Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Απρ-2021 07:49

    Αύξηση καπνίσματος εν μέσω lockdown

    Αύξηση καπνίσματος εν μέσω lockdown
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Αύξηση του καπνίσματος παρά την αντικαπνιστική εκστρατεία των τελευταίων χρόνων και τις απαγορεύσεις σε δημόσιους χώρους καταγράφεται εν μέσω πανδημίας, όπως προκύπτει από πανελλαδική έρευνα της Marc για λογαριασμό της Παπαστράτος.

    Η έρευνα που παρουσιάστηκε χθες διαδικτυακά ανέδειξε τη σχέση καπνίσματος και lockdown, με το 27,2% των καπνιστών να δηλώνουν πως αυτή την περίοδο καπνίζουν περισσότερο και το 7% να ομολογεί πως άρχισε να καπνίζει ξανά κατά την διάρκεια της πανδημίας, ενώ είχε διακόψει το κάπνισμα.

    Περισσότεροι από τους μισούς καπνιστές (51,1%) που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση για τα οφέλη και τους τρόπους διακοπής του καπνίσματος, με την συντριπτική πλειοψηφία της κοινής γνώμης, πάνω από 88%, να πιστεύει πως θα πρέπει να υπάρχει επαρκής ενημέρωση και πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με εναλλακτικές λύσεις καπνίσματος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Marc, 2,2 εκατομμύρια Ελλήνων συνεχίζουν να καπνίζουν ενώ εξ αυτών 440.000 έχουν στραφεί σε εναλλακτικές μορφές χρήσης καπνικών προϊόντων.

    Σύμφωνα με τον Στ. Δρακουλαράκο, Γενικό Διευθυντή Επικοινωνίας της Παπαστράτος, το μερίδιο των εναλλακτικών προϊόντων καπνού της Παπαστράτος στην Ελλάδα, δηλαδή στο IQOS, αγγίζει πανελλαδικά το 17%-18%, ωστόσο η διείσδυση του στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αθήνα- Θεσσαλονίκη) είναι πολύ υψηλότερη. 

    Η PMI, ο μητρικός όμιλος της Παπαστράτος, έχει θέσει ως στόχο έως το 2025 το 50% των εσόδων της να προέρχονται από εναλλακτικά καπνικά προϊόντα, ενώ ήδη έχει επιτύχει το 25% των εσόδων της να προκύπτουν από τις πωλήσεις IQOS και συναφών προϊόντων, κατηγορία στην οποία έχει επενδύσει περισσότερα από 6 δις. δολάρια.

    Έναν χρόνο μετά το ανοιχτό κάλεσμα που απηύθυνε η εταιρεία (σε συνεργασία με την Πολιτεία) με στόχο 1.000.000 λιγότερους καπνιστές έως το τέλος του 2021, 1 στους 2 καπνιστές (ποσοστό 51,6%), που συμμετείχε στην έρευνα της Marc, ανέφερε πως δεν γνωρίζει τις διαφορές μεταξύ των συμβατικών τσιγάρων και των εναλλακτικών προϊόντων καπνού.

    Με 6 στους 10 (ποσοστό 60,5%) να δηλώνει πως εάν κάποιος κοντά του χρησιμοποιεί μια εναλλακτική λύση χωρίς καπνό, δεν τον ενοχλεί σε σύγκριση με κάποιον που καπνίζει τσιγάρα.

    Τι άποψη έχουν οι Έλληνες για τα εναλλακτικά προϊόντα; Περίπου 1 στους 2 θεωρεί πως είναι λιγότερο βλαπτικό για τον χρήστη, και ποσοστό 37,4% δήλωσε πως έχει προτείνει τα εναλλακτικά προϊόντα ως λύση σε κάποιον καπνιστή στο περιβάλλον του.

    Το 58% των καπνιστών δεν επιλέγουν να κάνουν την αλλαγή από τα συμβατικά τσιγάρα καθώς πιστεύουν πως τα εναλλακτικά προϊόντα δεν θα τους καλύπτουν/ικανοποιούν όσο το τσιγάρο, ενώ ποσοστό 45,6% πιστεύει πως τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος είναι λιγότερο βλαβερά για την υγεία σε σχέση με το κάπνισμα.

    Πώς όμως επηρεάζει το κάπνισμα την οικογενειακή και κοινωνική ζωή; Οι διαπροσωπικές σχέσεις επηρεάζονται έντονα από το κάπνισμα, με τον 1 στους 2 καπνιστές να δηλώνουν πως η /ο σύντροφός του ενοχλείται.

    Μία στις δύο οικογένειες δεν επιτρέπει το κάπνισμα εντός του σπιτιού αντίστοιχο ποσοστό, δηλαδή 50,5% των μη καπνιστών ασπάζεται την άποψη πως τα άτομα που καπνίζουν είναι λιγότερο ελκυστικά και επιθυμητά από αυτούς που δεν καπνίζουν, ενώ 4 στους 10 καπνιστές (38,8%) δηλώνουν πως το ότι καπνίζουν προκαλεί συχνά εντάσεις και τσακωμούς με αγαπημένα πρόσωπα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος.

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ