Κυριακή, 05-Οκτ-2025 10:30
Η θρυλική Porsche 904 γίνεται ένα ξεχωριστό restomod με 8κύλινδρο μοτέρ

Λίγα αυτοκίνητα αποτυπώνουν το πνεύμα της χρυσής εποχής του μηχανοκίνητου αθλητισμού όσο οι ελαφριές αγωνιστικές Porsche της δεκαετίας του '60.
Ανάμεσά τους, ξεχωριστή θέση κατέχει η Carrera GTS, πιο γνωστή με την ονομασία 904, ένα από τα πιο περιζήτητα αγωνιστικά μοντέλα της εποχής με homologation.
Έξι δεκαετίες αργότερα, μια μικρή ολλανδική εταιρεία, η Aerfal Automotive, αναλαμβάνει να επαναφέρει στο προσκήνιο την 904 ως restomod, παντρεύοντας τον κλασικό σχεδιασμό με σύγχρονη τεχνολογία και αυθεντικό Porsche DNA.
Η νέα εκδοχή της 904 έχει την υπογραφή του Γάλλου σχεδιαστή Alan Derosier, γνωστού για μοντέλα όπως το Kiska APG-1, εμπνευσμένο από τη Lancia Stratos, και το Marc Philipp Gemballa Marsien, έτοιμο για το ράλι Ντακάρ.
Το ψηφιακό μοντέλο ανέλαβε ο 3D artist Antoine Brigot της Avatr.
Ο σχεδιασμός παραμένει πιστός στις αναλογίες και τις σέξι καμπύλες του της αυθεντικής 904 με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, με διακριτικές αναβαθμίσεις όπως νέα φώτα LED, βελτιωμένες εισαγωγές αέρα και κλασικές ζάντες αλουμινίου.
Εντυπωσιακές είναι οι πόρτες που ανοίγουν μαζί με μεγάλο μέρος της οροφής, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην καμπίνα.
Το εσωτερικό παραπέμπει στην αναλογική εποχή, με λιτό ταμπλό, ρετρό όργανα, και συνδυασμό δέρματος και τιτανίου στις επενδύσεις.
Η Porsche είχε κατασκευάσει μόλις 106 μονάδες της 904 μεταξύ 1964 και 1965, γεγονός που καθιστά οποιοδήποτε γνήσιο σασί απλησίαστο. Έτσι, η Aerfal θα βασιστεί στην πιο ταπεινή Porsche 914, η οποία κατασκευάστηκε σε σχεδόν 120.000 αντίτυπα μεταξύ 1969 και 1974, ως προϊόν συνεργασίας με τη VW.
Ωστόσο, δεν πρόκειται για μια απλή μετατροπή. Στόχος της Aerfal ήταν να απαντήσει στο ερώτημα "Πώς θα έχτιζαν οι μηχανικοί της Porsche την 904 σήμερα, με σύγχρονα μέσα;"
Έτσι, η Aerfal στράφηκε σε μερικά δυνατά ονόματα: την Multimatic για την ενίσχυση του πλαισίου, την Tuthill για την ανάρτηση και το στήσιμο και τις Brembo, Michelin και BBS για φρένα και τροχούς.
Η σημαντικότερη είδηση όμως αφορά τον κινητήρα. Η αναγεννημένη 904 θα κινείται από μια μοντέρνα εκδοχή του θρυλικού flat-eight, παρόμοιου με αυτόν που φορούσε το αυθεντικό αγωνιστικό. Η συνεργασία με την Cosworth φημολογείται έντονα.
Ο νέος κινητήρας θα είναι αερόψυκτος, ατμοσφαιρικός, με αύξηση χωρητικότητας από 2.0 σε 4.0 λίτρα, και στόχο ισχύος τους 400 ίππους.
Όπως σημειώνει η Aerfal, "Δεν κυνηγάμε αριθμούς. Θέλουμε έναν κινητήρα με χαρακτήρα, ήχο και αίσθηση, που να συνδέει τον οδηγό με την αγωνιστική κληρονομιά της Porsche".
Προς το παρόν, το μοντέλο υπάρχει μόνο σε ψηφιακές απεικονίσεις. Η Aerfal σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει να δέχεται προπαραγγελίες.
Οι λεπτομέρειες για την τιμή, τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα κατασκευαστούν και τον χρόνο παράδοσης, παραμένουν άγνωστες.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο για ένα από τα πιο καλαίσθητα και φιλόδοξα restomod των τελευταίων ετών.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα στο topgeargreece.gr
Η Mercedes παρουσίασε μια εντυπωσιακή νέα καμπάνια που επαναπροσδιορίζει το διάσημο logo με το τριάκτινο αστέρι και έχει ήδη γίνει viral, προκαλώντας ποικίλα σχόλια στο διαδίκτυο.
Η 911 προσχώρησε στον υβριδισμό και, αντίθετα με τις όποιες επιφυλάξεις, ο συνδυασμός λειτουργεί σε όλα υπέρ. Οδηγούμε ξεσκέπαστοι στην Κρήτη με τη συλλεκτική 911 Spirit 70, τη μία από τις μόλις 1.500...
Η Dacia παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με έμφαση στην απλότητα, τη βιωσιμότητα και την πρακτικότητα, επιδιώκοντας να κάνει πραγματικότητα το προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Από την Ευρώπη ξεκινά η πλήρης εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης καθώς υπάρχει μια χώρα που πουλήθηκαν 98,3% ηλεκτρικά αυτοκίνητα τον Σεπτέμβριο.
Δείτε πώς ένας Ιάπωνας δισεκατομμυριούχος δημιούργησε την απόλυτη ιδιωτική πίστα αξίας 185 εκατ. ευρώ, συνδυάζοντας το πάθος για τα υπεραυτοκίνητα με την πολυτέλεια και την οικογενειακή απόλαυση.
Μετά από μια σύντομη πορεία, η ηλεκτρική EQB αποσύρεται, όμως η Mercedes δεν σκοπεύει να αφήσει για πολύ να υπάρχει κενό στη γκάμα των ηλεκτρικών της.
H Ferrari παραμένει παραδοσιακά η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση, πόσα όμως αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να την πλησιάσει;
Ο βασιλιάς της ηλεκτροκίνησης από την Αμερική αντιμετωπίζει έναν από τους νεότερους "ιππότες" αυτής που έρχεται με φρεσκάδα, τεχνολογία και δύναμη.
Παράλληλα με την έναρξη της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκίνησε και η λειτουργία των νέων καμερών για έλεγχο παραβάσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.
Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, ούτε θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή σου. Είναι αλήθεια γιατί υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 4 και 5 χιλιάδες ευρώ.
Δείτε τι συνέβη όταν ο Marques Brownlee, γνωστός ως MKBHD, ζήτησε πίσω τα 47.000 ευρώ που είχε δώσει πριν από 8 χρόνια στην Tesla, ως προκαταβολή για το Roadster.
Η McLaren σφράγισε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές σε ένα Grand Prix Σιγκαπούρης στο οποίο κυριάρχησε ο George Russell με την Mercedes.
Δύο παιδικά καθίσματα δεν κατάφεραν να περάσουν τις δοκιμές ασφαλείας της γερμανικής ADAC, καθώς παρουσίασαν σοβαρές ελλείψεις.
Νέα έρευνα αποκαλύπτει τι θέλουν πραγματικά από το αυτοκίνητό τους οι οδηγοί στην Ευρώπη και σε αντίθεση με αυτό που ίσως πιστεύεις, υπάρχουν κάποιες μεγάλες αγορές που αντιστέκονται στη γενικότερη...
Οι Κινέζοι εγκαινίασαν την ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο που παράλληλα είναι και η μεγαλύτερη σε ορεινή περιοχή και πρόκειται για ένα θαύμα της μηχανικής.