protocol, θα είναι διαθέσιμο στην αγορά μέσω της πλατφόρμας μας τον Οκτώβριο του 2025 και βασίζεται σε 3 πυλώνες: Safeguarding the Experience, Inspiring Trust και Upgrading Value. Είναι το πρώτο πρωτόκολλο στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης το οποίο θα επαληθεύεται από έναν κορυφαίο και ανεξάρτητο φορέα πιστοποίησης, με τον οποίο θα απονέμουμε σχετικό πιστοποιητικό σε ακίνητα και διαχειριστές που πληρούν τα πρότυπα.
Δεν είναι απλώς ένα πιστοποιητικό το οποίο παρέχουμε, είναι μια σουίτα τεχνολογικών εργαλείων, εφαρμογών και κατευθυντήριων οδηγιών για διαχειριστές ακινήτων, που μέσα από την πλατφόρμα μας μπορούν να ολοκληρώνουν μια διαδικασία επιχειρησιακής διαχείρισης των ακινήτων τους από άκρη σε άκρη, χρησιμοποιώντας τη γνωσιολογική μας βάση που έχουμε συγκεντρώσει εδώ στην travelstaytion την τελευταία 15ετία.
Με τον τρόπο αυτό, και με το να ακολουθείς τα πρότυπά μας - δηλαδή το SSP, το οποίο θα ανανεώνεται και θα ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς βοηθάμε τις επιχειρήσεις να αποδείξουν τη συμμόρφωσή τους, να βελτιώσουν τις λειτουργίες τους και να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των travellers, καθιστώντας την travelstaytion έναν αξιόπιστο συνεργάτη για αξιόλογους και υψηλής ποιότητας διαχειριστές ακινήτων παγκοσμίως.