Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 15-Οκτ-2019 10:19

    ΕΤΕπ: Πράσινο φως για τη χρηματοδότηση €180 εκατ. του αεροδρομίου στο Καστέλι

    ΕΤΕπ: Πράσινο φως για τη χρηματοδότηση €180 εκατ. του αεροδρομίου στο Καστέλι
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στην έγκριση της χρηματοδότησης ύψους 180 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο σκέλος της κρατικής συμμετοχής, του αεροδρομίου στο Καστέλι προχώρησε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ταυτόχρονα, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Comp) ενέκρινε και το κείμενο της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου. Το πράσινο φως της ΕΤΕπ και της DG Comp αποτελούσαν τις δύο σημαντικές εκκρεμότητες του αεροδρομίου στο Καστέλι του οποίου έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες από την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR.

    Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του Capital.gr, η επίτροπος της ΕΕ, αρμόδια για την πολιτική Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, σε πρόσφατη συνάντησή της στην Αθήνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομων, ανέφερε ότι το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι είναι ιδιαίτερα σημαντικό και πρέπει άμεσα να ξεκινήσει να υλοποιείται.

    Συνολικά, η κατασκευαστική περίοδος, όπου θα απασχοληθούν 1.500 άτομα, έχει διάρκεια 60 μηνών, με τις προσλήψεις να προγραμματίζεται να λάβουν χώρα όσο προχωράει η κατασκευή.

    Οι κατασκευαστικές εργασίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση:

    - νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου- οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ.

    - εργασιών αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι- οδού σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.

    - της περιμετρικής οδού Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και

    - εξωτερικού περιμετρικού δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.

    Την εταιρεία λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, θα ελέγχουν με 45,90% και με 54,1% το Δημόσιο και το σχήμα ΤΕΡΝΑ-GMR Airports, αντίστοιχα.

    Η εταιρεία του αεροδρομίου, που θα στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό, θα προχωρεί, βάσει των διεθνών πρακτικών, στην ανάθεση εργασιών σε τρίτους (π.χ. εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων, καθαριότητα κτλ).

    Το κόστος κατασκευής, ύψους 480 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνει τον εξοπλισμό αεροναυτιλίας, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Η τελευταία, από κοινού με τον παραχωρησιούχο, μετά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, θα καθορίσει τους όρους προμήθειάς του.

    Προβλέπεται ακόμη, η καταβολή αντισταθμιστικού ανταλλάγματος από την εταιρεία προς το Δημόσιο, που αντιστοιχεί στο 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου (1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και 1% στους ΟΤΑ).

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων