Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 09-Απρ-2022 16:36

    Θεοχάρης Φιλιππόπουλος: Η αξιοπιστία ενός ΜΜΕ θέλει πολύ χρόνο και κόπο να χτιστεί

    Θεοχάρης Φιλιππόπουλος: Η αξιοπιστία ενός ΜΜΕ θέλει πολύ χρόνο και κόπο να χτιστεί
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε πάνελ του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών με θέμα το "Μέλλον των Media στην εποχή της μετα-αλήθειας” συμμετείχε ο πρόεδρος του Ομίλου Αττικών Εκδόσεων και του Capital.gr, κος Θεοχάρης Φιλιππόπουλος.

    Ο κος Φιλιππόπουλος ανέφερε πως τα ΜΜΕ ενώ είχαν μια πεποίθηση που προσπαθούσαν να περάσουν στην αντίληψη του κόσμου, η οποία, όμως, δεν είναι πραγματική.

    Ο ίδιος τόνισε πως σήμερα τα ΜΜΕ δίνουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στη συγκινησιακή φόρτιση των κοινωνικών ομάδων και όχι στην αλήθεια και την αντικειμενικότητα.

    Αυτό το βρίσκουμε μπροστά μας, συμπλήρωσε. Το αν μπορούμε να το ξεπεράσουμε αυτό μπορεί να γίνει μόνο υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, εξήγησε ο ίδιος. Τα social media, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ομίλου Αττικών Εκδόσεων και του Capital.gr έχουν παίξει καταλυτικό ρόλο, τόνισε, εξηγώντας πως παλαιότερα οι λεγόμενες αντισυστημικές φωνές δεν μπορούσαν να περάσουν το μήνυμα τους,  ενώ τώρα μπορούν.

    Αναφορικά με το φαινόμενο των fake news, o κος Φιλιππόπουλος σημείωσε πως η ερευνητική δημοσιογραφία, η ανεξάρτητη δημοσιογραφία και η ενίσχυση του brand του Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν το Μέσο είναι οικονομικά ανεξάρτητο. Είναι γνωστό πως οι New York Times βασίζονται στα έσοδα από συνδρομές και όχι απλά από τις διαφημίσεις και αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν ανεξάρτητη δημοσιογραφία, συμπλήρωσε.

    Για να γίνει αυτό, πρέπει να κάνουμε καλά τη δουλειά μας, επισήμανε ο κος Φιλιππόπουλος. Η αξιοπιστία θέλει πολύ χρόνο και κόπο να χτιστεί, ενώ μπορεί να καταρριφθεί σε ελάχιστο διάστημα. Υπάρχει η αντικειμενική αλήθεια που πρέπει να υπηρετούμε με τον καλύτερο τρόπο, υπάρχει και ο πλουραλισμός σε ένα ΜΜΕ, τόνισε. Όσο μεγαλύτερη αξιοπιστία έχει ένα μέσο, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η διείσδυση ενός μέσου σε διάφορες ομάδες. Αυτό χτίζεται πολύ δύσκολα, επισήμανε.

    Σε σχέση με την κρατική επιδότηση στον τύπο, ο κος Φιλιππόπουλος δήλωσε πως είναι κάθετα αντίθετος.

    Χαρακτηριστικά ανέφερε πως δεν πρέπει το κράτος να πριμοδοτεί τα Μέσα Ενημέρωσης, γιατί μετά θα αρχίσουν να δημιουργούνται υποχρεώσεις. Έχουμε την ευθύνη να μάθουμε τον κόσμο, ότι θα πρέπει να πληρώνει ένα ελάχιστο ποσό για να έχει δωρεάν ενημέρωση. Δεν μπορεί το μοντέλο της δωρεάν ενημέρωσης να συνεχίσει, ανέφερε.

    Αν αρχίσουμε να επιδοτούμαστε, θα αρχίσουμε να αυτολογοκρινόμαστε. Πρέπει σταδιακά να μάθει να πληρώνει ο κόσμος για την ενημέρωση, όπως έμαθε να πληρώνει για την ψυχαγωγία (Netflix). Πρέπει να μάθει να πληρώνει ένα μικρό ποσό για την ενημέρωση. Και αυτό είναι ευθύνη κυρίως δική μας, δηλαδή τον εκδοτών.

    Σε σχέση με το θέμα των τεχνολογικών κολοσσών, ο κος Φιλιππόπουλος ανέφερε πως είναι σε προχωρημένο στάδιο οι συζητήσεις σε παγκοσμιο επίπεδο με Google και Facebook. Νομίζω υπάρχει και μια κοινοτική οδηγία που πρόκειται να ενσωματωθεί σύντομα στην ελληνική νομοθεσία, πρόσθεσε. Αυτό είναι διαφορετικο από την οικονομική ενίσχυση.

    Τέλος, ο κος Φιλιππόπουλος τόνισε πως είναι αισιόδοξος και πιστεύει ότι τα Μέσα Ενημέρωσης έχουν μέλλον και ότι η κατάσταση θα αυτορρυθμιστεί. Ο ίδιος επισήμανε πως υπάρχει μια εξελισσιμότητα που θα οδηγήσει στην αυτορρύθμιση και πως είναι ένα καινούργιος κόσμος τον οποίο θα το μάθουμε όλοι.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ