Παρασκευή, 28-Μαρ-2025 07:38
Το σχέδιο για τουρισμό στην Αθήνα όλον τον χρόνο

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη
"The Greater Athens Region" είναι η ονομασία του μηχανισμού Στρατηγικής Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού DMMO (Destination Management & Marketing Organization) της Περιφέρειας Αττικής που παρουσιάστηκε χθες σε ημερίδα, παρουσία του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά, της υφυπουργού Τουρισμού Άννας Καραμανλή, της προέδρου του ΕΟΤ Άντζελας Γκερέκου και τουριστικών φορέων.
Τη ίδια ώρα όμως ξέσπασε κόντρα με το δήμο Αθηναίων, που σε ανακοίνωσή του ανέφερε πως "δεν ανέχεται κηδεμόνες στη διαχείριση της τουριστικής εικόνας του".
Όπως σημειώθηκε στο πλαίσιο της ημερίδας, ο DMMO "The Greater Athens Region" λειτουργεί ως πλατφόρμα σύνδεσης φορέων, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που ενισχύουν τη συνοχή και την ανταγωνιστικότητα του προορισμού. Βασικοί άξονες είναι η διάχυση του τουρισμού στον χώρο και τον χρόνο, καθώς και η αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων προβολής και διαχείρισης του τουριστικού προϊόντος και για τους δώδεκα μήνες.
Ο DMMO, τονίστηκε, δημιουργεί τις συνθήκες για καινοτόμες συνεργασίες, ενσωματώνοντας τις αρχές της βιωσιμότητας και της ποιοτικής τουριστικής εμπειρίας. Ειδικότερα, εστιάζει σε στρατηγικές δράσεις με επίκεντρο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος, την προσέλκυση ταξιδιωτών υψηλού επιπέδου, καθώς και τη διείσδυση σε νέα δυναμικά τμήματα της τουριστικής αγοράς, ενσωματώνοντας όλες τις σύγχρονες τάσεις.
Ο Περιφερειάρχης Αττικής τόνισε δε ότι η Αττική είναι η πρώτη ελληνική Περιφέρεια που αποκτά αυτόν τον μηχανισμό, που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια βιώσιμη και ανταγωνιστική τουριστική ανάπτυξη. Ο φορέας, που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ, θα αναλάβει την προβολή της Αττικής στην παγκόσμια τουριστική αγορά, με στοχευμένες δράσεις marketing, ανάπτυξη συνεργασιών και εφαρμογή στρατηγικών διαχείρισης τουριστικών ροών.
"Με έκπληξη και προβληματισμό πληροφορηθήκαμε την απόφαση της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος για όλη την Αττική, υπό την ονομασία "The Greater Athens Region", αδυνατώντας παράλληλα να αντιληφθούμε το νόημα και τη στόχευση του συγκεκριμένου μηνύματος. Η πρωτεύουσα της χώρας διαθέτει ήδη, μέσω της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος μέσω του DMMO (Destination Management & Marketing Organization) και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού, φορείς που λειτουργούν με στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της Αθήνας" ήταν η ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων.
"Η δημιουργία μιας υπερκείμενης δομής, που θα απορροφήσει ή θα υποκαταστήσει τις τοπικές πρωτοβουλίες, δεν αποτελεί πρόοδο, αλλά οπισθοδρόμηση. Αντί να ενισχύουμε την αποκέντρωση και την αυτονομία των δήμων, οδηγούμαστε σε ένα κεντρικοποιημένο και γραφειοκρατικό μοντέλο, που προσπαθεί να υποκαταστήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ βαθμού και τη δυνατότητα να διαμορφώνουν τη δική τους στρατηγική. Ο Δήμος Αθηναίων είναι ανοιχτός σε στρατηγικές συνεργασίες, ωστόσο δεν χρειάζεται καθοδήγηση ούτε έλεγχο στη διαχείριση και ανάδειξη του τουριστικού του προϊόντος. Η τουριστική στρατηγική και η εφαρμογή της στην πόλη μας, είναι και θα είναι αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα του Δήμου, χωρίς παρεμβάσεις και "κηδεμονίες" κατέληγε.
Βασικός στόχος του σχεδίου "The Greater Athens Region" είναι η ομοιόμορφη κατανομή της τουριστικής κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε όλες τις περιοχές της Αττικής, με την ανάδειξη και νέων προορισμών, όπως τα νησιά του Σαρωνικού, η Ανατολική Αττική και οι ορεινές διαδρομές της Πάρνηθας και της Πεντέλης.
1. Ανθεκτικές και σύγχρονες υποδομές, ως βασική προϋπόθεση για την ανταγωνιστικότητα στον τουριστικό τομέα, όπως η αναβάθμιση της συνδεσιμότητας και των μεταφορών, στον πολιτιστικό πλούτο της Αττικής, καθώς και στο νέο μητροπολιτικό πάρκο "Αέναον" στον Φαληρικό Όρμο, που ολοκληρώνει την ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
2. Ανάδειξη της ταυτότητας και διαχείριση των τουριστικών ροών, μέσα από μία βιώσιμη τουριστική στρατηγική και για τους δώδεκα μήνες του χρόνου.
3. Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της ποιότητας ζωής με τρόπο που το τουριστικό προϊόν θα δημιουργεί υπεραξία για όλη την κοινωνία.
4. Προώθηση της Καινοτομίας και του Ψηφιακού Μετασχηματισμού, με τη λειτουργία ενός "Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Προορισμού", καθώς και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης.