Πέμπτη, 22-Αυγ-2024 17:32
Αυξημένες κατά 11,5% οι εισαγωγές σπουδαστών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού από τις πανελλαδικές φέτος

Σταθερή, σε ετήσια βάση, είναι η αύξηση των μαθητών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων που επιλέγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του Αξιωματικού του Εμπορικού Ναυτικού (Πλοιάρχων και Μηχανικών), σπουδάζοντας στις 10 Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, σε όλη τη χώρα, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τους πίνακες των σπουδαστών/σπουδαστριών που εισάγονται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το εκπαιδευτικό έτος 2024-2025 οι οποίοι δημοσιεύθηκαν εχθές και αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Υ.ΝΑ.Ν.Π. (www.ynanp.gr) και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr), εισήχθηκαν μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων (χωρίς να υπολογίζονται οι επιλαχόντες) 1.363 μαθητές, αριθμός αυξημένος κατά 11,5% σε σχέση με πέρυσι.
Μαζί με τους επιλαχόντες, φέτος, το πρώτο έτος στις ΑΕΝ θα φοιτήσουν 1.507 σπουδαστές (συν 22 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Πλοιάρχων και συν 122 επιλαχόντες στην ΑΕΝ Μηχανικών).
Είναι χαρακτηριστικό ότι το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 υπήρξε αύξηση 5,4% των υποβληθέντων αιτήσεων για τις ΑΕΝ από τους μαθητές της Γ’ Λυκείου σε σύγκριση με το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024. Συγκεκριμένα, για το 2024-2025 υποβλήθηκαν 2.927 αιτήσεις (2.410 άνδρες και 517 γυναίκες) ενώ για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 υπεβλήθησαν 2.778 αιτήσεις υποψηφίων (2.312 άνδρες και 466 γυναίκες).
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εφαρμόζει κάθε έτος "Πρόγραμμα προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα", εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο απευθύνεται σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου καθώς και Α’ – Β’ Λυκείου (Γενικών και ΕΠΑΛ). Δεκάδες εκπαιδευμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και Καθηγητών των ΑΕΝ ενημερώνουν τους μαθητές για το επάγγελμα και τις συνθήκες εργασίας του Αξιωματικού Γέφυρας και Μηχανής.
Το εκπαιδευτικό έτος 2023-24 ενημερώθηκαν 7.173 μαθητές (αύξηση 109,3% σε σχέση με το εκπαιδευτικό έτος 2022-23) σε 232 σχολικές μονάδες (αύξηση 226,7% σε σχέση με το 2022-23) σε όλη την Ελλάδα.
Άλλωστε, όπως σημειώνει το υπουργείο, η Ναυτική Εκπαίδευση και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητές του και βασικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα. Υπενθυμίζει δε ότι η διετία 2024-2025 έχει ανακηρυχθεί από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως διετία "Ναυτικής Εκπαίδευσης".