Σάββατο, 03-Μαϊ-2025 13:26
Παναγιώτης Τερεζάκης - Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ: Στρατηγικό σχέδιο με πέντε άξονες για ανάπτυξη του σιδηροδρόμου

Ο Παναγιώτης Τερεζάκης, Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, μιλά στο ΑΠΕ - ΜΠΕ για την πορεία του ελληνικού σιδηροδρόμου μετά τα τραγικά γεγονότα του 2023, με αποκορύφωμα την τραγωδία των Τεμπών και τις καταστροφές από τις καταιγίδες DANIEL, ELIAS και BORA, οι οποίες ανέκοψαν την πορεία εκσυγχρονισμού του δικτύου. Σε μια περίοδο έντονων δυσκολιών, ο ΟΣΕ επικεντρώνεται σε μια σειρά στρατηγικών πρωτοβουλιών για την ανάταξή του και την αποκατάσταση των υποδομών, στοχεύοντας στην ανάπτυξη και ενίσχυση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.
"Το στρατηγικό μας σχέδιο για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι πολυδιάστατο και περιλαμβάνει πέντε βασικούς άξονες που θα αναδιαρθρώσουν το δίκτυο, προσφέροντας ασφάλεια, αποτελεσματικότητα και αυξημένη χωρητικότητα", αναφέρει ο Παναγιώτης Τερεζάκης. Στοχεύει στην ολοκλήρωση των έργων υποδομής στον βασικό άξονα ΠΑΘΕ, καθώς και στην αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, για την ενίσχυση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας του δικτύου. Παράλληλα, η θέση σε λειτουργία των συστημάτων GSM-R και ETCS αναμένεται να προσφέρει σημαντική αύξηση στην χωρητικότητα του δικτύου, επιτρέποντας την ενίσχυση των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος τονίζει την ανάγκη διασύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τα βασικά λιμάνια και τις Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ.), κάτι που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας, μειώνοντας το μεταφορικό κόστος και ενισχύοντας την οικονομία. Παράλληλα, η δημιουργία logistics centers σε σημαντικούς εμπορευματικούς κόμβους όπως το Ικόνιο, η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη και ο Βόλος, αποτελεί στρατηγική κίνηση για την ανάπτυξη του εμπορευματικού τομέα και την αποτελεσματικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών.
"Η συνεργασία με τους Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς και η ανάπτυξη των βασικών σιδηροδρομικών διαδρόμων που συνδέουν τη Βόρεια Ευρώπη με την Ελλάδα είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της διακίνησης εμπορευμάτων προς και από τις αγορές της Απω Ανατολής", σημειώνει ο Παναγιώτης Τερεζάκης. Ο ΟΣΕ, σε συνεργασία με τις Ευρωπαϊκές Αρχές, εστιάζει στη βελτίωση του θαλάσσιου διαδρόμου Αιγαίου - Σουέζ - Ερυθράς Θάλασσας, ώστε να μειωθεί ο χρόνος και το κόστος των εμπορευματικών μεταφορών.
Η δημιουργία μιας σύγχρονης σιδηροδρομικής εταιρείας, η οποία θα διαχειρίζεται το δίκτυο με ευελιξία και ταχύτητα, είναι αναγκαία για την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος. Ο Παναγιώτης Τερεζάκης αναφέρεται στο νέο νομοσχέδιο που προβλέπει την ίδρυση νέας εταιρείας από τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και την ΓΑΙΟΣΕ, με σκοπό την επιτάχυνση της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου. Η νέα αυτή εταιρεία θα έχει την ευχέρεια να προσλαμβάνει προσωπικό και να οργανώνει τα έργα με μεγαλύτερη ευελιξία.
"Η αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρόμου είναι πλέον μια εφικτή προοπτική", καταλήγει ο Παναγιώτης Τερεζάκης. "Με την αύξηση των χρηματοδοτήσεων, την ενίσχυση του προσωπικού και τη συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους, είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα ενισχύσει την ανάπτυξη όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων".
Η πρόοδος αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των υποδομών και την καθιέρωση του ελληνικού σιδηροδρόμου ως βασικού παράγοντα ανάπτυξης για τη χώρα και την ευρύτερη περιοχή.