Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Ιουν-2021 15:27

    Το εξώδικο Βαξεβάνη στο TheTOC και η απάντηση - Για τα 3 εκατ. ευρώ, το ΣΥΡΙΖΑ channel και το Documento

    Το εξώδικο Βαξεβάνη στο TheTOC και η απάντηση - Για τα 3 εκατ. ευρώ, το ΣΥΡΙΖΑ channel και το Documento
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Εξώδικο κατέθεσε ο δημοσιογράφος και εκδότης του Documento, Κώστας Βαξεβάνης, μέσω του δικηγόρου του Γιάννη Απατσίδη, σε βάρος του TheTOC, του Capital.gr αλλά του Μ. Καψή και ισχυρίζεται ότι τα όσα έγραψε το TheTOC, για την περίεργη διαδρομή των 3 εκατ. ευρώ, που έφυγαν από την οικογένεια Χούρι και πήγαν στους λογαριασμούς του Χρήστου Καλογρίτσα, ώστε να στηθεί το ΣΥΡΙΖΑ channel, δεν έχουν καμία σχέση με την εφημερίδα Documento.

    Όπως γράφει στο εξώδικο τα χρήματα αυτά "ουδέποτε κατέληξαν στην έκδοση της εφημερίδας Documento". Μάλιστα ισχυρίζεται, ότι τα όσα γράψαμε στο site έχουν στόχο να "αμαυρώσουν τόσο την προσωπικότητα του εκδότη του Documento Κώστα Βαξεβάνη αλλά και να εμπλέξουν την εφημερίδα σε ηθικά και ποινικά επιλήψιμες ενέργειες".

    Είναι όμως έτσι; Τι έχει προκύψει μέχρι στιγμής από την έρευνα της Προανακριτικής Επιτροπής και τον έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος; Τι έχει καταθέσει ο Χρήστος Καλογρίτσας;

    Τι λέει ο Κώστας Βαξεβάνης

    Ας δούμε κατ΄αρχάς τα επιχειρήματα του κ. Βαξεβάνη:

    "Από μία απλή αναζήτηση στο ΓΕΜΗ (το ελάχιστο που έπρεπε να κάνετε) αποδεικνύεται πως η εταιρεία που εξέδιδε το Documento από τον Νοέμβριο του 2016 έως και τον Μάρτιο του 2017, ανήκε στην εταιρεία "Ιωάννης Βλαδίμηρος Καλογρίτσας”, και στην MEDIA DOC, όπως μετονομάστηκε. Μοναδικός της μέτοχος ήταν ο Ιωάννης Καλογρίτσας. Από τον Μάρτιο του 2017 έως και σήμερα, το Documento εκδίδεται από την εταιρεία Documento Media, της οποία μοναδικός μέτοχος είμαι ο 1ος εξ ημών (δηλαδή ο Κώστας Βαξεβάνης)."

    Αυτό είναι σωστό και ουδέποτε το αμφισβητήσαμε. Και το εξώδικο συνεχίζει:

    "Επίσης, από το πόρισμα των Επιθεωρητών της Τ.τ.Ε. αποδεικνύεται, σύμφωνα με όσα αναγράφετε, αλλά παρόλα αυτά παραποιείτε εσκεμμένα στον τίτλο του δημοσιεύματος, και στην επιμέρους ανωτέρω αναφορά σας, ότι:

    "Στις 19 Ιανουαρίου 2017 ξεκινά η αντίστροφη πορεία των 3 εκατ. ευρώ που επίσης κίνησε το ενδιαφέρον των επιθεωρητών της Τραπέζης της Ελλάδος. Αρχικά, το ποσό των 3 εκατ. ευρώ μεταφέρεται από τον λογαριασμό της εταιρίας "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” σε λογαριασμό Ταμιευτηρίου του ιδίου και από κει κατέληξε σε λογαριασμούς όψεως της εταιρίας ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. απ’ όπου αναλώθηκε μέσω πλήθους συναλλαγών.". Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, αποδεικνύεται ότι το ποσό των 3 εκατ. ευρώ ουδέποτε "κατέληξε στην έκδοση της εφημερίδας Documento".

    Αυτό όμως είναι η μισή αλήθεια. Γιατί όπως σημειώνεται στο πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος "στο μεταξύ, μετά από έρευνα της Τράπεζας Αττικής, προέκυψε ότι η εταιρία "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” είχε αλλάξει επωνυμία (4 Νοεμβρίου 2016 και 14 Νοεμβρίου 2016) και ονομαζόταν πλέον "MEDIA DOC ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Α.Ε.” με διακριτικό τίτλο "MEDIA DOC".

    Δηλαδή όταν τα χρήματα που έφθασαν αρχικά στην οικογένεια Καλογρίτσα για να βγει το ΣΥΡΙΖΑ channel και δεσμεύθηκαν για να εκδοθεί η σχετική εγγυητική επιστολή της Τράπεζας Αττικής, επεστράφησαν τελικά στους λογαριασμούς του ιού Καλογρίτσα- αφού είχε κηρυχθεί έκπτωτος στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες- κατατέθηκαν σε μια νέα εταιρεία ή σε μια εταιρεία με νέο όνομα, που εξέδωσε τον Νοέμβριο του 2016 την εφημερίδα Documento, με διευθυντή τον Κώστα Βαξεβάνη.

    Με δύο λόγια το επιχείρημα του Κώστα Βαξεβάνη είναι ότι ναι μεν τα 3 εκ ευρώ μπήκαν στον λογαριασμό του Ιωάννη Καλογρίτσα που εξέδιδε το τότε Documento, αλλά πήγαν σε δαπάνες της εταιρείας Τοξότης (και όχι στην εφημερίδα) και ότι σε κάθε περίπτωση η τότε εφημερίδα Documento, δεν έχει σχέση με τη σημερινή, της οποίας ο μοναδικός μέτοχος είναι ο κ. Βαξεβάνης.

    Αυτό είναι πιθανώς σωστό και ακριβές. Να επισημάνουμε όμως τα επιμέρους αντικειμενικά γεγονότα, ώστε να μη μένει καμία αμφιβολία ούτε για την αλήθεια, ούτε γι αυτό που είχαμε πρόθεση να πούμε.

    Τα χρήματα για τη δημιουργία του καναλιού που θα στήριζε τον ΣΥΡΙΖΑ, επεστράφησαν στην οικογένεια Καλογρίτσα, κατατέθηκαν σε λογαριασμό της εταρείας που κατά το χρόνο που έγινε η κατάθεση, εξέδιδε την εφημερίδα Documento. Από τους λογαριασμούς της, όπως καταλήγει το σχετικό πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος, τα χρήματα μεταφέρθηκαν στους λογαριασμούς της Τοξότης ΑΕ σταδιακά, δηλαδή (α) 1,2 εκ μια εβδομάδα αφότου είχαν αρχικά επιστραφεί (στις 24.1.2017) και (β) το υπόλοιπο 1,8 τμηματικά έως και τις 29.3.2021. Σε αυτό το διάστημα παρέμεινε στα ταμεία της εταιρείας που κατα τον χρόνο αυτό εξέδιδε την εφημερίδα Documento. Αυτό είναι αντικειμενικό, αδιαμφσβήτητο και πιστοποιούμενο από την Τράπεζα της Ελλάδος.

    Τι είδους δαπάνες έγιναν και πού διατέθηκαν τα χρήματα αυτά, δεν είναι σαφές. Αυτό που είναι σαφές, είναι ότι όποια χρήση των χρημάτων έγινε, αφορούσε στο Documento και την έκδοσή του αφού αυτή ήταν η μοναδική δραστηριότητα της συγκεκριμένης εταιρείας. Δε ζητάμε καν από τον κ. Βαξεβάνη να μας το εξηγήσει. Αλλωστε ο ίδιος έχει δηλώσει σε επιστολή του προς τον Γιώργο Παπαχρήστο για το θέμα: "Τα περι ταμείων και τι διέθεταν δεν τα γνωρίζω, γιατί ήταν ταμεία του Καλογρίτσα.

    Ούτως η άλλως, τα παραπάνω αποτέλεσαν και αποτελούν αντικείμενο διερεύνησης από την προανακριτική επιτροπή της Βουλής, στο πλαίσιο της οποίας έχουν γίνει πλείστες σχετικές αναφορές. Ο κ. Βαξεβάνης με ευαισθησία που προκαλεί εντύπωση διαμαρτύρεται για αναφορές που δεν τον αφορούν ως ιδιοκτήτη της συγκεκριμένης εταιρείας, αλλά αφορούν στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της και στη χρηματοδότησή της σε χρόνο που αυτή ανήκε στην οικογένεια Καλογρίτσα. Σε αυτήν την περίοδο αναφερόταν το κείμενό μας και όχι σε περίοδο που ιδιοκτήτης της εφημερίδας ήταν ο κ. Βαξεβάνης.

    Τι έχει καταθέσει ο Χρήστος Καλογρίτσας

    Αλλά και αυτό είναι η μισή αλήθεια. Γιατί για την έκδοση της εφημερίδα Documento- πρίν από την περιόδο που πέρασε στον έλεγχο του Κώστα Βαξεβάνη- έχει καταθέσει πολλά και ενδιαφέροντα ο ίδιος ο Χρήστος Καλογρίτσας, που μένει να διερευνηθούν.

    Ας δούμε τι λέει το ρεπορτάζ για τα όσα ειπώθηκαν στην προανακριτική επιτροπή για την έκδοση της εφημερίδας:

    "Ο κ. Καλογρίτσας αναφέρθηκε και στις εντολές που έλαβε από τον κ. Παππά, προκειμένου να δημιουργηθεί εφημερίδα. Συγκεκριμένα υποστήριξε ότι η αρχική απόπειρα ήταν να επανεκδοθεί η "Πρώτη". Το σχέδιο ωστόσο δεν προχώρησε, με αποτέλεσμα να εκδοθεί η εφημερίδα "Documento".

    "Μετά μου λέει ο Νίκος "πρέπει να βγει αμέσως εφημερίδα. Τώρα, τώρα, τώρα". Μετά μου λέει πως πρέπει να βγει με τον Βαξεβάνη. Δεν τον ήξερα. Τον είχα δει σε μια βάπτιση. Μου είπαν πως "αφού δεν υπάρχει το όνομά σου στην τηλεόραση, να μπεις". Μπήκα τελικά. Για το Documento δάνεισα χρήματα. Το χρηματοδότησα μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου που αποφάσισαν. Το λογιστήριο έχει αποδείξεις για 2,9 εκατ ευρώ. Όπως όλοι ξέρετε όμως για τέτοια εγχειρήματα υπάρχουν και κάποια χρήματα "απ' εξω". Το λογιστήριο τα έχει όλα αυτά. Επιβεβαιώνω πως έδωσα 3 εκατ δανεικά", ανέφερε κατά πληροφορίες ο κ. Καλογρίτσας

    Πλεύρης: Σας ζήτησε ο κύριος Παππάς να φύγετε από το Ντοκουμέντο;

    Καλογρίτσας: Ναι. Μου ζήτησε η ομάδα να φύγω. Θα διαβάσω κι άλλο sms με Παππά. Με ρωτάει στις 19 Γενάρη 2017. "Τι έγινε με εφημερίδα"; "Νίκο μου όλα καλά". Παππάς: "Περί κλεισίματος ακούω. ΠΡΟΣΕΞΕ"! "Νοικοκύρεμα. Όχι κλείσιμο". Απαντώ. "Με το ΠΡΟΣΕΞΕ τι εννοείς";

    Καλογρίτσας: Κάποια στιγμή διαφώνησα με τη γραμμή και είπα δεν θέλω να συνεχίσω γιατί θέλανε να μπλέξουν τον γιο μου. Όταν είχα την "Πρώτη" έκανα αντιπολίτευση στον Παπανδρέου. Μου φέρνανε πολιτικοί και δημοσιογράφοι υλικό να γράψω κατά της Μιμής. Δεν έγραψα ποτέ. Για τον Παπανδρέου έγραφα. Όχι κουτσομπολιά για τη γυναίκα του όμως. Σε αυτή την ίδια κατεύθυνση είδα ότι μπαίνανε οι γυναίκες, όπως του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης ή του Στουρνάρα. Διαφώνησα τότε. Δεν ήθελα το όνομα του γιου μου σε αυτά. Ήλθε τότε ένα σημαίνων πρόσωπο από Μαξίμου. Με πίεσε. Αρνήθηκα κι έφυγα.

    Για το Ντοκουμέντο υπογράψαμε χαρτιά. Το χρηματοδότησα. Έχω τιμολόγια.

    Πλεύρης: Έχετε δώσει αφανή χρήματα;

    Καλογρίτσας: Προφανώς δίναμε.

    Πλεύρης: Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε ο κύριος Παππάς ή ο κύριος Βαξεβάνης;

    Καλογρίτσας: Ο Παππάς. Για τις χρηματοδοτήσεις. Έλεγε ο Βαξεβάνης χρειάζομαι αυτά κι ο Παππάς ενεργούσε. Μόνο από τον Παππά έπαιρνα εντολές. Σιγά μην έπαιρνα από τον Βαξεβάνη. Ο Παππάς ήταν από πίσω. Υπάρχουν χαρτιά γι' αυτά. Από την πρώτη ημέρα που με φωνάξανε έως και που με διώξανε υπάρχουν έγγραφα.

    Τα ερωτήματα της Νέας Δημοκρατίας

    Υστερα από τις αποκαλύψεις αυτές, η Νέα Δημοκρατία διατύπωσε ορισμένα ερωτήματα:

    "Από το 2017 βουλευτές της ΝΔ κατέθεταν ερωτήσεις στη Βουλή για την προέλευση των χρημάτων της εφημερίδας Documento. Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-AΝΕΛ φυσικά σιωπούσε" αναφέρει η ΝΔ σε ανακοίνωσή της, για να προσθέσει: "Ο κ. Καλογρίτσας, στη διάρκεια της κατάθεσής του στη Βουλή, ανέφερε με λεπτομέρειες ότι, κατόπιν εντολών του κ. Παππά αφού ναυάγησε το σχέδιο για δημιουργία "Syriza Channel”, τα 3 εκατομμύρια ευρώ πήγαν για τη δημιουργία ΣΥΡΙΖΑ-εφημερίδας και συγκεκριμένα της εφημερίδας Documento, η οποία εκτός των άλλων υπηρεσιών στο κόμμα, θα αναλάμβανε και τις επιθέσεις κατά πολιτικών αντιπάλων και των συζύγων τους.

    Σύμφωνα με τη μαρτυρία του, ο κ. Καλογρίτσας έπαιρνε εντολές μόνο από τον κ. Παππά και όταν διαφώνησε για τις ενορχηστρωμένες επιθέσεις του "Syriza press” σε βάρος συζύγων πολιτικών αντιπάλων, του επιβλήθηκε να αποχωρήσει λαμβάνοντας απειλητικά μηνύματα από τον κ. Παππά, όπως ο ίδιος επικαλέστηκε".

    Παράλληλα, θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα με βάση τα ευρήματα της Προανακριτικής: "Ποια ήταν η διαδρομή των 3 εκατομμυρίων ευρώ; Πώς ένας εργαζόμενος σε μια εφημερίδα, στην οποία έχουν καταλήξει 3 εκατομμύρια, γίνεται στη συνέχεια ιδιοκτήτης; Ποιος ο ρόλος του κ. Αρτέμη Αρτεμίου στην αναζήτηση χρημάτων για τη δημιουργία του Syriza Channel; Είναι πράγματι οι κ.κ. Παππάς και Αρτεμίου το ίδιο ακριβώς πράγμα; Οφείλονται απαντήσεις, τις οποίες οι εμπλεκόμενοι μέχρι σήμερα έχουν κάνει οτιδήποτε για να αποφύγουν".

    Τι έγινε τελικά με τα 3 εκατ. ευρώ;

    Τα ερωτήματα που θέτει η Νέα Δημοκρατία έχουν προφανώς βάση. Αν ισχύουν όσα ισχυρίζεται ο Χρήστος Καλογρίτσας, ότι δηλαδή έβαλε δικά του χρήματα για την έκδοση της εφημερίδας Documento- και μάλιστα το θηριώδες ποσό των 2,9 εκ ευρώ- πώς και αποφάσισε μετά, με εντολή Νίκου Παππά, να εγκαταλείψει το όλο εγχείρημα και δεν διεκδίκησε να του επιστραφεί το ποσό; Η όπως το θέτει η Νέα Δημοκρατία, "πώς ένας εργαζόμενος σε μια εφημερίδα στην οποία έχουν καταλήξει 3 εκ ευρώ, γίνεται στη συνέχεια ιδιοκτήτης;

    Μια άλλη διάσταση της υπόθεσης προκύπτει από τις ερωτήσεις που υπέβαλε στον μάρτυρα Καλογρίτσα ο Θάνος Πλεύρης. Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας διατύπωσε την υπόθεση ότι πιθανώς τα χρήματα που έβαλε στην εφημερίδα Documento ο Χρήστος Καλογρίτσας, να μην τα διεκδίκησε πίσω, γιατί κράτησε τα 3 εκ ευρώ που αποδεσμεύθηκαν από τη διαδικασία για τις τηλεοπτικές άδειες. Εχει ενδιαφέρον ότι αρχικά ο Χρήστος Καλογρίτσας διαψεύδει τον συσχετισμό, αλλά μετά από λίγο τον αποδέχεται.

    Ο διάλογος Πλεύρη- Καλογρίτσα

    Ας δούμε τις ερωτήσεις που δέχθηκε στην προανακριτική ο Χρήστος Καλογρίτσας και τις απαντήσεις που έδωσε στον Θάνο Πλεύρη.

    Αθανάσιος Πλεύρης: Αν κατάλαβα εγώ λοιπόν, εσείς δώσατε ισόποσο νούμερο των 3 εκ ευρώ ως δανεικά για να γίνει η εφημερίδα Documento και κρατήσατε τα χρήματα της εγγυητικής που γύρισαν πίσω, λόγω αυτού του ισόποσου μέρους που δώσατε.

    Χρήστος Καλογρίτσας: Τυχαίο το ισόποσο.

    Σε πρώτη φάση δηλαδή ο Χρήστος Καλογρίτσας τα αρνείται. Ο Θάνος Πλεύρης όμως συνεχίζει:

    Λέω πχ βγαίνει αυτή τη στιγμή μια γνωστή εφημερίδα, Το Πρώτο θέμα. Εμένα θα μου έκανε εντύπωση αν γινόταν ξαφνικά μια άλλη εταιρεία με το ίδιο όνομα, Πρώτο Θέμα, και μεταφέρονταν τα πάντα όπως λέτε στη νέα εταιρεία και συνεχιζόταν να βγαίνει η εφημερίδα με το ίδιο λογότυπο, με τους ίδιους δημοσιογράφους, τα πάντα και ο ιδιοκτήτης της πρώτης εφημερίδας να μην πάρει τίποτα και να έχει λάβει τα λεφτά όπως λέτε.

    Χρήστος Καλογρίτσας: Απορία δική σας είναι αυτό. Συνέβη με μένα όμως…

    Και η συνέχεια είναι άκρως αποκαλυπτική:

    Θάνος Πλεύρης; Δηλαδή αυτό που βιώσατε, ήταν η συνέχιση της ίδιας εφημερίδα που βγάλατε, με άλλη ιδιοκτησία. Αυτό ήταν;

    Χρήστος Καλογρίτσας: Ναι ακριβώς αυτό.

    Αθανάσιος Πλεύρης; Εσείς δεν διεκδικήσατε κάποιο ποσό για να γίνει αυτό, ποσό που εσείς μας λέτε ότι βάλατε;

    Χρήστος Καλογρίτσας: Από ποιόν να το διεκδικήσω;

    Αθανάσιος Πλεύρης: Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις

    Χρήστος Καλογρίτσας: Πείτε μου εσείς από ποιόν να το διεκδικήσω.

    Αθανάσιος Πλεύρης: Σας επεστράφησαν τα χρήματα που είχατε δώσει για το εγχείρημα;

    Χρήστος Καλογρίτσας: Όχι, όταν όμως επεστράφησαν τα 3 εκ ευρώ της εγγυητικής επιστολής των Αράβων, τα κράτησα εγώ αυτά τα 3 εκ ευρώ, γιατί έτσι έπρεπε να γίνει.

    Αθανάσιος Πλεύρης: Δηλαδή μας λέτε ουσιαστικά ότι είχατε δώσει τα 3 εκ ευρώ και επειδή αυτό το ποσό δεν σας επεστράφη, κρατήσατε τα χρήματα.

    Χρήστος Καλογρίτσας: Βεβαίως.

    Αθανάσιος Πλεύρης: Να ξεκαθαρίσουμε για να μην δημιουργούνται παρεξηγήσεις. Ο κ. Βαξεβάνης κάνει μια νέα εταιρεία και εκδίδει το έντυπο Documento. Κάποια συμφωνία εσείς κάνατε απευθείας με τον Βαξεβάνη;

    Χρήστος Καλογρίτσας: Δεν το ξέρω, κάποιοι θα έγραψαν εκεί.

    Το εξώδικό Βαξεβάνη στο TheTOC και το Capital.gr

    ΕΞΩΔΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

    1. του Κωνσταντίνου Βαξεβάνη, του Χριστοφόρου και της Ειρήνης, δημοσιογράφου και εκδότη της κυριακάτικης εφημερίδας Documento, νομίμου εκπροσώπου και διαχειριστή της ιδιοκτήτριας εταιρείας της εφημερίδας Documento, Documento Media, κατοίκου Αθηνών, επί της οδού Κολωνού, αριθμ. 12 – 14, με Α.Φ.Μ.: 043922878/Δ.Ο.Υ. Κηφισιάς

    2. Της μονοπρόσωπης ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας, με την επωνυμία "DOCUMENTO MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.", και τον διακριτικό τίτλο "DOCUMENTO MEDIA", ιδιοκτήτριας της κυριακάτικης εφημερίδας "DOCUMENTO", και της ενημερωτικής ιστοσελίδας (site) "www.documentonews.gr", η οποία εδρεύει στον Δήμο Αθηναίων Αττικής και στην οδό Κολωνού, αριθμός 12-14, με Α.Φ.Μ.: 800808181/Δ.Ο.Υ. Α΄ Αθηνών, όπως νομίμως εκπροσωπείται από τον διαχειριστή αυτής, Κωνσταντίνο Βαξεβάνη

    e-mail πληρεξουσίου δικηγόρου: apatsidioannis@yahoo.gr

    Κ Α Τ Α

    της ανώνυμης εταιρείας, με την επωνυμία "ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ", και τον διακριτικό τίτλο "ΑΤΤΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε.", ιδιοκτήτριας εταιρείας των ιστοσελίδων – διαδικτυακών εφημερίδων "www.thetoc.gr" και "www.capital.gr", που εδρεύει στο Μαρούσι Αττικής, επί της Λεωφόρου Κηφισίας, αριθμ. 40, νομίμως εκπροσωπουμένης

    του Μανόλη Καψή, δημοσιογράφου, Εκδότη-Διευθυντή της ιστοσελίδας-διαδικτυακής εφημερίδας "www.thetoc.gr".

    _______

    Σε δημοσίευμα της ιστοσελίδας "www.thetoc.gr", ιδιοκτησίας της 1ης εξ υμών, την 1η Ιουνίου του 2021, με τίτλο "Τράπεζα της Ελλάδος: Οι περίεργες διαδρομές των 3 εκατ. ευρώ για να στηθεί το ΣΥΡΙΖΑ channel και η εφημερίδα Documento", και υπότιτλο "To πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος αποκαλύπτει τη διαδρομή του χρήματος για να στηθεί το ΣΥΡΙΖΑ channel", το οποίο υπογράφεται από άγνωστο συντάκτη (thetoc team), το οποίο (δημοσίευμα) αναρτήθηκε στην ανωτέρω ιστοσελίδα, όπου έκτοτε παραμένει αναρτημένο μέχρι και σήμερα, αναφέρεστε, αφενός στο νομικό πρόσωπο της ιδιοκτήτριας εταιρείας της εφημερίδας Documento, αφετέρου στο πρόσωπο του 1ου εξ ημών, ως εκδότη της εφημερίδας και νομίμου εκπροσώπου και διαχειριστή της ιδιοκτήτριας εταιρείας της, και μας προσάπτετε ανυπόστατες, έωλες και πολύ βαριές κατηγορίες, οι οποίες ενέχουν τεράστια ηθική και ποινική απαξία για εμάς.

    Το όλως ψευδές, συκοφαντικό και προσβλητικό της προσωπικότητάς μας άρθρο σας, το οποίο συνοδεύεται από φωτογραφία μου, έχει επί λέξει ως εξής:

    "Πόρισμα-κόλαφος που καταρρίπτει πλήρως τους ισχυρισμούς του Νίκου Παππά ότι η προέλευση των 3 εκατ. ευρώ με τα οποία ο Χρήστος Καλογρίτσας συμμετείχε στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, είχε ελεγχθεί και εγκριθεί από την Τράπεζα της Ελλάδος, αποτελεί η έκθεση της αρμόδιας διεύθυνσης της Τ.τ.Ε. που παραδόθηκε στο προεδρείο της προανακριτικής επιτροπής στη Βουλής.

    Όπως προκύπτει από την έκθεση που διέρρευσε στα ΜΜΕ, το ποσό αυτό προήλθε από τη μεταβίβαση στον Καλογρίτσα ποσού 3 εκατ. ευρώ από τους Άραβες, βάσει ενός συμφωνητικού για εκτέλεση έργου, το οποίο -όπως αναφέρεται στο πόρισμα- δεν υλοποιήθηκε ποτέ, πολλαπλασιάζοντας τις ενδείξεις περί εικονικότητας της σύμβασης.

    Το πόρισμα της ΤτΕ φωτίζει πλήρως τη διαδρομή των 3 εκατ. ευρώ που διοχετεύθηκαν για να συμμετάσχει η εταιρία Καλογρίτσα στο διαγωνισμό για τη δημιουργία του "ΣΥΡΙΖΑ channel” .

    Η έκθεση διαβιβάστηκε στην προανακριτική επιτροπή της Βουλής για τη διερεύνηση αδικημάτων που τυχόν έχουν τελεστεί από τον πρώην υπουργό Νίκο Παππά και αναφέρει ότι με παρότρυνση της Τραπέζης της Ελλάδος τον Σεπτέμβριο του 2016, υπήρξαν τρεις συνολικά αναφορές στην Αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.

    Πιο συγκεκριμένα, δύο αναφορές από τα στελέχη της Attica Bank και μια αναφορά από την Εθνική Τράπεζα για τις διαδρομές των 3 εκατ. ευρώ που εστάλησαν στην Αρχή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος. Και οι 3 αναφορές όμως δεν έτυχαν ελέγχου από την Αρχή, γεγονός που δημιουργεί πολλές απορίες.

    Σε κάθε περίπτωση αποδεικνύεται ψευδής ο ισχυρισμός του ελεγχόμενου πρώην Υπουργού Νίκου Παππά, ότι είχε προηγηθεί ενδελεχής έλεγχος από την Τράπεζα της Ελλάδος.

    Αντιθέτως, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η κεντρική τράπεζα είχε χτυπήσει απ’ τον Σεπτέμβριο του 2016 "καμπανάκια” στα τραπεζικά στελέχη να αποστείλουν στην Αρχή Καταπολέμησης του βρώμικου χρήματος όλες τις ύποπτες αναφορές τους για τα 3 εκατ. ευρώ.

    Από την έκθεση προκύπτει ότι όλα έγιναν μέσα σε 24 ώρες για να στηθεί το "ΣΥΡΙΖΑ channel”, επιβεβαιώνοντας έτσι τα όσα έχουν καταθέσει οι κ.κ. Τόμπρας και Καλογρίτσας.

    3 εκ. ευρώ από τους Άραβες για να στηθεί το ΣΥΡΙΖΑ channel

    Σύμφωνα με τα όσα χαρακτηριστικά αναφέρονται, μόλις μία μέρα πριν από τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, ο Χρήστος Καλογρίτσας έλαβε 3 εκατ. ευρώ από τους Άραβες με ιδιωτικό συμφωνητικό, οι όροι του οποίου ουδέποτε υλοποιήθηκαν και τα διοχέτευσε στην εταιρία του γιου του, Ιωάννη Βλαδίμηρου, για να καλύψει την εγγυητική επιστολή και να συμμετάσχει στη δημοπρασία.

    Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά:

    Το επίμαχο ποσό των 3 εκατ. ευρώ εισήλθε μέσω της Attica Bank στην εταιρία ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. με έμβασμα της εταιρίας που εδρεύει στο Άμπου Ντάμπι βάσει ιδιωτικού συμφωνητικού για την ανάληψη κατασκευαστικού έργου από την εταιρία του Καλογρίτσα, χωρίς ωστόσο να προκύπτει ότι οι επιμέρους όροι της συμφωνίας υλοποιήθηκαν.

    Σύμφωνα με το ιδιωτικό συμφωνητικό τα 3 εκατ. αφορούσαν προκαταβολή για έργα ύψους 45 εκ. ευρώ στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. θα έπρεπε μέσα σε επτά ημέρες από τη λήψη της προκαταβολής να παράσχει ισόποση εγγυητική επιστολή, εντός δεκατεσσάρων ημερών οι Άραβες να έδιναν στην ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. όλες τις πληροφορίες για τα έργα που θα αναλάμβαναν και μέσα σε τρεις μήνες η εταιρία του Καλογρίτσα να γνωστοποιούσε πώς θα υλοποιούσε το έργο ύψους 45 εκατ. ευρώ.

    Τίποτα από αυτά δεν πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το πόρισμα-βόμβα της έκθεσης της ΤτΕ κάτι που ενισχύει τις υποψίες περί εικονικής συναλλαγής και όχι σύναψης πραγματικής εργολαβίας.

    Στο συμπέρασμα περί εικονικής συναλλαγής συγκλίνει η αναφορά του πορίσματος ότι την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 29 Αυγούστου 2016, που η εταιρία ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. έλαβε το ποσό των 3 εκατ. από τους Άραβες, το μετέφερε στο λογαριασμό Ταμιευτηρίου του Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα. Ο υιός Καλογρίτσα, την ίδια μέρα, μετέφερε τα 3 εκατ. σε λογαριασμό όψεως της εταιρίας "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” που τηρούσε στην Attica Bank με σκοπό να συμμετάσχει στη δημοπρασία που θα γινόταν την επομένη μέρα (30 Αυγούστου 2016) για τη λήψη τηλεοπτικής άδειας.

    Η Attica Bank στις 29 Αυγούστου, δέσμευσε το ποσό των 3 εκατ. και εξέδωσε την εγγυητική επιστολή που χρησιμοποιήθηκε για να συμμετάσχει η εταιρία του Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα στη δημοπρασία για τις τηλεοπτικές άδειες. Δηλαδή, μέσα σε λίγες ώρες, χρήματα που προορίζονταν για την κατασκευή ενός εμπορικού κέντρου στα βάθη της Αραβίας κατέληξαν στην Attica Bank για να μπορέσει να στηθεί ο "ΣΥΡΙΖΑ channel”.

    Το ποσό των 3 εκατ. παρέμενε δεσμευμένο μέχρι τις 19 Ιανουαρίου 2017 στην Attica Bank όταν και αποδεσμεύθηκε κατόπιν επιστολής του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής (επί υπουργίας Νίκου Παππά), με θέμα "την επιβεβαίωση επιστροφής της εγγυητικής επιστολής και την απαλλαγή της τράπεζας από την εγγύηση αυτή”.

    Τα 3 εκ. ευρώ γυρίζουν πίσω στον Καλογρίτσα και καταλήγουν…στην έκδοση του Documento

    Στις 19 Ιανουαρίου 2017 ξεκινά η αντίστροφη πορεία των 3 εκατ. ευρώ που επίσης κίνησε το ενδιαφέρον των επιθεωρητών της Τραπέζης της Ελλάδος. Αρχικά, το ποσό των 3 εκατ. ευρώ μεταφέρεται από τον λογαριασμό της εταιρίας "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” σε λογαριασμό Ταμιευτηρίου του ιδίου και από κει κατέληξε σε λογαριασμούς όψεως της εταιρίας ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. απ’ όπου αναλώθηκε μέσω πλήθους συναλλαγών.

    Σημειώνεται, ότι η μεταφορά έγινε με τρεις συναλλαγές (2,9 εκατ., 90.000, και 10.000 ευρώ) ενώ πριν στον λογαριασμό Ταμιευτηρίου του υιού Καλογρίτσα υπήρχαν διαθέσιμα μόλις 198.166,14 ευρώ.

    Στο μεταξύ, μετά από έρευνα της Τράπεζας Αττικής, προέκυψε ότι η εταιρία "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” είχε αλλάξει επωνυμία (4 Νοεμβρίου 2016 και 14 Νοεμβρίου 2016) και ονομαζόταν πλέον "MEDIA DOC ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Α.Ε.” με διακριτικό τίτλο "MEDIA DOC”. Πρόκειται για την εταιρία που εξέδωσε τον Νοέμβριο του 2016 την εφημερίδα Documento με διευθυντή τον Κώστα Βαξεβάνη.

    Στις 24 Ιανουαρίου 2017, ποσό ύψους 1.200.024 ευρώ που αποτελούσε μέρος των υπό διερεύνηση 3 εκατ. ευρώ μεταφέρθηκε από το λογαριασμό Ταμιευτηρίου του υιού Καλογρίτσα σε άλλο λογαριασμό του ιδίου στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και ακολούθως μεταφέρθηκε σε λογαριασμό όψεως της εταιρίας ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. επίσης στην Ε.Τ.Ε. Το υπόλοιπο ποσό (περίπου 1.923.000 ευρώ) μεταφέρθηκε σταδιακά μέχρι τις αρχές Μαρτίου 2017 σε λογαριασμό όψεως της ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. στην Attica Bank.

    Από την ανάλυση των λογαριασμών στην Εθνική και στην Attica Bank προκύπτει ότι τα ποσά αναλώθηκαν σε πληρωμές φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων της εταιρίας ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. ή μεταφέρθηκαν σε επιχειρήσεις ή φυσικά πρόσωπα με αντικείμενο τον κλάδο των κατασκευών, σε λειτουργικά έξοδα και προμηθευτές.

    Μεγάλο ερώτημα αν η Αρχή Καταπολέμησης έλεγξε τις εν λόγω αναφορές και πού τελικά κατέληξε

    Στο πόρισμα σοκ της Τραπέζης της Ελλάδος, υπάρχει ειδικό κεφάλαιο όπου διαπιστώνεται με απολύτως σαφή τρόπο, η αδράνεια που επέδειξε στις διαδρομές των 3 εκατ. ευρώ η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Συγκεκριμένα επισημαίνεται, ότι τόσο η Attica Bank όσο και η Ε.Τ.Ε. στο πλαίσιο των υποχρεώσεών τους που οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα επιμέλεια όταν πρόκειται για σημαντικές συναλλαγές, είχαν προχωρήσει σε υποβολή αναφορών προς την Αρχή κατά του βρώμικου χρήματος τουλάχιστον από τις 3 Οκτωβρίου 2016 χωρίς όμως να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση.

    Η Attica Bank υπέβαλε την πρώτη αναφορά στις 3 Οκτωβρίου, δηλαδή αρκετούς μήνες πριν από τον Ιανουάριο του 2017 όταν αποδεσμεύθηκε το ποσό των 3 εκατ. ευρώ με επιστολή του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής αλλά δεν υπήρξε η παραμικρή ενέργεια. Η Attica Bank υπέβαλε συμπληρωματική αναφορά στις 24 Φεβρουαρίου 2017 και η Εθνική Τράπεζα υπέβαλε τη δική της αναφορά για τις συναλλαγές που την αφορούσαν στις 7 Μαρτίου 2017.

    Οι επιθεωρητές της Τ.τ.Ε. επισημαίνουν ότι η Attica Bank από τις 23 Σεπτεμβρίου 2016 και σε χρόνο κατά τον οποίο ήδη είχαν διενεργηθεί οι συναλλαγές για να έρθει το έμβασμα των 3 εκ. ευρώ και να εκδοθεί η εγγυητική επιστολή (29 Αυγούστου 2016) είχε ενημερώσει αρμοδίως τη Διεύθυνση Επιθεώρησης της Τ.τ.Ε. και η οποία επέστησε την προσοχή στα στελέχη της Attica Bank να συλλέξουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να προχωρήσουν σε ενδελεχή εξέταση των συναλλαγών ώστε σε περίπτωση που έβρισκαν ενδείξεις ασυνήθους ή ύποπτης δραστηριότητας να προχωρούσαν στην υποβολή αναφοράς προς την Αρχή.

    Αυτό έγινε λίγες μέρες αργότερα, στις 3 Οκτωβρίου 2016 αλλά έκτοτε υπήρξε σκοτάδι στη συνέχιση της έρευνας. Ζητούνται εξηγήσεις για ποιο λόγο η Αρχή για την αντιμετώπιση του βρώμικου χρήματος δεν προχώρησε σε κάποια ενέργεια, όπως τουλάχιστον προκύπτει από το πόρισμα-βόμβα της Τ.τ.Ε.".

    Όλα όσα ανωτέρω ισχυρίζεστε είναι εν γνώσει σας ψευδή, ενώ γνωρίζατε τα αντίστοιχα αληθή γεγονότα, τα οποία αποσιωπήσατε, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα.

    Σύμφωνα με όσα γράφετε, αποσιωπώντας απολύτως τα αληθή γεγονότα, προκειμένου να παραπλανήσετε το αναγνωστικό κοινό και να εμπλέξετε την εφημερίδα Documento και τον 1ο εξ ημών, με τις παραπάνω ιδιότητές του, σε ηθικά και ποινικά επιλήψιμες ενέργειες, "Τα 3 εκ. ευρώ γυρίζουν πίσω στον Καλογρίτσα και καταλήγουν…στην έκδοση του Documento

    Στις 19 Ιανουαρίου 2017 ξεκινά η αντίστροφη πορεία των 3 εκατ. ευρώ που επίσης κίνησε το ενδιαφέρον των επιθεωρητών της Τραπέζης της Ελλάδος.".

    Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, όσα ανωτέρω γράφετε, είναι απολύτως ψευδή, συκοφαντικά, άκρως προσβλητικά, και αποτελούν συνειδητή σας προσπάθεια να αμαυρώσετε την προσωπικότητα και την επαγγελματική υπόσταση του 1ου εξ ημών, αλλά και την φήμη της 2ης εξ ημών, εμφανίζοντας την εφημερίδα Documento ως δήθεν χρηματοδοτηθείσα από προϊόν εικονικής συναλλαγής, δωροδοκίας και ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, και τον 1ο εξ ημών ως έχοντα αποκτήσει την ιδιοκτησία της εφημερίδας αυτής, μέσω της ιδιοκτήτριας εταιρείας της, χωρίς να καταβάλω το αναλογούν τίμημα, ενώ ψευδώς αναφέρεται ότι η εφημερίδα Documento είχε χρηματοδοτηθεί με το ποσό των τριών (3) εκατομμυρίων ευρώ.

    Από μία απλή αναζήτηση στο ΓΕΜΗ (το ελάχιστο που έπρεπε να κάνετε) αποδεικνύεται πως η εταιρεία που εξέδιδε το Documento από τον Νοέμβριο του 2016 έως και τον Μάρτιο του 2017, ανήκε στην εταιρεία "Ιωάννης Βλαδίμηρος Καλογρίτσας”, και στην MEDIA DOC, όπως μετονομάστηκε. Μοναδικός της μέτοχος ήταν ο Ιωάννης Καλογρίτσας. Από τον Μάρτιο του 2017 έως και σήμερα, το Documento εκδίδεται από την εταιρεία Documento Media, της οποία μοναδικός μέτοχος είμαι ο 1ος εξ ημών. Επίσης, από το πόρισμα των Επιθεωρητών της Τ.τ.Ε. αποδεικνύεται, σύμφωνα με όσα αναγράφετε, αλλά παρόλα αυτά παραποιείτε εσκεμμένα στον τίτλο του δημοσιεύματος, και στην επιμέρους ανωτέρω αναφορά σας, ότι "Στις 19 Ιανουαρίου 2017 ξεκινά η αντίστροφη πορεία των 3 εκατ. ευρώ που επίσης κίνησε το ενδιαφέρον των επιθεωρητών της Τραπέζης της Ελλάδος. Αρχικά, το ποσό των 3 εκατ. ευρώ μεταφέρεται από τον λογαριασμό της εταιρίας "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” σε λογαριασμό Ταμιευτηρίου του ιδίου και από κει κατέληξε σε λογαριασμούς όψεως της εταιρίας ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. απ’ όπου αναλώθηκε μέσω πλήθους συναλλαγών.". Εκ των πραγμάτων, λοιπόν, αποδεικνύεται ότι το ποσό των 3 εκατ. ευρώ ουδέποτε "κατέληξε στην έκδοση της εφημερίδας Documento". Παρότι το γνωρίζετε αυτό, επιλέγετε να εμφανίσετε την εφημερίδα Documento ως δήθεν χρηματοδοτηθείσα με το παραπάνω χρηματικό ποσό, δημιουργώντας την πεπλανημένη εντύπωση στο αναγνωστικό κοινό ότι και ο 1ος εξ ημών ως φυσικό πρόσωπο έλαβα μέρος σε συναλλαγή τριών (3) εκατομμυρίων ευρώ, με εντολές πολιτικού προσώπου, παρουσιαζόμενος, δι’αυτού του τρόπου, ως ένοχος διάπραξης ηθικών παραπτωμάτων, αλλά και ποινικών αδικημάτων, ήτοι συνέργειας σε δωροδοκία, νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, κ.λπ..

    Όλα τα παραπάνω θα προέκυπταν ως συμπεράσματα ύστερα από υποτυπώδη έρευνα στα εταιρικά στοιχεία δημοσιότητας και φυσικά από την ορθή και αντικειμενική αξιολόγηση του πορίσματος των Επιθεωρητών της Τ.τ.Ε., αλλά, δυστυχώς για εσάς, δεν είναι μόνο αυτό. Γνωρίζετε από δημοσιεύματα άλλων εφημερίδων, και όχι μόνο του Documento (για παράδειγμα, δημοσίευμα της εφημερίδας Πρώτο Θέμα στις 20 Ιουλίου 2020), πως όταν η εγγυητική επιστολή του Ιωάννη Καλογρίτσα κατέπεσε, και αφού αποδεσμεύτηκαν τα τρία (3) εκατομμύρια, αυτά μπήκαν σε λογαριασμό του μοναδικού μετόχου της εταιρείας Καλογρίτσα, που ήταν ο Ιωάννης Καλογρίτσας. Άρα ουδέποτε μπήκαν στο Documento, ακόμη και αυτό που εξέδιδε ο ίδιος ο Ιωάννης Καλογρίτσας, πολλώ δε μάλλον στο Documento που άρχισε να εκδίδεται τον Μάρτιο του 2017 από εμάς.

    Γνωρίζετε, επίσης, πως πρόσφατα ο δημοσιογράφος της εφημερίδας "τα ΝΕΑ", κ. Γιώργος Παπαχρήστος, στην στήλη του, αποκάλυψε ότι τα τρία (3) εκατομμύρια ευρώ της εταιρείας των Χούρυ, δεν κατέληξαν ποτέ στην έκδοση της εφημερίδας Documento. Όπως αποκάλυψε ο παραπάνω δημοσιογράφος, αφού δεν υπήρχε συμμετοχή στον διαγωνισμό, ο λογαριασμός στην Τράπεζα Αττικής που ήταν στο όνομα του Βλαδίμηρου-Ιωάννη Καλογρίτσα, υιού του Χρήστου Καλογρίτσα, αποδεσμεύτηκε και τα χρήματα κατευθύνθηκαν, το μεν 1,2 εκατομμύριο ευρώ σε λογαριασμό του ιδίου στην Εθνική Τράπεζα, τα δε υπόλοιπα 1,8 εκατομμύρια ευρώ σε λογαριασμό στην Τράπεζα Αττικής της εταιρείας Τοξότης της οικογένειας Καλογρίτσα. Συνεπώς, τα χρήματα αυτά δεν κατέληξαν ποτέ στην ιδιοκτήτρια εταιρεία της εφημερίδας Documento, ούτε και σε οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, αλλά χρησιμοποιήθηκαν και αναλώθηκαν από τον Βλαδίμηρο-Ιωάννη Καλογρίτσα. Εξάλλου, στο ίδιο συμπέρασμα κατέληξε και το πόρισμα των Επιθεωρητών της Τ.τ.Ε., το οποίο, ενώ δημοσιεύετε, εσκεμμένα παρερμηνεύετε και παραποιείτε, ώστε να εξαπατήσετε το αναγνωστικό κοινό, αφού βάσει και του συγκεκριμένου πορίσματος η απόπειρα εμπλοκής του ονόματος του 1ου εξ ημών στην εξυφανθείσα σκευωρία αποκαλύφθηκε και κατέπεσε, εκθέτοντας ανεπανόρθωτα την Κυβέρνηση και τα ελεγχόμενα από αυτήν Μ.Μ.Ε..

    Γνωρίζετε, επίσης, πολύ καλά, πως μόλις πριν από μερικούς μήνες, ο ραδιοφωνικός σταθμός "ΘΕΜΑ 104,6", απέσυρε εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη, ο οποίος έκανε παρόμοιες συκοφαντικές και προσβλητικές της προσωπικότητάς μας αναφορές, και η ιδιοκτησία του ενημέρωσε το κοινό με σχετικό άρθρο, πως εμμένει σε αυτά που είχε αποκαλύψει η εφημερίδα "Πρώτο Θέμα" (δηλαδή πως τα τρία -3- εκατομμύρια πήγαν στην τσέπη του Ιωάννη Καλογρίτσα) και όχι σε όσα ανέφερε ο Ιωάννης Πρετεντέρης. Εναντίον του Ιωάννη Πρετεντέρη, επίσης, γνωρίζετε, αφού έλαβε ευρεία δημοσιότητα το θέμα, πως εκκρεμεί δικαστική διαδικασία. Ομοίως, εκκρεμής δικαστική διαδικασία υπάρχει και σε βάρος της εφημερίδας "Παραπολιτικά" και των στελεχών της.

    Συνειδητά, λοιπόν, με δόλο, παραβιάζοντας, μάλιστα, τις συναλλακτικές υποχρεώσεις του Τύπου, και χωρίς να διασταυρώσετε την αλήθεια, επιλέξατε να προσβάλλετε την προσωπικότητά μας.

    Μάλιστα, αμέσως μόλις ο 1ος εξ ημών, εκπροσωπώντας και την 2η εξ ημών, δημοσιοποίησα την πρόθεσή μου να στραφώ δικαστικά σε βάρος της ιστοσελίδας σας, εφόσον δεν επανορθώσετε σχετικά, όπως ήταν δικαίωμά μου και η ελάχιστη υποχρέωσή μου, προς αποκατάσταση της αλήθειας, προβήκατε στο από 02-06-2021 κατάπτυστο, συκοφαντικό, εξυβριστικό και προσβλητικό της προσωπικότητάς μας άρθρο σας, που υπογράφεται από τον 2ο εξ υμών, Μανόλη Καψή, Διευθυντή σύνταξης της ιστοσελίδας www.thetoc.gr, στον σύνδεσμο, https://www.thetoc.gr/politiki/article/o-baxebanis-apeilei-to-thetoc-me-agogigia-ta-3-ekatommuria-tou-kalogritsa-gelia/, με τίτλο "Ο Βαξεβάνης απειλεί το TheTOC με αγωγή…για τα 3 εκατομμύρια του Καλογρίτσα (γέλια…)", και υπότιτλο "Ο δημοσιογράφος Κώστας Βαξεβάνης απειλεί το TheTOC με αγωγή για τις αποκαλύψεις στην Προανακριτική για τα 3 εκατ. ευρώ του Χρήστου Καλογρίτσα".

    Στο άρθρο αυτό, το οποίο εξίσου συνοδεύεται από την φωτογραφία του 1ου εξ ημών, ισχυρίζεστε επί λέξει τα εξής: "Με ανάρτησή του στο twitter ο δημοσιογράφος και εκδότης της εφημερίδας Documento Κώστας Βαξεβάνης, απειλεί το TheTOC, το Capital.gr και τον υπογράφοντα με αγωγή, για τα όσα γράψαμε για το πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδας και την περίεργη διαδρομή των 3 εκατομμυρίων ευρώ, που έφθασαν στα χέρια του Χρήστου Καλογρίτσα, για δήθεν έργο στη Μέση Ανατολή που θα αναλάμβανε η εταιρεία Τοξότης.

    Όπως είναι γνωστό και έχει αποκαλυφθεί στην Προανακριτική επιτροπή, τα χρήματα πήγαν για να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες ο εργολάβος Χρήστος Καλογρίτσας και να στηθεί το ΣΥΡΙΖΑ channel, κατ’ εντολή και με την καθοδήγηση του τότε υπουργού Νίκου Παππά.

    Τι έγραψε ο Κώστας Βαξεβάνης

    "Ή θα αποκαταστήσετε αμέσως ζητώντας συγγνώμη γι’αυτό που γράψατε ότι "τα 3 εκατομμύρια μπήκαν στο Documento” ή θα φάτε αγωγή. Σε αντίθεση με όσα λέτε, το πόρισμα της ΤτΕ αναφέρει πως τα 3 εκατ. πήγαν στην τσέπη Καλογρίτσα. Σε κανένα Documento”.

    Την απειλή του κ. Βαξεβάνη κανονικά θα έπρεπε να την αντιμετωπίσουμε με απόλυτη αδιαφορία, έως και γέλια. Αλλά επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι ο κ. Βαξεβάνης βρίσκεται σε δύσκολη θέση και υποθέτουμε ότι σύντομα θα κληθεί να δώσει απαντήσεις…ας υπενθυμίσουμε τι γράφει το Πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος.

    Πώς έφθασαν τα 3 εκ. ευρώ στα χέρια του Καλογρίτσα

    Το επίμαχο ποσό των 3 εκατ. ευρώ εισήλθε μέσω της Attica Bank στην εταιρία ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. με έμβασμα της εταιρίας που εδρεύει στο Άμπου Ντάμπι -βάσει ιδιωτικού συμφωνητικού- για την ανάληψη κατασκευαστικού έργου από την εταιρία του Καλογρίτσα, χωρίς ωστόσο να προκύπτει ότι οι όροι της συμφωνίας υλοποιήθηκαν.

    Τα 3 εκατ. αφορούσαν προκαταβολή, για έργα ύψους 45 εκ. ευρώ στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. θα έπρεπε μέσα σε επτά ημέρες από τη λήψη της προκαταβολής να παράσχει ισόποση εγγυητική επιστολή, εντός δεκατεσσάρων ημερών οι Άραβες να έδιναν στην ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε. όλες τις πληροφορίες για τα έργα που θα αναλάμβανε και μέσα σε τρεις μήνες, η εταιρία του Καλογρίτσα να γνωστοποιούσε πώς θα υλοποιούσε το έργο ύψους 45 εκατ. ευρώ.

    Τίποτα από αυτά δεν πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με το πόρισμα-βόμβα της έκθεσης της ΤτΕ κάτι που ενισχύει τις υποψίες περί εικονικής συναλλαγής.

    Στο συμπέρασμα περί εικονικής συναλλαγής συγκλίνει η αναφορά του πορίσματος ότι την ίδια ημέρα, δηλαδή στις 29 Αυγούστου 2016, που η εταιρία ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε έλαβε το ποσό των 3 εκατ. από τους Άραβες, το μετέφερε στο λογαριασμό Ταμιευτηρίου του Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα.

    Ο υιός Καλογρίτσα, την ίδια μέρα, μετέφερε τα 3 εκατ. σε λογαριασμό όψεως της εταιρίας "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” που τηρούσε στην Attica Bank με σκοπό να συμμετάσχει στη δημοπρασία που θα γινόταν την επομένη μέρα. Έτσι και έγινε…

    Η Attica Bank στις 29 Αυγούστου, δέσμευσε το ποσό των 3 εκατ. και εξέδωσε την εγγυητική επιστολή που χρησιμοποιήθηκε για να συμμετάσχει η εταιρία του Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα στη δημοπρασία για τις τηλεοπτικές άδειες. Δηλαδή, μέσα σε λίγες ώρες, χρήματα που προορίζονταν για την κατασκευή ενός εμπορικού κέντρου στα βάθη της Αραβίας κατέληξαν στην Attica Bank για να μπορέσει να στηθεί ο "ΣΥΡΙΖΑ channel”.

    Πώς γύρισαν τα λεφτά και πού εμφανίζεται η εφημερίδα Documento

    Στις 19 Ιανουαρίου 2017 ξεκινά η αντίστροφη πορεία των 3 εκατ. ευρώ που επίσης κίνησε το ενδιαφέρον των επιθεωρητών της Τραπέζης της Ελλάδος. Αρχικά, το ποσό των 3 εκατ. ευρώ μεταφέρεται από τον λογαριασμό της εταιρίας "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” σε λογαριασμό Ταμιευτηρίου του ιδίου και από κει κατέληξε σε λογαριασμούς όψεως της εταιρίας ΤΟΞΟΤΗΣ Α.Ε απ’ όπου αναλώθηκε μέσω πλήθους συναλλαγών.

    Στο μεταξύ, μετά από έρευνα της Τράπεζας Αττικής, προέκυψε ότι η εταιρία "ΙΩΑΝΝΗΣ – ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ” είχε αλλάξει επωνυμία ( 4 Νοεμβρίου 2016 και 14 Νοεμβρίου 2016) και ονομαζόταν πλέον "MEDIA DOC ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Α.Ε” με διακριτικό τίτλο "MEDIA DOC”.

    Πρόκειται για την εταιρία που εξέδωσε τον Νοέμβριο του 2016 την εφημερίδα Documento με διευθυντή τον Κώστα Βαξεβάνη.

    Δηλαδή, τα χρήματα που δόθηκαν από τους Άραβες στην οικογένεια Καλογρίτσα, για να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για το ΣΥΡΙΖΑ channel, όταν πλέον αποδεσμεύθηκαν από την Τράπεζα αφού ο κ. Καλογρίτσας είχε αποκλειστεί από τον διαγωνισμό, επέστρεψαν στα χέρια τους, αλλά σε άλλη εταιρεία που είχε ήδη στηθεί -ή μετονομαστεί- και η οποία εξέδωσε την εφημερίδα Documento. Τόσο απλά και τόσο περίεργα.

    Αυτά τα ολίγα και αν χρειαστεί μπορεί και να επανέλθουμε…".

    Όλα όσα ανωτέρω ισχυρίζεστε είναι εν γνώσει σας ψευδή, ενώ γνωρίζατε τα αντίστοιχα αληθή γεγονότα, τα οποία αποσιωπήσατε, διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα, προκειμένου να μας εμπλέξετε με δήθεν "περίεργες" συναλλαγές, και να μας ενοχοποιήσετε, ώστε να παρουσιάσετε στο αναγνωστικό κοινό ότι δήθεν τελέσαμε αξιόποινες πράξεις, επειδή γνωρίζετε πολύ καλά ότι η σκευωρία που επιχειρήθηκε να στηθεί κατέρρευσε παταγωδώς.

    Σύμφωνα με όσα γράφετε, αποσιωπώντας απολύτως τα αληθή γεγονότα, προκειμένου να παραπλανήσετε το αναγνωστικό κοινό και να εμπλέξετε την εφημερίδα Documento και τον 1ο εξ ημών, με τις παραπάνω ιδιότητές του, σε ηθικά και ποινικά επιλήψιμες ενέργειες, "Την απειλή του κ. Βαξεβάνη κανονικά θα έπρεπε να την αντιμετωπίσουμε με απόλυτη αδιαφορία, έως και γέλια. Αλλά επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι ο κ. Βαξεβάνης βρίσκεται σε δύσκολη θέση και υποθέτουμε ότι σύντομα θα κληθεί να δώσει απαντήσεις…ας υπενθυμίσουμε τι γράφει το Πόρισμα της Τράπεζας της Ελλάδος.".

    Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, όσα ανωτέρω γράφετε, είναι απολύτως ψευδή, συκοφαντικά, άκρως προσβλητικά, και αποτελούν συνειδητή σας προσπάθεια να αμαυρώσετε την προσωπικότητα και την επαγγελματική υπόσταση του 1ου εξ ημών, αλλά και την φήμη της 2ης εξ ημών, εμφανίζοντας την εφημερίδα Documento ως δήθεν χρηματοδοτηθείσα από προϊόν εικονικής συναλλαγής, δωροδοκίας και ξεπλύματος βρώμικου χρήματος, και τον 1ο εξ ημών ως έχοντα αποκτήσει την ιδιοκτησία της εφημερίδας αυτής, μέσω της ιδιοκτήτριας εταιρείας της, χωρίς να καταβάλω το αναλογούν τίμημα, ενώ ισχυρίζεστε ψευδώς ότι η εφημερίδα Documento είχε χρηματοδοτηθεί με το ποσό των τριών (3) εκατομμυρίων ευρώ. Μάλιστα, στο 2ο κατά σειρά άρθρο σας ευθέως πλέον αναφέρετε, εν γνώσει σας αναληθώς, ότι ο 1ος εξ ημών δήθεν βρίσκομαι σε δύσκολη θέση και ότι σύντομα δήθεν θα κληθώ για να δώσω απαντήσεις, ωσάν να εμπλέκομαι στην τέλεση ποινικών αδικημάτων και να είμαι υπόλογος, εμμένοντας, έτσι, στις συκοφαντίες σας, τις οποίες, μάλιστα, διανθίσατε με περαιτέρω, ευθείς αυτή τη φορά, υπαινιγμούς σε βάρος μου.

    Συνειδητά, λοιπόν, με δόλο, παραβιάζοντας, μάλιστα, τις συναλλακτικές υποχρεώσεις του Τύπου, και χωρίς να διασταυρώσετε την αλήθεια, επιλέξατε να προσβάλλετε την προσωπικότητά μας.

    Ομοίως, η ιστοσελίδα www.capital.gr, ιδιοκτησίας της 1ης εξ υμών, αφού ανήκει στον ίδιο Όμιλο, υιοθέτησε το από 01-06-2021 άρθρο, προβαίνοντας στην αθέμιτη αναπαραγωγή του στο twitter, στην επίσημο λογαριασμό της ιστοσελίδας, όπου παραμένει μέχρι και σήμερα αναρτημένο.

    Δεδομένου, μάλιστα, ότι τα επίμαχα δημοσιεύματα είναι αναρτημένα στο διαδίκτυο, και συγκεκριμένα στους συνδέσμους https://www.thetoc.gr/politiki/article/o-baxebanis-apeilei-to-thetoc-me-agogigia-ta-3-ekatommuria-tou-kalogritsa-gelia/ και https://www.thetoc.gr/politiki/article/trapeza-tis-ellados–apokalupsi-oi-perierges-diadromes-ton-3-ek-euro-gia-na-stithei-to-suriza-channel-kai-i-efimerida-documento/, αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των ιστοσελίδων σας, σας ζητάμε να αφαιρεθούν τα επίμαχα συκοφαντικά δημοσιεύματα από τους παραπάνω συνδέσμους των ιστοσελίδων σας, αλλά και οιασδήποτε άλλης ιστοσελίδας δικών σας συμφερόντων, με την ανάλογη τροποποίηση, που θα αποκαθιστά πλήρως την αλήθεια.

    Σε διαφορετική περίπτωση, θα αναγκαστούμε να υποβάλουμε εναντίον όλων σας αγωγή, για την προστασία της προσωπικότητάς μας.

    Κατόπιν των ανωτέρω, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου μόνου του Ν. 1178/81, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 37 του Ν. 4356/2015.

    ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

    Με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας

    1) Σε χρονικό διάστημα δέκα (10) ημερών από την επίδοση της παρούσας, στην ίδια θέση και έκταση των προσβλητικών δημοσιευμάτων:

    Α) Να ανακαλέσετε ρητά την σε βάρος μας βαρύτατη προσβολή, και να μην την επαναλάβετε στο μέλλον, καθ’οιονδήποτε τρόπο.

    Β) Να περιλάβετε στην κεντρική σελίδα των ιστοσελίδων σας, www.thetoc.gr και www.capital.gr, δημοσίευμα, με τίτλο "Ψευδή και συκοφαντικά όσα ισχυριστήκαμε για τον δημοσιογράφο, Κωνσταντίνο Βαξεβάνη και την εφημερίδα Documento" και υπότιτλο "Ζητάμε συγνώμη και αποκαθιστούμε την αλήθεια", το οποίο θα έχει επί λέξει ως εξής: "Ζητάμε συγνώμη από την εφημερίδα Documento και από τον δημοσιογράφο και εκδότη της, κ. Κώστα Βαξεβάνη, των οποίων την προσωπικότητα προσβάλαμε με τα από 01-06-2021 και 02-06-2021 δημοσιεύματά μας. Ο κ. Βαξεβάνης, μέσω του πληρεξουσίου Δικηγόρου του, μας απέστειλε την από 02-06-2021 εξώδικη πρόσκληση-δήλωσή του, την οποία αναρτούμε, και την οποία τόσο εγώ, ο Μανόλης Καψής, και οι συντελεστές των ιστοσελίδων μας, όσο και η ιδιοκτησία τους, υιοθετούμε πλήρως, με την οποία διαμαρτύρονται δικαιολογημένα για την προσβολή της προσωπικότητάς τους και την συκοφαντική επίθεση που υπέστη εκ μέρους μας. Συγκεκριμένα, είναι αλήθεια ότι ουδέποτε ο κ. Βαξεβάνης χρηματοδοτήθηκε από τον Καλογρίτσα με 3 εκατομμύρια ευρώ, για να λειτουργήσει την εφημερίδα Documento, ούτε ποτέ έγινε ιδιοκτήτης εταιρείας, στην οποία είχαν επενδυθεί 3 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να δώσει τίμημα, πράγμα το οποίο γνωρίζαμε, αλλά, παρόλα αυτά, επιλέξαμε συνειδητά να παραποιήσουμε την αλήθεια και την πραγματικότητα, προκειμένου να τον πλήξουμε σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Η αλήθεια την οποία γνωρίζαμε είναι ότι τα αναφερόμενα 3 εκατομμύρια ευρώ, αφού αποδεσμεύτηκαν, διοχετεύθηκαν στον ίδιο τον Ιωάννη Καλογρίτσα, ο οποίος ποτέ δεν τα επένδυσε στην εφημερίδα Documento, για την έκδοσή της, και ο μοναδικός λόγος που εμπλέξαμε το πρόσωπο του κ. Βαξεβάνη και της εφημερίδας Documento είναι προκειμένου να δημιουργήσουμε απατηλές εντυπώσεις στο αναγνωστικό κοινό για την ποιότητα και την ακεραιότητα του χαρακτήρα του και να τον παρουσιάσουμε ως ύποπτο τέλεσης ποινικών αδικημάτων, για τα οποία δήθεν θα πρέπει να διερευνηθεί. Του ζητάμε συγνώμη ειλικρινά, για την συκοφαντία εναντίον του, αλλά και την συνειδητή υποτίμησή του ως δημοσιογράφου, και δεσμευόμαστε ότι δεν θα επαναλάβουμε στο μέλλον παρόμοια συκοφαντική επίθεση εναντίον του. Ομοίως ζητάμε συγνώμη από την εφημερίδα Documento και όλους τους εργαζόμενούς της, αφού ποτέ η εν λόγω εφημερίδα δεν χρηματοδοτήθηκε με τα 3 εκατομμύρια ευρώ που αποτελούν αντικείμενο διερεύνησης της προανακριτικής επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων".

    Γ) Να αποαναρτήσετε από την ιστοσελίδα www.thetoc.gr, αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσής σας, όπου έχουν αναρτηθεί, τις από 01-06-2021 και 02-06-2021 συκοφαντικές και προσβλητικές της προσωπικότητάς μας αναρτήσεις σας.

    2) Να μας κοινοποιήσετε εμπροθέσμως, με τον ίδιο τρόπο που σας κοινοποιείται η παρούσα, το δημοσίευμα αποκατάστασής μας.

    3) Να γνωρίσετε στον 1ο εξ ημών, βάσει των διατάξεων του GDPR2016, ποια δεδομένα προσωπικού μου χαρακτήρα διατηρείτε, και να μου χορηγήσετε πλήρη πρόσβαση σε αυτά, επιφυλασσόμενος παντός νομίμου δικαιώματός μου.

    Πληρεξούσιο Δικηγόρο μας και Αντίκλητό μας διορίζουμε τον Δικηγόρο Αθηνών, Γιάννη Απατσίδη (Α.Μ. Δ.Σ.Α. 28501), κάτοικο Αθηνών, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, αριθμ. 52, Τ.Κ. 11473, τηλ. 210-8228210, Φαξ 210-8228290, κιν. 6942625399, e-mail apatsidioannis@yahoo.gr.

    Αθήνα, 02-06-2021

    Οι Εξωδίκως Προσκαλούντες – Δηλούντες

    ΠΗΓΗ: TheTOC.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ