Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Μαϊ-2016 08:05

    Στη Βουλή το φιάσκο με τις άγονες αεροπορικές γραμμές

    Στη Βουλή το φιάσκο με τις άγονες αεροπορικές γραμμές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στη Βουλή μεταφέρθηκε, χθες βράδυ, η υπόθεση της ανανέωσης των συμβάσεων των 26 άγονων αεροπορικών γραμμών, διαδικασία η οποία συνοδεύεται από σειρά λαθών και παραλείψεων που έχει αποκαλύψει το Capital.gr.

    Ειδικότερα, στο πλαίσιο επίκαιρης ερώτησής του προς τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε ότι είναι αξιοπερίεργο ότι ενώ, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1008/2008, η επαναπροκήρυξη νέου διαγωνισμού απαιτεί διαδικασίες διάρκειας έξι μηνών πριν την λήξη της υπάρχουσας σύμβασης, το υπουργείο δεν προέβη σε καμία ενέργεια εντός του 2015, ώστε να αντιμετωπίσει το ζήτημα εγκαίρως και όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.  

    "Αντί να προκηρύξετε νέο διαγωνισμό το Σεπτέμβριο του 2015, κωλυσιεργήσατε εγκληματικά με αποτέλεσμα στις 2 Μαρτίου 2016, να προκηρύξετε έναν υποτυπώδη διαγωνισμό  για την ανακήρυξη αναδόχων 26 άγονων γραμμών για το διάστημα μεταξύ 1/4/16 έως 30/9/16 με μια πραγματικά απίστευτη πρωτοτυπία, που ούτε σε τριτοκοσμικές χώρες δεν συναντάται. Συγκεκριμένα, στις 2 Μαρτίου 2016 κύριε Υπουργέ, ξεκινήσατε μια αστεία διαδικασία διαπραγμάτευσης χαρακτηρίζοντάς την "εξαιρετικά επείγουσα", και δώσατε χρονικό περιθώριο στους υποψήφιους αναδόχους για τη κατάθεση των προσφορών τους, μόνο 24 ώρες.

    Παράλληλα, είχατε το θράσος να αποκαλέσετε τον διαγωνισμό αυτό ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, όταν αποκλείσατε εσκεμμένα από την διαδικασία διαπραγμάτευσης οποιονδήποτε άλλο ανάδοχο, πλην των τεσσάρων υπαρχόντων αναδόχων

    Επιπρόσθετα, ο Διοικητής της ΥΠΑ κ. Λιντζεράκος, γνωστοποίησε τη συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης των προσφορών, όχι πριν την προκήρυξη της διαδικασίας όπως είθισται, αλλά μετά την προκήρυξή της." σημείωσε.

    Αναφερόμενος ο κ. Πλακιωτάτης σε αναπάντητα ερωτήματα που προκαλεί η διαδικασία παράτασης της εκτέλεσης των άγονων αερογραμμών, έκανε λόγο για πρωτοφανές σκάνδαλο. 

    Αναφορικά με το νέο σχεδιαζόμενο καθεστώς για τις άγονες, τόνισε ότι η Νέα Δημοκρατία τάσσεται υπέρ του εξορθολογισμού, αλλά είναι ορατός ο κίνδυνος οι απομονωμένες και ακριτικές περιοχές να πληγούν ανεπανόρθωτα.

    Τι απάντησε ο Χρήστος Σπίρτζης

    Από την πλευρά του ο υπουργός ανέφερε ότι "συνολικά ο ελληνικός λαός το 2014 για τις 27 άγονες αεροπορικές γραμμές πλήρωσε 47 εκατ. για 1.081.501 θέσεις, ενώ μετακινήθηκαν μόνο 565.667 επιβάτες" . Πρόσθεσε ότι υπήρξε 25% μεσοσταθμική μείωση στο κόστος των άγονων αεροπορικών γραμμών και ειδικά για την Olympic Airways 33%, η οποία έκανε και δωρεά το κτήριο του αεροδρομίου της Πάρου.

    Ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε συγκεκριμένους αριθμούς για ορισμένες άγονες αεροπορικές γραμμές και το κόστος τους το 2014:

    -Αθήνα – Ζάκυνθος: επιβατική κίνηση 36.000, πληρώθηκαν 58.500 θέσεις με 1,1 εκατ. ευρώ.

    -Ρόδος – Λέρος – Κως – Αστυπάλαια: επιβατική κίνηση 5.700, πληρώθηκαν 9.800 θέσεις με 1,7 εκατ. ευρώ.

    -Αθήνα – Σητεία: επιβατική κίνηση 20.295, πληρώθηκαν 75.107 θέσεις

    -Αθήνα – Καστοριά, Κοζάνη: επιβατική κίνηση 6.500, πληρώθηκαν 20.000 θέσεις

    -Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία: επιβατική κίνηση 14.415, πληρώθηκαν 45.570 θέσεις.

    -Αλεξανδρούπολη – Σητεία: επιβατική κίνηση 2.000, πληρώθηκαν 7.600 θέσεις.

    Όπως είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηριστικά της κατάστασης των άγονων αεροπορικών γραμμών είναι και όσα προκύπτουν από την επιβατική κίνηση. Για παράδειγμα, ανέφερε ο υπουργός, στο Ζάκυνθος – Κύθηρα τον Ιανουάριο υπήρξαν 9 αφίξεις αεροσκαφών και μόλις 8 επιβάτες, τον Φεβρουάριο 8 αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο 4 αφίξεις με 1 επιβάτη και τον Απρίλιο 13 αφίξεις με 1 επιβάτη.

    Παρόλ’αυτά, ο υπουργός αποσιώπησε πλήρως τη σωρεία των φερόμενων παραλήψεων που συνόδευσαν τη διαδικασία της αρχικά εξάμηνης παράτασης, έως και τον Σεπτέμβριο, η οποία μετατράπηκε σε δίμηνη ύστερα από το μπλόκο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Δεν έδωσε επίσης, διευκρινίσεις για το τί μέλλει γενέσθαι με την εξυπηρέτηση των άγονων αεροπορικών προορισμών ωσότου και εάν τεθεί σε εφαρμογή το υπό διαβούλευση νέο καθεστώς των άγονων.

    Διαβάστε ακόμη: 
    *Αεροπλάνα στις 26 άγονες έως και τον Μάιο! Μετά... 
    *Από τις άγονες αερογραμμές ξεκινάει ο... "κόφτης"

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ