Σάββατο, 15-Νοε-2025 09:30
Η αναβίωση του Escort RS Mk1 περιλαμβάνει θερμικό κινητήρα που θα φτάνει έως 10.000 σ.α.λ.
Η Boreham Motorworks αποκάλυψε τον TEN-K, έναν υπερελαφρύ τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που προορίζεται να τοποθετηθεί στη νέα έκδοση του Ford Escort RS Mk1.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που γνωρίζαμε εδώ και καιρό. Η BM σκοπεύει να κατασκευάσει περιορισμένο αριθμό αυθεντικών Mk1 RS, όχι ως restomods, αλλά ως πραγματικές συνέχειες του εμβληματικού μοντέλου. Και φυσικά, η "καρδιά" τους θα είναι ένας κινητήρας που φτάνει πολύ ψηλά.
Ο TEN-K διαθέτει υπερελαφρά εσωτερικά μέρη, στρόφαλο, μπιέλες, βάση, ξηρό κάρτερ και καπάκι εκκεντροφόρων, όλα σχεδιασμένα με γνώμονα τη μείωση του βάρους. Φέρει 16βάλβιδη κυλινδροκεφαλή με γεωμετρία θυρίδων "εμπνευσμένη από τη Formula 1", η οποία βελτιστοποιεί τη ροή των αερίων και την απόδοση.
Το αποτέλεσμα; 325 ίπποι και 10.000 σ.α.λ. ένας πραγματικά υψηλόστροφος, ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος που υπόσχεται συγκινήσεις παλαιάς σχολής.
Το βάρος του κινητήρα 2.1 λίτρων δεν ξεπερνά τα 85 κιλά, χάρη στη χρήση 3D printing για τη δημιουργία ενός "σμιλευμένου" μπλοκ που ταιριάζει απόλυτα στα εσωτερικά του εξαρτήματα. Η Boreham υποστηρίζει πως οι εξελίξεις των τελευταίων έξι μηνών προσέφεραν "άμεση και απόλυτα γραμμική απόκριση στο γκάζι".
"Ο Boreham TEN-K είναι το αποτέλεσμα αδιάκοπης προσπάθειας από την ομάδα εξέλιξης κινητήρων μας", δήλωσε ο Iain Muir, επικεφαλής της DRVN Automotive, της μητρικής εταιρείας της BM.
"Αποδεικνύει τι μπορεί να επιτευχθεί όταν το πάθος συναντά την τελειότητα. Με τον κινητήρα ήδη εγκατεστημένο στο αυτοκίνητο και συνδεδεμένο με τον ειδικά σχεδιασμένο, υπερελαφρύ, πλήρως αιωρούμενο πίσω άξονα, ανυπομονώ να τον ακούσω να παίρνει μπροστά για πρώτη φορά".
Κι εμείς το ίδιο. Οι πρώτες δοκιμές πλησιάζουν, και το μόνο βέβαιο είναι πως η Boreham ετοιμάζεται να ξαναγράψει την ιστορία του Escort RS, αυτή η φορά στο εύρος των δέκα χιλιάδων στροφών.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα για το αυτοκίνητο στο topgeargreece.gr
Στη βρετανική αυτοκινητική ιστορία, λίγα οχήματα έχουν το κύρος μιας Bentley Mulsanne και ακόμη λιγότερα είναι εκείνα που έχουν χρησιμοποιηθεί από βασιλιά.
Σε ένα εκθετήριο πολυτελών και συλλεκτικών αυτοκινήτων η πώληση συναντά τη φαντασία, μας δίνει μια εικόνα από το μέλλον.
Σοκάρουν τα στοιχεία από την Μεγάλη Βρετανία για το πόσα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα προκαλούνται από την πολύ χαμηλή ταχύτητα και όχι μόνο από την υπερβολική.
Η Bentley επιστρέφει με την πιο άγρια Supersports που δημιούργησε ποτέ, ένα πισωκίνητο θηρίο χωρίς υβριδική τεχνολογία, με 665 ίππους και μισό τόνο ελαφρύτερο από την Continental GT Speed.
Η προσπάθεια γνωστής κινεζικής φίρμας να επαναλάβει το θρυλικό stunt του Range Rover, κατέληξε σε παταγώδη αποτυχία αναγκάζοντάς την να ζητήσει δημόσια συγγνώμη.
Mπορεί οι φωτογραφίες να δείχνουν μια BMW 2002, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο της πρώτης Porsche με κινητήρα μπροστά.
Η premium μπίρα χωρίς αλκοόλ BERO, που ανήκει στον ηθοποιό Tom Holland, γνωστό από τις ταινίες Spider-Man, ανακοίνωσε επίσημα την συνεργασία της με την Aston Martin.
Οι ομάδες της F1 έχουν και άλλη μια κόντρα εκτός από εκείνη μέσα στις πίστες που αφορά την αξία τους και τώρα οι εκτιμήσεις φέρνουν αλλαγή στην κορυφή.
Η πτώση στις πωλήσεις δημιούργησε απόθεμα αδιάθετων αυτοκινήτων και πλέον η Tesla, προσπαθεί να σκεφτεί τρόπους ώστε να μην παραμένουν τα οχήματά της σε ακινησία.
Η Black Friday της Peugeot είναι ένας θρύλος πλέον μεταξύ των εταιρειών αυτοκινήτου στην Ελλάδα και φέτος είναι πιο δελεαστική από ποτέ.
Η μάχη για το "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" κορυφώνεται, με 11 μοντέλα να περνούν στην τελική φάση μετά από σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα σε 50 νέες αφίξεις της ελληνικής αγοράς.
H Peugeot μας έδειξε πώς σκοπεύει να φτιάχνει τα μικρά αυτοκίνητά της στο μέλλον και επιμένει στο τιμόνι Hypersquare που είναι το πιο καινοτόμο χαρακτηριστικό του. Και μας αρέσει.
Ένα έργο με αντίκτυπο στην οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός.
Η νέα γενιά του Hyundai Nexo υπόσχεται το πιο προηγμένο σύστημα κυψελών καυσίμου που έχει προσφέρει ποτέ η εταιρεία και πρακτικότητα που ξεκινά από την καμπίνα και καταλήγει στην μεγάλη αυτονομία.
Και δεν είναι καν το ρεκόρ γιατί υπάρχει και άλλος που χρειάστηκε 129 φορές για να περάσει τα σήματα, ενώ το ρεκόρ της πρακτικής είναι αρκετά χαμηλότερο.