Σάββατο, 06-Δεκ-2025 10:30
F1 GP Άμπου Ντάμπι: Τι ώρα είναι ο μεγάλος τελικός του 2025-αναλυτικό πρόγραμμα
Με τον Max Verstappen να έχει δημιουργήσει ένα μοναδικό momentum οπως εξάλλου του αξίζει και με τον Lando Norris να διατηρεί τις περισσότερες ελπίδες για τον τίτλο, διεάγεται το 24ο Grand Prix της φετινής F1 στο Άμπου Ντάμπι. Παρών είναι και ο Oscar Piastri ο οποίος μετά το εκρηκτικό ξεκίνημα πριν από εννέα μήνες, τώρα πρέπει να κάνει υπέρβαση.
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια, έχουμε έναν μεγάλο τελικό με τρεις διεκδικητές: τον Norris (408 βαθμοί), τον Verstappen (396 βαθμοί) και τον Piastri (392 βαθμοί). Όπως το 2010, έτσι και φέτος ο τελικός διεξάγεται στο Άμπου Ντάμπι.
Είναι η 17η φορά που φιλοξενείται αγώνας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, με την πρώτη να έχει πραγματοποιηθεί το 2009. Πολυνίκης στη Yas Marina, με πέντε νίκες, είναι ο Lewis Hamilton. Εκεί κατέκτησε τον δεύτερο τίτλο της καριέρας του, το 2014, και τον πρώτο για λογαριασμό της Mercedes. Ο Verstappen έχει τέσσερις νίκες, όπως και τέσσερις τίτλους. Τον πρώτο τίτλο της καριέρας του ο Ολλανδός τον κατέκτησε σε αυτή την πίστα το 2021, σε μια βραδιά που έχει μείνει αξέχαστη!
Φέτος, οι τρεις διεκδικητές του τίτλου έχουν από επτά νίκες, αλλά μπαίνουν στην τελική μάχη με διαφορετική δυναμική. Στον Lando Norris αρκεί να ανέβει στο βάθρο (3ος) για να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Max Verstappen χρειάζεται νίκη και τον Norris εκτός βάθρου. Για τον Oscar Piastri το έργο είναι πιο δύσκολο, καθώς χρειάζεται νίκη και τον Νόρις στην έκτη θέση για να στεφθεί πρωταθλητής.
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα στο topgeargreece.gr
Ο Αυστραλός ξεκινά την προσπάθειά του με μειονέκτημα, καθώς στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών θα υποχρεωθεί να παραχωρήσει τη θέση του στον δοκιμαστή της ομάδας, Pato O' Ward. Ο συγκεκριμένος προγραμματισμός γίνεται βάσει των κανονισμών της FIA, που προβλέπουν ευκαιρίες για νέους οδηγούς. Στη Yas Marina έχει κριθεί ο τίτλος των οδηγών τέσσερις φορές: το 2010 (Vettel), το 2014 (Hamilton), το 2016 (Rosberg) και το 2021 (Verstappen).
Η πίστα έχει μήκος 5.281 μ., διαθέτει 16 στροφές και ο αγώνας θα διαρκέσει 58 γύρους. Στην πλειονότητά τους οι στροφές είναι αργές· χαρακτηριστικό της διαδρομής αποτελεί ο ρυθμός "φρένο–γκάζι", χωρίς γρήγορες καμπές. Αυτό ευνοεί ομάδες όπως η Ferrari, που δεν έχουν καλή αεροδυναμική απόδοση στις ταχείες στροφές.
Στη διάθεση όλων των ομάδων θα βρίσκονται γόμες από το μαλακό άκρο της γκάμας: C3, C4 και C5. Θα είναι η τελευταία φορά που θα χρησιμοποιηθούν τόσο φαρδιά ελαστικά. Από το 2026 θα παραμείνουν οι ζάντες 18 ιντσών, αλλά τα ελαστικά θα γίνουν στενότερα. Συνολικά, τη νέα χρονιά, το Πρωτάθλημα της οποίας θα μεταδίδεται αποκλειστικά από τον ΑΝΤ1 και το ΑΝΤ1+, θα έχουμε τη μεγαλύτερη αλλαγή τεχνικών κανονισμών στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1.
Οι υβριδικές μηχανές αποκτούν μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύ, η αεροδυναμική των μονοθεσίων αλλάζει, το DRS καταργείται και στη θέση του θα υπάρχουν κινητά αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ τα καύσιμα δεν θα προέρχονται από ορυκτό άνθρακα. Αξίζει να τονιστεί ότι από το πέσιμο της καρό σημαίας την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι, έως την έναρξη των δοκιμών εξέλιξης τη Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2026 στη Βαρκελώνη, μεσολαβούν μόλις 49 ημέρες. Τόσο μικρό κενό δεν έχει υπάρξει ποτέ στην ιστορία του πρωταθλήματος.
Η δράση στο τριήμερο ξεκινά με τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Η πρώτη περίοδος διεξάγεται στις 11:30 και το FP2 στις 15:00. Οι κατατακτήριες δοκιμές που θα κρίνουν την σειρά εκκίνησης του τελικού θα ξεκινήσουν στις 16:00 του Σαββάτου, ενώ ο αγώνας θα πάρει εκκίνηση στις 15:00 της Κυριακής.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.
Διαθέσιμο προς παραγγελία είναι στην Ελλάδα γαλλικό premium hatchback που αποτελεί το κύριο δείγμα της νέας γενιάς αυτοκινήτων της DS. Δείτε τις τιμές και τις εκδόσεις του.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Smart #2 ξεκινά δοκιμές πάνω στη νέα πλατφόρμα ECA, συνδυάζοντας τις compact διαστάσεις με το πισωκίνητο DNA του fortwo και τη σύγχρονη σχεδίαση ενός μελλοντικού αυτοκινήτου...
Η Tesla ξεκίνησε δοκιμές των Robotaxi στο Όστιν χωρίς οδηγό και χωρίς επιβάτες, μια εξέλιξη που συνιστά τεράστια πρόοδο όσον αφορά το πρόγραμμα και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.
Από στρατηγικό στοίχημα σε πρόγραμμα υπό κατάργηση η Mobilize, καθώς πληρώνει το τίμημα της χαμηλής κερδοφορίας, με τη Renault να αναθεωρεί συνολικά το όραμά της για την κινητικότητα.
Φαίνεται πως θα μπούμε σε μια χρονιά που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρειαστεί να δώσουν νέες μάχες για να κερδίσουν τη θέση τους στην αγορά.
Ο Eric Bach, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Lucid, κατέθεσε αγωγή κατά της αμερικανικής εταιρείας, ισχυριζόμενος ότι απολύθηκε εξαιτίας καταγγελιών για ρατσιστική μεταχείριση και στοχοποίηση.
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...