Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Οκτ-2021 20:03

    Αρνητική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής για το master plan του ΟΛΠ

    Αρνητική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής για το master plan του ΟΛΠ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αρνητική ήταν η γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής επί της νέας Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα (master plan) του ΟΛΠ, με τις παρατάξεις να συμφωνούν σχεδόν στο σύνολό τους με τη θέση της Διοικούσας, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της Περιφέρειας.

    Με θέση αρχής υπέρ της ανάπτυξης και των επενδύσεων, "αρκεί να υλοποιούνται με σεβασμό στο περιβάλλον και να παίρνουν υπόψη τους τις τοπικές ανάγκες και τις ανησυχίες των πολιτών", όπως υπογράμμισε στην εισήγηση της, η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου υπενθύμισε μια παρόμοια διαδικασία πριν από 17 μήνες, επί της τροποποίησης της ΜΠΕ για το "Επενδυτικό, αναπτυξιακό πρόγραμμα ΟΛΠ ΑΕ".

    Αιτιολογώντας την άρνηση, ανέφερε ότι:

    "- Σχεδόν καμιά από τις προτάσεις που κατατέθηκαν τον Μάιο του 2020 δεν έγινε δεκτή και δεν συμπεριελήφθητε στην Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) που εκδόθηκε από το ΥΠΕΝ

    - Είναι αρνητική η θέση και των τεσσάρων δήμων της περιοχής (Πειραιά, Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας), στους οποίους εκτείνεται και αναπτύσσεται το λιμάνι

    - Είναι ξεπερασμένα και λάθος σε κάποια κρίσιμα ζητήματα, τα στοιχεία που αναφέρονται στη μελέτη π.χ. οι αναφορές στα έργα ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ & ΗΑΣΠ ή η έξοδος της χώρας από τα capital control κ.λπ. 

    Ενδεικτικά σε λάθος παραδοχές, για τη μείωση της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης από τη λειτουργία των νέων έργων, επισημαίνει η κ. Αντωνάκου είναι: Η λειτουργία της γραμμής 3 ΜΕΤΡΟ μέχρι τον Πειραιά στις αρχές του 2021. Η υπογειοποίηση της γραμμής Νέο Φάληρο- Πειραιάς και η κατασκευή νέου σταθμού στα Καμίνια, το οποίο παρουσιάζεται ως έργο ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014- 2020, γεγονός που δεν ισχύει όπως δεν είναι βέβαιη και χρηματοδότησή του από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

    Επίσης, πρέπει να εξεταστεί πολύ σοβαρά το σημείο χωροθέτησης των δεξαμενών τροφοδοσίας πλοίων με μεγάλες ποσότητες, δίπλα στον αστικό ιστό όπως ο όγκος των περίπου 660.000 κ.μ. βυθοκορημάτων από την επέκταση του επιβατικού λιμένα και του σταθμού αυτοκινήτων στον προβλήτα Ηρακλέους κλπ." 

    Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως σχετικά με την έγκρισης της νέας ΣΜΠΕ, η οποία θα έχει ως τελικό αποτέλεσμα την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος χρήσεων γης και όρων δόμησης, η κ. Αντωνάκου υπενθύμισε ότι "είχε τονιστεί η ανάγκη να είναι όλοι οι φορείς της περιοχής του Πειραιά σε εγρήγορση ώστε εγκαίρως να ενημερωθούν για τις προτεινόμενες αλλαγές στην περιοχή του λιμανιού, η οποία δεν αντέχει την άκριτη χωρίς συγκεκριμένη δικαιολόγηση και αιτιολόγηση επέκταση και ανάπτυξη επιπλέον δραστηριοτήτων.

    Επίσης σημειώνεται ότι το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα που κατατέθηκε πραγματεύεται κατά κύριο λόγο το Σχέδιο Καθορισμού Χρήσεων γης όρων και περιορισμών δόμησης της λιμενικής ζώνης καθώς και υποχρεωτικές και πρόσθετες επενδύσεις που αφορούν σε έργα εντός του λιμένα σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης του 2016 η οποία με πρόσφατη τροποποίηση δίνει παράταση 5 ετών για την ολοκλήρωση των επενδύσεων της πρώτης επενδυτικής περιόδου 2016-2021.

    Αναφέρεται επίσης ότι η κ. Αντωνάκου σημείωσε ότι οι επενδύσεις αυτές δεν έχουν πραγματοποιηθεί και ότι οι προτεινόμενες αλλαγές χρήσεων γης και όρων δόμησης, αποτελούν ένα από τα πλέον σημαντικά στοιχεία της υπό συζήτηση μελέτης, επισημαίνοντας ότι "οι συμμετέχοντες εκπρόσωποι του ΟΛΠ ή οι μελετητές θα μπορούσαν να μας δώσουν κάποιες διευκρινήσεις προκειμένου να γίνει κατανοητό από όλους μας τι αλλαγές γίνονται".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ