Σάββατο, 02-Μαρ-2024 14:35
Τέμπη: Νέες αποκαλυπτικές συνομιλίες από τη μοιραία νύχτα

Το μπάχαλο που επικρατούσε στον ΟΣΕ, τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη, αποκαλύπτουν νέα ηχητικά ντοκουμέντα με συνομιλίες των υπαλλήλων που βρίσκονταν σε κομβικές θέσεις.
Λίγες ώρες πριν το δυστύχημα, οι συνομιλίες των σταθμαρχών, που φέρνει στο φως το Μega, φανερώνουν την ανεπάρκεια και τις αστοχίες, ενίοτε και την αδιαφορία, με την οποία αντιμετωπιζόταν ο σιδηρόδρομος, που μετέφερε εκατοντάδες ανθρώπους...
Πριν ακόμα ο προφυλακισμένος σταθμάρχης πιάσει δουλειά, την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου του 2023, το σταθμαρχείο της Λάρισας μιλάει με τους γειτονικούς σταθμούς, με μηχανοδηγούς αμαξοστοιχιών και με τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας.
-Περίμενε… 12 αμάξι τάδε, τάδε, ήρθε. Έφυγε και να ξαναέρθει.
-Τι ώρα;
–Γιατί, κοίταξα; 18:35,30. Ξέρω εγώ; Βάλ' το και 30.
-779, 18:35 το έχω βάλει.
–779 βάλ' το όπου θες.
Όλα στο "περίπου", αν και οι έμπειροι σταθμάρχες γνωρίζουν πως έχουν ευθύνη.
-Ντίνος έφυγε από εμένα. Εντάξει αγόρι μου;
-Όλα οκ; Να ανάψω τσιγάρο δηλαδή; Να μείνω ήσυχος;Όλα οκ; Να ανάψω τσιγάρο δηλαδή; Να μείνω ήσυχος;
-Ναι, ναι, ναι.
-Σου έχω εμπιστοσύνη.
-Ναι εντάξει, εφόσον δεν έχουμε και το 63 από εκεί.
-Εντάξει, και το 63 να είχαμε θα το κρατούσες εκεί, θα το φρενάριζες εκεί.
-Ναι, ναι, ναι.
-Κατάλαβες;
-Είμαστε εντάξει, ναι.
–Σε αυτή την περίπτωση δεν πάει να έχει και τον βασιλιά να έρχεται από εκεί.
-Έγινε.
-Και μέχρι την είσοδο εκεί στο Λιτοχώρι και θα το βάλετε μέσα μετά στην άνοδο.
-Ακριβώς ναι.
–Είσαι ωραίος, πάρε με τηλέφωνο. Μόνο μη με λαχταρήσεις.
Παρά το γεγονός πως "παίζονται ζωές", όπως ακούγεται να λέει κάποιος, η οργάνωση είναι άγνωστη λέξη. Τα αποτελέσματα αυτής της προχείροτητας και της αδιαφορίας, θα φανούν σύντομα.
-Γραμμή ελεύθερη για την 2596. Μονή γραμμή καθόδου.
-Έχεις πάρει;
-Έχω πάρει, έχω πάρει
–Επειδή παίζουμε ζωές, σας παρακαλώ πολύ, κλείστε την πόρτα. Σας παρακαλώ πάρα πολύ. Σας παρακαλώ. Ναι Ρε Βασίλη, κλείστε την πόρτα. Έλα.
-Έχω πάρει με το Λιτόχωφο, είμαστε εντάξει.
-Έχεις πάρει, εντάξει; Το ίδιο που κάναμε και πριν με το 60
-Ακριβώς το ίδιο.
Σε ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται και ο ρυθμιστής κυκλοφορίας που προσπαθεί να καταλάβει τα όσα συμβαίνουν.
Οι εντολές δεν είναι ξεκάθαρες όπως θα έπρεπε. Αλλά επειδή προφανώς όλα αυτά δεν συνέβαιναν για πρώτη φορά, ο έμπειρος σταθμάρχης ακούγεται να λέει πως δεν χρειάζεται άγχος.
-Έλα Παντελή.
-Έχω το 1596 εδώ, το 60 έφτασε… Πρέπει να φτάνει. Πρέπει να έφτασε Λιτόχωρο, το άκουσα στον ασύρματο. Το 63 δεν ξέρω πώς είναι. Τι θα κάνουμε τώρα;
-Το 63 άσ' το, διώξε το τώρα, 70 λεπτά έφυγε τώρα και 35.
-Θα το διώξουμε και αυτό ανάποδα;
-Είναι έτοιμο;
-Περίμενε Παντελή, δεν θέλω άγχος.
-Κώστα, περιμένουν και οι άλλοι, ναι πες.
-Ποιοι άλλοι περιμένουν; Εγώ έχω 4 τρένα εδώ.
-Λοιπόν, τι κάνω; Θέλει; Να το διώξω ανάποδα;
Η γύμνια του σιδηροδρομικού δικτύου έχει οδηγήσει σε μια κατάσταση επικίνδυνη. Τα πάντα γίνονται πρόχειρα, ο ένας μιλάει πάνω στον άλλο και οι κανόνες ασφαλείας έχουν πάει περίπατο.
-Λοιπόν, τι κάνω; Θέλει; Να το διώξω ανάποδα;
-Ναι, ναι είναι έτοιμο;
–Έτοιμο είναι.
–Έτοιμο είναι, διώξ' το ανάποδα. Το 2594;
-Τώρα πήγε η μηχανή να το πάρει. Έχετε συνεννοηθεί για τον κόσμο δηλαδή αυτοί τι θα κάνουν; Δεν θα περιμένουν εδώ το 2596;
-Ποιο;
-Τον κόσμο που θα φέρει πίσω με το 2594.
-Μισό λεπτό, μισό λεπτό. Δεν γύρισε πίσω αυτό εε;
-Δεν γύρισε Παντελή. Τώρα θα γυρίσει, θέλει ένα τέταρτο τουλάχιστον, μη σου πω και 20 λεπτά να γυρίσει.
-Μα αφού δεν με αφήνεις εσύ…
-Δημήτρη, μ’ ακούς; Το 2594 δεν έχει γυρίσει, θέλει ένα τέταρτο, μ ’ακούς; Το 2594 με τη μηχανή, δεν έχει γυρίσει στη Λάρισα πίσω τον κόσμο. Περίμενε ρε Δημήτρη γιατί θέλω να διώξω το 2596. Τι; Έχω διάδρομο για να διώξω μέχρι το Λιτόχωρο. Να το διώξω, ο κόσμος τι θα γίνει;
Κανείς εκείνα τα λεπτά δεν έδειχνε να βάζει στο μυαλό του το κακό. Επειδή προφανώς έτσι είχαν συνηθίσει να δουλεύουν για χρόνια.
-Θα πάει το 2594 με λεωφορεία ε; Έγινε το διώχνω κατευθείαν τρωτά. Διώξτε το 2596 θα πάει ο κόσμος με λεωφορεία.
-Εντάξει, καλώς,
-Έγινε;
Πηγή: The Toc