Πέμπτη, 17-Οκτ-2024 08:46
Δουκίσσης Πλακεντίας: Έστειλαν κατά λάθος συρμό του Προαστιακού στη γραμμή του μετρό - Εισαγγελική έρευνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13:12
Ένα νέο σοβαρό περιστατικό που μαρτυρά την κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο συνέβη πριν λίγες μέρες, χωρίς όμως ευτυχώς να σημειωθεί κάποιο ατύχημα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών, ένας συρμός του Προαστιακού έλαβε εντολή, την περασμένη Τετάρτη 9 Οκτωβρίου στη Δουκ. Πλακεντίας, να μπει σε λάθος γραμμή, και συγκεκριμένα σε σήραγγα του μετρό.
Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τότε, πήρε την απόφαση που έσωσε ουσιαστικά την κατάσταση, καθώς ελάττωσε ταχύτητα προχωρώντας αργά ώστε να "πιάσει" το λάθος η τηλεδιοίκηση, όπερ και εγένετο.
Τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχιζε για λίγο ακόμα.
Η ΕΦΣΥΝ παρουσιάζει έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή και το οποίο συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ). Απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης επιβεβαίωσε, μιλώντας στον realfm ότι την περασμένη εβδομάδα συρμός του Προαστιακού μπήκε στη γραμμή του Μετρό.
Ο κ. Τερεζάκης είπε πως ήταν λάθος του σταθμάρχη, ο οποίος και απομακρύνθηκε από τη θέση του, ενώ ανέφερε ακόμα ότι ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα.
Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ.
Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:
1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.
2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα "σφήνωνε" στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Επιγραμματικά:
1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.
2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας.
Διευκρινίσεις για το περιστατικό εξέδωσε και η Hellenic Train δηλώνοντας πως διερευνώνται τα αίτια του περιστατικού σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας. Το συμβάν κατήγγειλε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ζητώντας την άμεση διερεύνησή του.
Σε ανακοίνωση της η Hellenic Train αναφέρει πως "η εταιρεία διερευνά τα αίτια του περιστατικού, που σημειώθηκε την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, κατά το οποίο συρμός του Προαστιακού παραβίασε τις ενδείξεις εισόδου στη γραμμή του ΜΕΤΡΟ στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Η διερεύνηση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, ενώ παράλληλα έχει ενεργοποιηθεί η πειθαρχική διαδικασία για την απόδοση ευθυνών. Το προσωπικό που εμπλέκεται στο περιστατικό έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα.
Η εταιρεία ακολουθεί αυστηρά πρωτόκολλα ασφαλείας σε όλες τις διαδικασίες της και εφαρμόζει σύγχρονα συστήματα εκπαίδευσης και αξιολόγησης για το προσωπικό της".
Η Hellenic Train, καταλήγει η ανακοίνωση, παραμένει προσηλωμένη στη συνεχή βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, αναλαμβάνοντας τις απαραίτητες ενέργειες όπου απαιτείται.
Εισαγγελική έρευνα για το περιστατικό που συνέβη στο σιδηροδρομικό δίκτυο στις 9 Οκτωβρίου διέταξε η εισαγγελία της Αθήνας.
Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας Αριστείδης Κορέας έδωσε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας μετά την αποκάλυψη του νέου περιστατικού. Στο πλαίσιο της επείγουσας έρευνας την οποία θα διενεργήσει ο εισαγγελέας κ. Ανδρέου θα διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις αλλά και από ποια πρόσωπα.
Πηγή: thetoc.gr