18:20 10/09
NATO: Τι προβλέπουν τα Άρθρα 4 και 5 - Η σημασία τους μετά τις εξελίξεις με τα ρωσικά drones στην Πολωνία
Τι αναφέρεται στην ιδρυτικής συνθήκης της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας.
Της Μαρίνας Μάνη
«Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να παραμείνει δημόσιο αγαθό, ανεξάρτητα από συγκεκριμένες ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την αναβάθμιση της λειτουργίας της ΕΥΑΘ. Άλλο θέμα αυτό και άλλο η εκχώρηση της εκμετάλλευσης της ΕΥΑΘ στον οποιοδήποτε ιδιωτικό φορέα».
Η δήλωση του Φώτη Κουβέλη από τη Θεσσαλονίκη χθες προκάλεσε (άλλον έναν) πονοκέφαλο στο κυβερνητικό επιτελείο. Κι αυτό διότι, πέραν αυτής καθ΄ευατής της διαφοροποίησης του τρίτου κυβερνητικού εταίρου, η αποκρατικοποίηση της ΕΥΑΘ βρίσκεται σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ καθώς “τρέχει” η δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Ο κ. Κουβέλης έκανε πράξη την προειδοποίησή του ότι πλέον θα αντιδρά δημοσίως με ο,τιδήποτε διαφωνεί. Στελέχη του Μαξίμου ωστόσο εγείρουν ερωτηματικά για τη χρονική στιγμή που επέλεξε να αντιταχθεί στην εν λόγω αποκρατικοποίηση ακριβώς επειδή αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ως εκ τούτου θα επιχειρηθεί συνάντηση με τον ίδιον ή με αρμόδια στελέχη της ΔΗΜΑΡ προκειμένου να αποσαφηνισθεί εάν το “όχι” του κ.Κουβέλη θα παραμείνει σε θεωρητικό επίπεδο ή εάν θα επιχειρηθεί να μπλοκάρει τη διαδικασία.
Σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω αποκρατικοποίηση θα εξαρτηθεί από τις ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ.
Σφήνα και από Βενιζέλο για δημόσιο ΟΛΠ
Πέραν αυτού, το πρωθυπουργικό επιτελείο βρέθηκε χθες αντιμέτωπο και με ένα ακόμη «όχι» - αυτή τη φορά από τον δεύτερο κυβερνητικό εταίρο: Ο Ευ.Βενιζέλος, δήλωσε ξεκάθαρα ότι δεν συμφωνεί με την «μεγάλη παραχώρηση του ΟΛΠ» και προτάσσει την παραχώρηση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων του Μεγάλου Λιμανιού.
Οπως είπε χαρακτηριστικά, «η λύση είναι ένας λιμένας που ανήκει στο δημόσιο, την αυτοδιοίκηση, τα επιμελητήρια, τους φορείς που ασχολούνται με τη ναυτιλιακή οικονομία και τελεί υπό τον έλεγχο και την εποπτεία μια ανεξάρτητης αρχής λιμένων”.
Για να καταλήξει σκωπτικά: «ο ιδιωτικός τομές μπορεί να έχει λαμπρή παρουσία σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια μέσα από τις παραχωρήσεις συγκεκριμένων δραστηριοτήτων όπως συμβαίνει για παράδειγμα με τα κοντέινερς».
Τούτο σημαίνει ότι θα αντιταχθεί στην πρώτη εκδοχή που προωθείται από την Cosco, όπως έγινε σαφές στο ταξίδι του Αντώνη Σαμαρά στην Κίνα – όπως επιβεβαιώνεται από το μέχρι τώρα follow up.
Τη λύση Βενιζέλου υιοθετεί και η διοίκηση του ΟΛΠ.