Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 03-Νοε-2025 12:43

    Σε τροχιά συγκέντρωσης οι ιαπωνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι

    Σε τροχιά συγκέντρωσης οι ιαπωνικοί ναυτιλιακοί όμιλοι
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

    Οι δύο μεγαλύτεροι ναυτιλιακοί όμιλοι της Ιαπωνίας κινούνται σε μια νέα φάση εσωτερικής αναδιάρθρωσης, επιλέγοντας να συγκεντρώσουν δραστηριότητες και να χτίσουν πιο ενιαίες δομές διοίκησης και διαχείρισης στόλου. Στόχος είναι να προετοιμαστούν για ένα περιβάλλον όπου ο ανταγωνισμός αυξάνεται, οι τεχνολογικές απαιτήσεις μεγαλώνουν και η πίεση για ψηφιοποίηση και "καθαρά" καύσιμα γίνεται καθημερινότητα. 

    Η NYK Line ανακοίνωσε τη δημιουργία της NYK Bulkship Partners Co. (NBSP), έπειτα από τη συγχώνευση τριών παλαιών θυγατρικών της: Asahi Shipping, Hachiuma Steamship και Mitsubishi Ore Transport. Η νέα εταιρεία θα εδρεύει στο Τόκιο και θα ξεκινήσει να λειτουργεί την 1η Απριλίου 2026, διαχειριζόμενη περίπου 90 πλοία, εκ των οποίων τα 21 είναι ιδιόκτητα. 

    Στόχος της είναι να ενώσει την εμπειρία και τα τεχνικά πλεονεκτήματα των τριών εταιρειών σε μια ενιαία πλατφόρμα, με επίκεντρο το ξηρό φορτίο και τις μεταφορές wood-chips. Επικεφαλής ορίστηκε ο Koichi Uragami, με αποστολή να διαμορφώσει ένα σχήμα πιο αποδοτικό, πιο συγκεντρωμενο και ικανό να ανταγωνιστεί σε μια αγορά όπου το μέγεθος και ο συντονισμός παίζουν πλέον μεγαλύτερο ρόλο.

    Αντίστοιχη πορεία ακολουθεί και η Mitsui O.S.K. Lines (MOL), η οποία από τον Ιούλιο έχει ήδη προχωρήσει σε συγκέντρωση των εταιρειών διαχείρισης στόλου κάτω από μία ομπρέλα, την MOL Global Ship Management με έδρα τη Σιγκαπούρη. 

    Η νέα δομή θα αναλάβει σταδιακά πάνω από 200 πλοία, συμπεριλαμβανομένων LNG carriers, φορτηγών ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων, ενοποιώντας τεχνική διαχείριση και ανθρώπινο δυναμικό σε παγκόσμιο επίπεδο. 

    Η κίνηση εντάσσεται στη στρατηγική "Leading in Safety" και στο πρόγραμμα "BLUE ACTION 2035", τα οποία δίνουν έμφαση στη βελτίωση της ασφάλειας, την εισαγωγή ψηφιακών διαδικασιών και τη συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανόνες που επηρεάζουν όλο τον κλάδο.

    Η τάση που διαμορφώνεται είναι σαφής, η ιαπωνική ναυτιλία περνά από το μοντέλο των πολλών μικρότερων, ιστορικών οντοτήτων σε πιο κεντρικές και ενιαίες δομές διοίκησης, με στόχο τον καλύτερο έλεγχο, την ταχύτερη λήψη αποφάσεων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. 

    Πρόκειται για επιλογή που αντανακλά την ανάγκη προσαρμογής σε μια εποχή όπου ο στόλος πρέπει να γίνει πιο ευέλικτος, τα συστήματα πιο σύγχρονα και οι επενδύσεις πιο στοχευμένες. Οι αλλαγές δείχνουν επίσης ότι η Ιαπωνία, παρότι παραδοσιακά κινείται με σταθερά, προσεκτικά βήματα, δεν μένει αμέτοχη στις πιέσεις και τις προκλήσεις που φέρνει η μετάβαση σε πολυκαυστικά πλοία, η ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων και η αυστηροποίηση των διεθνών κανόνων. 

    Οι μεγάλοι παίκτες του Τόκιο και της Σιγκαπούρης προχωρούν σε ενοποίηση δυνάμεων, επενδύοντας σε μεγαλύτερο συντονισμό και εσωτερική ισχύ, προκειμένου να παραμείνουν μπροστά σε μια αγορά που γίνεται πιο απαιτητική και πιο ανταγωνιστική.

     
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ