Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 23-Νοε-2023 08:13

    Εγκαίνια για τον αυτοκινητόδρομο Μπράλος - Άμφισσα – Ποιο είναι το έργο

    Εγκαίνια για τον αυτοκινητόδρομο Μπράλος - Άμφισσα – Ποιο είναι το έργο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 15:23

    Της Ελένης Μπότα

    Εγκαινιάστηκε σήμερα η έναρξη των εργασιών του οδικού άξονα Μπράλος - Αμφισσα, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών Χ. Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών Ν. Ταχιάου.  

    Το Μπράλος – Άμφισσα, με ανάδοχο την ΑΒΑΞ αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα-  Αντίρριο και η υλοποίηση του ανοίγει τον δρόμο για τη μελλοντική ολοκλήρωση και των άλλων τμημάτων που χρήζουν αναβάθμισης. Ο διαγώνιος άξονας ενώνει τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τον Ε65 (Λαμία-Καρδίτσα-Εγνατία), με την Ιόνια Οδό (Αντίρριο – Ιωάννινα), την Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και κατ' επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος).

    Το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή υποτμημάτων του Οδικού τμήματος "Μπράλος – Άμφισσα" του άξονα "Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο", ο οποίος αποτελεί μέρος του Αναλυτικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

    Ειδικότερα, αφορά στη μελέτη και κατασκευή των οδικών υποτμημάτων, από τον Μπράλο μέχρι την Αρχή παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα, μήκους περίπου 24 χλμ

    Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή δύο σηράγγων (Σ1 μήκους 2.225 μ. και Σ2 μήκους 2.485 μ.), επτά γεφυρών, έξι ισόπεδων κόμβων (Μπράλος – Παλαιοχώρι), (Μπράλος – Παλαιοχώρι), (Σ.Σ. Μπράλου), (Γραβιάς), Βίνιανης και Ελαιώνα), δύο Άνω Διαβάσεων, δύο Κάτω Διαβάσεων, καθώς και ενός δικτύου παράλληλων και κάθετων δευτερευουσών οδών για τη σύνδεση με το λοιπό υφιστάμενο οδικό δίκτυο και την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων.

    Επίσης στη σύμβαση περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις όπως οι απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά, αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες καθώς και υπηρεσίες συμβούλου για τον έλεγχο των μελετών του Αναδόχου κατασκευής του έργου.

    Η διάρκεια των εργασιών είχε οριστεί σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης και είναι προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ.

    Ποιος είναι ο διαγώνιος οδικός άξονας "Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο"

    Το Μπράλος - Αμφισσα αποτελεί τμήμα του διαγώνιου οδικού άξονα "Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο", ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Στερεάς ΕλλάδαςΣύμφωνα με εκτιμήσεις με την ολοκλήρωση του, η απόσταση Λαμίας-Πάτρας από 185 χιλιόμετρα σήμερα θα μειωθεί στα 160 χιλιόμετρα 

    Ταυτόχρονα ο χρόνος οδήγησης για ένα ΙΧ όχημα θα μειωθεί στο μισό, δηλαδή από τρεις ώρες σήμερα σε 90 λεπτά, κάνοντας εφικτή την γρήγορη οδική διασύνδεση Δύσης-Ανατολής.

    Επίσης με την υλοποίηση του οδικού άξονα γίνεται δυνατή η σύνδεση των λιμένων Βόλου και Πάτρας, δυο από τα σημαντικότερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, ενώ παράλληλα θα δίνει τη δυνατότητα παράκαμψης της Βοιωτίας και της Αττικής σε όσους θέλουν από τα βόρεια και τα κεντρικά της χώρας να κατευθυνθούν προς τη Δυτική Ελλάδα.

    Σημαντικό είναι και το γεγονός ότι ο άξονας αυτός θα ωφελήσει τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθώς θα αυξήσει τις ροές της από τη στιγμή που η Γέφυρα θα καταστεί είσοδος - έξοδος σε τρεις οδικούς άξονες Ιόνια, ΠΑΘΕ και Ε65.

    Μάλιστα η σπουδαιότητα του άξονα αυτού τονίσθηκε και στην Τελική Έκθεση για το Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία (Έκθεση Πισσαρίδη), ως έργο υποδομής που μπορεί να ενισχύσει την κινητικότητα, την προσβασιμότητα και την περιφερειακή σύγκλιση στο σύνολο της χώρας.

    "Θα κατασκευαστεί με τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές

    Μιλώντας για το έργο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, τόνισε πως "θα κατασκευαστεί με τις πιο σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές ώστε να μην επιβαρυνθεί σημαντικά το περιβάλλον", επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως έχει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. 

    Όπως είπε ο πρωθυπουργός "Το 2024 είναι μια σημαντική πολιτικά χρονιά για τη χώρα, 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, είναι και χρονιά ευρωεκλογών. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι το αποτύπωμα της ΕΕ είναι σημαντικό και συνεχίζεται", τονίζοντας ότι είναι το πρώτο οδικό έργο που χρηματοδοτείται από το νέο ΈΣΠΑ 2021-2027.

    "Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ποιο κόμμα και παράταξη μπορεί να εκπροσωπεί τη χώρα επάξια στην Ευρώπη και να μπορεί να διεκδικεί σημαντικούς ευρωπαϊκούς πόρους για να κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητά σας" σημείωσε ο πρωθυπουργός ο οποίος σε άλλο σημείο της ομιλίας του ανέφερε: "Μας ταλαιπώρησε η παράκαμψη της Χαλκίδας, αλλά το νερό έχει μπει στο αυλάκι και το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται ενώ το ίδιο θα συμβεί και το για το έργο που συνδέει Λαμία-Καρπενήσι".

    Επιπλέον ο Κ. Μητσοτάκης επεσήμανε: "Καθώς βρισκόμαστε στην αρχή της δεύτερης θητείας έχουμε μπει στη φάση της κατασκευής και παράδοσης των έργων. Ο πήχης είναι ψηλά και τα χρονοδιαγράμματα πρέπει να υλοποιούνται. Τα έργα πρέπει να υλοποιούνται και εντός χρόνου και εντός προϋπολογισμού" πρόσθεσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης θυμίζοντας "τη δέσμευση του υπουργείου Μεταφορών για συστηματική παρακολούθηση της προόδου των εργασιών. Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε όποια προβλήματα προκύψουν".

    "Αυτό που είπαμε από το 2019 ότι θα κάνουμε την Ελλάδα ένα απέραντο εργοτάξιο γίνεται πράξη και τα εργοτάξια κλείνουν πια και παραδίδουμε έτοιμα έργα που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και το ίδιο θα συμβεί και εδώ το 2024" κατέληξε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός.

    "Θα ενώνει το Αιγαίο με το Ιόνιο" 

    Την έναρξη κατασκευής του Τμήματος Μπράλος – Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, ένα έργο που σχεδίασε, ωρίμασε, δρομολόγησε και υλοποιεί η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, Από την πλευρά του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε: 

    "Ο Διαγώνιος Οδικός Άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο συνιστά τμήμα του διεθνούς οδικού δικτύου Ε65. Αποτελεί τον συνδετήριο άξονα μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων ΠΑΘΕ και Ιονίας Οδού, αλλά και σύνδεσης Ιονίου και Αιγαίου Πελάγους. Εξυπηρετεί πλήθος διατοπικών και ευρύτερων μετακινήσεων, από την Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα προς περιοχές της Δυτικής και Νότιας χώρας, με αυξημένη οδική ασφάλεια και ταχύτητα". 

    Τόνισε ότι το σημαντικό αυτό έργο αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 262,2 εκατ. ευρώ, αφού είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2021 – 2027, το πρώτο οδικό έργο στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό μελέτης 285,5 εκατ. ευρώ. 

    Με αφορμή την έναρξη κατασκευής του έργου, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε ότι  σε όλη την επικράτεια, βρίσκονται σε εξέλιξη εκατοντάδες μικρά και μεγάλα οδικά έργα, με στόχο τις σύγχρονες υποδομές και τις ασφαλείς μεταφορές, ανάμεσα στα οποία, εμβληματικά οδικά έργα στην ευρύτερη περιοχή της Στερεάς Ελλάδας.

    "Σημαντικό τμήμα του Ε65 αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία τους πρώτους μήνες του 2024. Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία θα παραδοθεί, στο σύνολό της, τους αμέσως προσεχείς μήνες. Τμήμα του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι επαναδημοπρατήθηκε. Και η παράκαμψη της Χαλκίδας προχωρά", δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. 

    Διαβάστε ακόμη: 

    * Κ. Μητσοτάκης: Το 41% είναι εντολή για επιτάχυνση των μεγάλων αλλαγών

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ