Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Ιουλ-2019 18:11

    Δειγματοληπτικός έλεγχος σε ηλεκτρονικά καταστήματα

    Δειγματοληπτικός έλεγχος σε ηλεκτρονικά καταστήματα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε δειγματοληπτικό έλεγχο σε ηλεκτρονικά καταστήματα σχετικά με την τήρηση νομίμων υποχρεώσεών τους προχώρησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.

    Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, δεδομένου του ορισμού τους ως σημείων επαφής για την ηλεκτρονική επίλυση καταναλωτικών διαφορών του Κανονισμού 524/2013, εξέτασαν δειγματοληπτικά ιστοσελίδες καταγγελλόμενων επιχειρήσεων και στο πλαίσιο διερεύνησης υποθέσεων που αφορούσαν εγχώριες και διασυνοριακές διαφορές καταναλωτών με ηλεκτρονικά καταστήματα διαπίστωσαν τα εξής:

    - Είκοσι οκτώ ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς να πληρούν τις απαιτήσεις πληροφόρησης του άρθρου 3β του ν. 2251/1994 ή του άρθρου 3 του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, που ορίζουν ότι στην ιστοσελίδα κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος θα πρέπει να αναφέρεται η ταυτότητα του προμηθευτή (επωνυμία), η γεωγραφική του διεύθυνση, τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, Α.Φ.Μ., αριθμός καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (αν εδρεύει στην Ελλάδα), ουσιώδεις πληροφορίες που αφορούν τα χαρακτηριστικά των πωλούμενων προϊόντων, τις διάφορες επιβαρύνσεις των καταναλωτών (συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων χρεώσεων, φόρων, τελών, κ.λπ.), βασικές πληροφορίες σχετικά με την εμπορική πολιτική του καταστήματος (π.χ. κόστος μεταφορικών και αντικαταβολής), καθώς και αναφορά στο δικαίωμα υπαναχώρησης.

    - Εννέα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν είχαν συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις που θεσπίστηκαν με το άρθρο 14 του Κανονισμού 524/2013 και το άρθρο 14 της Κ.Υ.Α. 70330/2015 και ορίζουν ότι προμηθευτές που είναι εγκατεστημένοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και συνάπτουν συμβάσεις ηλεκτρονικής πώλησης προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών οφείλουν να παρέχουν μέσα από τις ιστοσελίδες τους: (α) ηλεκτρονικό σύνδεσμο προς την πλατφόρμα Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ) κατά τρόπο ευπρόσιτο, ώστε να γίνει ευρέως γνωστή η σχετική διαδικασία, (β) τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου, ως διαύλου επικοινωνίας με τους καταναλωτές. Η υποχρέωση, ειδικά, παροχής ηλεκτρονικού συνδέσμου προς την πλατφόρμα Η.Ε.Δ. καταλαμβάνει όλους τους προμηθευτές, ανεξαρτήτως εάν έχουν αναλάβει δέσμευση ή υποχρέωση να χρησιμοποιούν αναγνωρισμένους φορείς για την εναλλακτική επίλυση των διαφορών τους με καταναλωτές, με τη διαφορά ότι εφόσον τυχόν έχουν αναλάβει τέτοια δέσμευση, οφείλουν να καθιστούν, επιπλέον, γνωστή τη δυνατότητα επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών μέσω της πλατφόρμας Η.Ε.Δ. και να παρέχουν τη σχετική ενημέρωση στους καταναλωτές, κατά περίπτωση, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή μέσω των όρων των συναπτόμενων συμβάσεων.

    Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ -ΜΠΕ η αναπληρώτρια Συνήγορος του Καταναλωτή Αθηνά Κοντογιάννη, οι ανωτέρω διαπιστώσεις γνωστοποιήθηκαν στην αρμόδια εποπτική αρχή (Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή) για τις ενέργειές της.

    Σημείωσε επίσης ότι, από τα στοιχεία με βάση τις υποθέσεις που διαχειρίσθηκε το 2018 η Αρχή παρατηρείται αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών σε ποσοστό 35%,  με αντίστοιχη μείωση κατά 2,87% των κατά πρόσωπο (φυσικών) συναλλαγών.

    ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων