Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 05-Σεπ-2025 07:33

    Τι τζίρο κάνουν iPhone, iPad και MacBook στην Ελλάδα

    Τι τζίρο κάνουν iPhone, iPad και MacBook στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στάθη Βασιλόπουλου

    Τα προϊόντα της Apple συνεχίζουν να έχουν απήχηση στην ελληνική αγορά, "κόντρα" στις πληθωριστικές πιέσεις και την ακρίβεια, που αποτελούν τα μεγαλύτερα προβλήματα των νοικοκυριών, περιορίζοντας τους διαθέσιμους πόρους που κατευθύνονται στην κατανάλωση.

    Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2025 οι πωλήσεις προϊόντων του αμερικανικού κολοσσού στην Ελλάδα διαμορφώθηκαν στα 206,4 εκατ. ευρώ και ήταν αυξημένες κατά 12% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Στην πράξη, η iSquare, θυγατρική του ομίλου Info Quest και επίσημος διανομέας όλων των προϊόντων Apple στην Ελλάδα (Apple Authorised Distributor), αλλά και στην Κύπρο, έβαλε στα ταμεία της περισσότερα από 21 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2024, ενισχύοντας παράλληλα και την κερδοφορία της.

    Ο κύκλος εργασιών της iSquare, γνώρισε μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ελλάδα από ό,τι στην Κύπρο, όπου παραμένει ως Value Added Distributor.

    Στο πρώτο τρίμηνο, ο τζίρος αυξήθηκε κατά 5%, ενώ στο δεύτερο τρίμηνο η αύξηση έφτασε στο 19%, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη δράση "ψηφιακά εργαλεία για ΜΜΕ" που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο και αφορούσε στην επιδότηση αγοράς ηλεκτρονικών συσκευών. Να σημειωθεί  ότι τα προϊόντα της Apple κινούνται σε υψηλότερη κατηγορία τιμής σε σχέση με αυτά των ανταγωνιστών. Με το δεδομένο αυτό, η επιδότηση λειτούργησε ως κίνητρο για τους καταναλωτές, καθώς τους έδωσε τη δυνατότητα να τα αποκτήσουν σε πιο προσιτό κόστος, με την εξαργύρωση των vouchers του προγράμματος.

    Τα προϊόντα Mac και iPad της Apple κατέκτησαν την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών στο πρόγραμμα, με μερίδιο που ξεπέρασε το 30% και στις δύο κατηγορίες, όπως αναφέρει ο όμιλος Quest στην εξαμηνιαία οικονομική του έκθεση για την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025.

    Στις υπόλοιπες κατηγορίες, η εταιρεία σημείωσε αυξημένες πωλήσεις σε όγκο (units), ωστόσο αυτό δεν αποτυπώθηκε στον συνολικό τζίρο, καθώς οι μέσες τιμές των συγκεκριμένων προϊόντων κατέγραψαν πτώση. Η γενική εικόνα της αγοράς παρέμεινε σταθερή έως οριακά θετική, γεγονός που οδήγησε σε πληθώρα προσφορών από τις αλυσίδες λιανικής με στόχο την τόνωση της ζήτησης και την προσέλκυση πελατών στα καταστήματά τους.

    Παράλληλα η εταιρεία συνέχισε το επενδυτικό της πλάνο με επέκταση των σημείων πώλησης στα καταστήματα λιανικής και τις εκπαιδεύσεις των πωλητών με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας Apple για τους καταναλωτές. Στην Κύπρο συνεχίστηκε η επέκταση και αναβάθμιση του δικτύου της εταιρείας μέσω των εξουσιοδοτημένων μεταπωλητών.

    Για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, η διοίκηση εκτιμά ότι η iSquare θα εμφανίσει οριακά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Η αγορά αναμένεται να κινηθεί σταθερά, με μικρές αυξήσεις σε επιμέρους κατηγορίες συγκριτικά με το 2024. Με την ολοκλήρωση της δράσης "Ψηφιακά Εργαλεία για ΜΜΕ", η ώθηση που έδωσε στις πωλήσεις Mac και iPad κατά το πρώτο εξάμηνο δεν θα επαναληφθεί στο υπόλοιπο της χρονιάς. Ενδεχόμενες απώλειες κατά το γ’ τρίμηνο αναμένεται να καλυφθούν κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, με τις ανακοινώσεις και το λανσάρισμα των νέων προϊόντων της Apple, που αναμένεται να λειτουργήσουν ενισχυτικά προς τις πωλήσεις.

    Ενίσχυσε την παρουσία της η iStorm

    Την ίδια ώρα η iStorm -η αλυσίδα αποκλειστικών καταστημάτων Apple Premium Partner- κατάφερε να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά, πετυχαίνοντας αυξημένες πωλήσεις κατά 10%.  Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους εντάχθηκαν πλήρως στο δίκτυο και τα τρία νέα καταστήματα που άνοιξαν το τελευταίο τρίμηνο του 2024 (Γιάννενα, Κηφισιά και Αγία Παρασκευή), δίνοντας ώθηση στην αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας. Στις 4 Απριλίου λειτούργησε το πλήρως ανακαινισμένο κατάστημα στο Κολωνάκι, πλέον ως Apple Premium Partner, ενώ λίγες ημέρες μετά εγκαινιάστηκε το πρώτο εποχικό κατάστημα στην Μύκονο, που θα λειτουργεί κάθε χρόνο από Απρίλιο έως Οκτώβριο. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ