Δευτέρα, 22-Δεκ-2025 10:30
Γιατί η VW θεωρεί πως τα θερμικά αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν μέλλον
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη παίρνουν μια ανάσα ανακούφισης, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε σε αναθεώρηση της απαγόρευσης πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.
Ωστόσο, το πλαίσιο παραμένει ιδιαίτερα αυστηρό. Οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές CO₂ του στόλου τους κατά 90% σε σχέση με το 2021.
Μάλιστα, ήδη πριν τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, τίθενται σε ισχύ ακόμη πιο αυστηροί στόχοι, με το 2030 να σηματοδοτεί μια νέα, πιο σκληρή εποχή κανονισμών εκπομπών ρύπων.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Volkswagen προειδοποιεί ότι τα μικρά θερμικά αυτοκίνητα δεν έχουν μέλλον στην Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της πιο δημοφιλούς μάρκας στην ευρωπαϊκή αγορά, δήλωσε ότι μοντέλα όπως το Polo θα μετατραπούν αποκλειστικά σε ηλεκτρικά. Ο Thomas Schafer είναι ξεκάθαρος: "Το μέλλον σε αυτή την κατηγορία είναι ηλεκτρικό".
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξέλιξη ενός νέου μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην κατηγορία B, ικανού να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς εκπομπών, θα ήταν υπερβολικά δαπανηρή. Το κόστος αυτό θα μεταφερόταν αναπόφευκτα στον καταναλωτή, καθιστώντας το αυτοκίνητο μη ανταγωνιστικό.
Ως αποτέλεσμα, το τέλος του θερμικού κινητήρα για τα supermini θεωρείται θέμα χρόνου, με το ID. Polo να λειτουργεί ως έμμεσος διάδοχος.
Παράλληλα, αποκλείεται και η επιστροφή της VW στην κατηγορία A με ένα μικρό βενζινοκίνητο μοντέλο στα πρότυπα των up! ή Lupo, ειδικά ενόψει της επικείμενης άφιξης πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων.
Το ηλεκτρικό Polo, που αναμένεται το επόμενο έτος, θα ξεκινά από τα 25.000 ευρώ στη βασική του έκδοση. Το 2027, η τιμή εισόδου θα μειωθεί περαιτέρω, στις 20.000 ευρώ, με την έκδοση παραγωγής του concept ID. Every1.
Παράλληλα, η Volkswagen ετοιμάζει και ένα ηλεκτρικό crossover στο μέγεθος του Polo, το οποίο είχε προαναγγελθεί στο IAA Mobility στο Μόναχο, μέσω του ID. Cross concept. Και τα τρία νέα μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB+, σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Παρότι η VW δεν σκοπεύει να επενδύσει σε νέα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υπάρχοντα μοντέλα δεν θα αποσυρθούν άμεσα. Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ημερομηνία κατάργησης για το Polo ή το συγγενικό T-Cross, με θερμικά και ηλεκτρικά μοντέλα να συνυπάρχουν για ένα μεταβατικό διάστημα.
Παρά τους ισχυρισμούς ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα επιβραδύνεται, τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο στην Ευρώπη. Μέχρι τον Οκτώβριο, τα ηλεκτρικά οχήματα κατείχαν 16,4% της αγοράς της ΕΕ, έναντι 13,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Με την προσθήκη των χωρών εκτός ΕΕ, το μερίδιο ανεβαίνει στο 18,3%, από 14,8% το 2024. Τα νέα, πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Μια κινέζικη φίρμα δείχνει στην Ευρώπη τι σημαίνει ποιότητα, πολυτέλεια και τεχνολογία αιχμής. H luxury SUV κατηγορία έχει πλέον τρομερό ανταγωνισμό και γεμάτο ουσία.
Τετρακίνητο και με αυτονομία έως 426 χλμ. παρουσιάστηκε το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Toyota Urban Cruiser, ένα SUV πόλης με διευρυμένες δυνατότητες.
Τμήμα ενός αυτοκινητόδρομου 320 χλμ. με 265 γέφυρες και 17 τούνελ είναι το μεγαλύτερο τούνελ του κόσμου που βρίσκεται σε επαρχία της Κίνας.
Το νέο σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού Qi2 της Nissan, λειτουργεί με μαγνήτες, ενεργή ψύξη και ισχύ 15W και υπόσχεται γρηγορότερη και κυρίως αξιόπιστη φόρτιση εν κινήσει.
Το Unimog κλείνει 80 χρόνια και το γιορτάζει με ένα concept που αποδεικνύει ότι μπορεί με την ίδια άνεση να σκαρφαλώνει σε βράχια και να παρκάρει μπροστά σε πεντάστερα ξενοδοχεία.
Η Lancia επιχειρεί να ξυπνήσει μνήμες από το ένδοξο παρελθόν της, όχι όμως με ένα αυτοκίνητο όπως θα περίμεναν όλοι, αλλά με ένα συλλεκτικό ρολόι με το σήμα HF στο καντράν του.
H BYD κάνει την έκπληξη με το πιο πρόσφατο αυτοκίνητο της για την Ευρώπη καθώς παρουσίασε το Seal 5 DM-i ένα υβριδικό sedan.
Βροχή, καταιγίδα, ομίχλη ή τυφώνας. Δεν υπάρχουν συνθήκες που να μην μπορεί να προσομοιάσει το νέο κέντρο οδικής ασφάλειας της Geely για αυτό έχει ήδη 5 ρεκόρ Γκίνες.
Οι εορτασμοί των 70 ετών της Alpine ολοκληρώνονται για το 2025 με το τελευταίο video της σειράς στο οποίο μαθαίνουμε πως η φίρμα ετοιμάζεται για ανακοινώσεις μέσα στο 2026.
Η κόντρα μεταξύ Czinger και Koenigsegg στη Laguna Seca συνεχίζεται, όμως αυτή τη φορά η Jesko καλείται να καλύψει μια διαφορά 2 δευτερολέπτων στην επόμενή της απόπειρα.
Δύο κορυφαία brand παγκοσμίως παρουσιάζουν σε μια κοινή καμπάνια την αφοσίωσή τους στην ομαδικότητα που κρύβεται πίσω από κάθε επιτυχημένο αποτέλεσμα.
H Toyota έκανε ακόμα μια έξυπνη κίνηση και λάνσαρε το Aygo Χ Hybrid και πλέον είναι η μόνη φίρμα με υβριδικό αυτοκίνητο στo Α segment. Πήγαμε μέχρι την Φλωρεντία για να το οδηγήσουμε και αυτές είναι...
Παρουσία του Περιφερειάρχη, Νίκου Χαρδαλιά μπήκαν οι πρώτες"έξυπνες" κάμερες τεχνητής νοημοσύνης σε φανάρια της Αθήνας. Καταγράφουν τις παραβάσεις για κόκκινο και στέλνουν εικόνες και βίντεο.
Το μικρομεσαίο DS Νο4 έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο, με σχεδίαση εμπνευσμένη από το κορυφαίο No8 και πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.