Παρασκευή, 21-Μαρ-2025 07:30
Ο Τραμπ δίνει τη μεγαλύτερη προτεραιότητα στη ναυτιλία από οποιονδήποτε προηγούμενο Πρόεδρο των ΗΠΑ, δηλώνει ο πρόεδρος της FMC

"Δεν είχαμε ποτέ ξανά Πρόεδρο που να δίνει τόση προτεραιότητα στη ναυτιλία όσο Ντόναλντ Τράμπ, τις τελευταίες πενήντα επτά μέρες", δήλωσε ο Λούις Σόλα, νέος Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής (FMC), στη διάρκεια ομιλίας του στη Νομοθετική Σύνοδο Κορυφής της American Association of Port Authorities (AAPA) στην Ουάσιγκτον.
Ο Σόλα, από το Μαϊάμι της Φλόριντα, είχε υπηρετήσει ως Επίτροπος στην FMC κατά την προηγούμενη θητεία του Trump (Ιανουάριος 2017 – Ιανουάριος 2021) και, πριν από αυτό, στο Συμβούλιο Επιτρόπων Πιλότων της Φλόριντα.
"Ο Πρόεδρος", πρόσθεσε, "γνωρίζει τη ναυτιλία, μπορώ να το βεβαιώσω... Έχω μιλήσει μαζί του αμέτρητες φορές για τη ναυτιλία – και κατανοεί επίσης τις εφοδιαστικές αλυσίδες".
Με "πολλά ναυτιλιακά νομοσχέδια στον ορίζοντα", προέτρεψε τους συμμετέχοντες στο συνέδριο της ΑΑΡΑ –που περιλάμβαναν κορυφαία στελέχη μεγάλων λιμανιών, καθώς και συναδέλφους τους από μικρότερους οργανισμούς– να "κάνουν τις απόψεις τους γνωστές" στο Καπιτώλιο. "Τώρα είναι η ώρα να εμπλακείτε", τόνισε, απευθυνόμενος σε όσους ίσως ανησυχούν για τις εκτελεστικές εντολές και τα προτεινόμενα νομοσχέδια.
Η AAPA είναι ο κουρφαίος θεσμός που εκπροσωπεί των κλάδο των λιμανιών στις ΗΠΑ και συνεργάζεται στενά με Γερουσιαστές, μέλη του Κογκρέσου και τα επιτελεία τους σε θέματα πολιτικής.
Το συνέδριο του ΑΑΡΑ πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο όπου ζητήματα συνδεδεμένα με τη ναυτιλία, όπως η έρευνα του Γραφείου του Αμερικανού Αντιπροσώπου Εμπορίου σχετικά με τις κινεζικές προσεγγίσεις πλοίων, οι δασμοί –που επηρεάζουν έντονα τις εμπορικές ροές– και η αδειοδότηση νέων έργων LNG, βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας διοίκησης.
Μιλώντας για τις μελλοντικές κινήσεις στην εποχή Trump 2.0, ο Σόλα ανέφερε ότι "θα δούμε επενδύσεις στον ναυτιλιακό τομέα των ΗΠΑ που δεν νομίζω ότι έχω δει ποτέ στη ζωή μου... έχουμε την προσοχή του Προέδρου, ως προτεραιότητα".
Τόνισε επίσης τη συνέχιση των δραστηριοτήτων της FMC τα τελευταία χρόνια: "Θα προστατεύσουμε την ακεραιότητα της αγοράς", είπε, προσθέτοντας ότι "θα παρακολουθούμε τις Συμμαχίες και τις εταιρείες-μέλη τους... θα δράσουμε ενάντια σε παράλογες χρεώσεις και προσαυξήσεις".
Δίνοντας έμφαση στη δικαιοσύνη, πρόσθεσε: "Αν το πλοίο μας δεν είναι ευπρόσδεκτο στα λιμάνια τους, τότε ούτε το δικό τους είναι ευπρόσδεκτο στα δικά μας".
Ο Σόλα, που πέρασε σημαντικό μέρος της καριέρας του στον Παναμά, υπογράμμισε τη σημασία της δημιουργίας μιας ανταγωνιστικής αγοράς για γερανογέφυρες.
"Θα ξεκινήσει (ο Πρόεδρος των ΗΠΑ) με τους γερανούς... η εθνική ασφάλεια είναι επίσης οικονομική ασφάλεια". Απαντώντας σε ερωτήσεις των συμμετεχόντων, εξέφρασε τη στήριξή του για την ανάπτυξη ενός στόλου με αμερικανική σημαία (όχι απαραίτητα κατασκευασμένο στις ΗΠΑ).
Πρόσφατα, η FMC ανακοίνωσε ότι θα εξετάσει τη συμφόρηση στη ναυτιλία σε κομβικά σημεία, όπως η Μάγχη, τα Στενά της Μάλακα, ο Βόρειος Θαλάσσιος Δρόμος, τα Στενά της Σιγκαπούρης, η Διώρυγα του Παναμά, τα Στενά του Γιβραλτάρ και η Διώρυγα του Σουέζ, καθώς και τις πιθανές επιπτώσεις τους στις συνδέσεις με τα πλοία γραμμών που προσεγγίζουν τα αμερικανικά λιμάνια – πεδίο αρμοδιότητας της FMC.
Γ. Σκορδίλης