Συνεχης ενημερωση

Σε τροχιά κρίσης βρίσκεται η γερμανική οικονομία στις αρχές του 2025. Οι προκλήσεις είναι μεγάλες κυρίως για την αυτοκινητοβιομηχανία, την ατμομηχανή της γερμανικής οικονομίας. Ενδεικτική η κατάσταση στον κολοσσό Volkswagen, ο οποίος σχεδίαζε μέχρι τις γιορτές λουκέτο σε τρεις μονάδες στη Γερμανία. Τελικά όμως διοίκηση και συνδικάτα συμφώνησαν σε περικοπή 35.000 θέσεων εργασίας και μείωση παραγωγής σχεδόν κατά 25%, έτσι ώστε να αποτραπούν απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων. Οι απόψεις των Γερμανών ειδικών για τα αίτια της κρίσης διαφέρουν: Ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκινητοβιομηχανίας Στέφαν Μπάρτσελ, από το γερμανικό Ινστιτούτο Centre of Automotive Management (CAM) κάνει λόγο για έναν "συνδυασμό δυσκολιών" και μια "γερμανική πολυκρίση". Εκτιμά ότι στο πλαίσιο μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα "πρέπει να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες: στον δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση, στα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό, καθώς και στην αυτόνομη οδήγηση". Από την πλευρά του ο ειδικός σε ζητήματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ παρατηρεί ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες "κατανοούν πολύ καλά το αυτοκίνητο του σήμερα, αλλά στο αυτοκίνητο του αύριο πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας".
140.000 θέσεις εργασίας χάθηκαν μεταξύ 2019 και 2023
Αχτίδα ελπίδας βλέπει ο Φρανκ Σβόπε, λέκτορας στη διαχείριση αυτοκινητοβιομηχανίας, στην ανάπτυξη των μπαταριών, οι οποίες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Μιλώντας στην DW τονίζει: "Οι μπαταρίες ηλεκτροκίνησης απέχουν πολύ από μια πλήρη ανάπτυξη. Στον τομέα αυτό χρειάζονται τεχνολογικά άλματα. Επιπλέον, δεν αποκλείεται να υπάρξει ένα άλμα προς τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης στο τέλος της δεκαετίας, το οποίο θα μπορούσε να ανακατέψει εκ νέου την τράπουλα".
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία καλείται τη νέα χρονιά, αλλά και την επόμενη, να καλύψει χαμένο έδαφος. Διαφορετικά θα χαθούν μαζικά θέσεις εργασίας, δείχνει έκθεση της εταιρείας οικονομικών ερευνών Prognos, η οποία αναφέρει ότι εάν συνεχιστεί η τρέχουσα τάση, οι θέσεις εργασίας στον τομέα των αυτοκινήτων θα μειωθούν μέχρι το 2025 κατά 186.000. Στην τετραετία 2019-2023 χάθηκαν ήδη περίπου 140.000 θέσεις εργασίας. Ο Ντιρκ Ντόζε από το γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο του Κιέλου IfW εκτιμά πως η κατάσταση στη γερμανική βιομηχανία θα χειροτερέψει, προτού επέλθει βελτίωση: "Το 2025 θα είναι πολύ δύσκολη χρονιά για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι όμως επίσης και η χρονιά, κατά την οποία θα πρέπει να καθοριστεί η σωστή πορεία για το μέλλον". Η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα θα αυξηθεί Ο ειδικός σε θέματα αυτοκίνησης Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ θεωρεί ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές θα πρέπει να απευθυνθούν στις αγορές, όπου συμβαίνουν τα περισσότερα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης: "Είναι εν μέρει η Κίνα και ίσως και οι ΗΠΑ. Θα πρέπει ωστόσο να δούμε τι θα φέρει η αλλαγή σκυτάλης στον Λευκό Οίκο κι αν ο Ντόναλντ Τραμπ στρέψει τελικά τη χώρα του στους κινητήρες εσωτερικής καύσης". Παρά τις προκλήσεις για τους Γερμανούς κατασκευαστές, ο λέκτορας Φρανκ Σβόπε βλέπει τη νέα χρονιά με ένα "μείγμα σκεπτικισμού και ελπίδας". Θεωρεί δεδομένο ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξηθεί σημαντικά το 2025 και το 2026.
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: Deutsche Welle
-
11:33 ΜΜΜ: Πώς θα κινηθούν την Παρασκευή μετρό, ΗΣΑΠ, λεωφορεία και τρόλεϊ
-
11:16 Το Ιράν συνέλαβε ξένο τάνκερ που μετέφερε λαθραία καύσιμα στον Κόλπο
-
11:09 2026: Μεγάλες προκλήσεις για την παγκόσμια οικονομία
-
10:48 Η Καμπότζη κατηγορεί την Ταϊλάνδη ότι εντείνει τους βομβαρδισμούς σε επαρχία στα σύνορα
-
10:17 Ουκρανία: Έπληξε με βρετανικούς πυραύλους Storm Shadow ρωσικό διυλιστήριο – Πλήγμα στη Χερσώνα από τους Ρώσους
-
10:01 Kommersant: Ο Πούτιν αφήνει ανοιχτό το σενάριο ανταλλαγής εδαφών - Αλλά θέλει ολόκληρο το Ντονμπάς
-
09:57 Ιαπωνία: Η κυβέρνηση εγκρίνει προϋπολογισμό-ρεκόρ 665 δισ. ευρώ
-
09:33 Ζελένσκι: Πολλά μπορούν να αποφασιστούν πριν από την Πρωτοχρονιά - Συνάντηση με Τραμπ στο άμεσο μέλλον
-
09:25 Ήπια άνοδος στην Ασία με μειωμένο τζίρο λόγω Boxing Day
-
09:14 Πού τοποθετούν τον πήχη για τις ελληνικές μετοχές οι ξένοι επενδυτικοί οίκοι για το 2026
-
Ποιος πολιτικός αρχηγός θέλει τον Μητσοτάκη αυτοδύναμο;
-
Όλη η σοφία της αγοράς χωρίς περιττά λόγια
-
Ποια ταμεία δίνουν τα υψηλότερα εφάπαξ - Πού κυμαίνονται τα ποσά για τους ασφαλισμένους του δημοσίου, του ιδιωτικού τομέα και των ΔΕΚΟ
-
Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell
-
Tι φέρνει το 2026 στους ελεύθερους επαγγελματίες - Όλες οι αλλαγές
-
Kommersant: Ο Πούτιν αφήνει ανοιχτό το σενάριο ανταλλαγής εδαφών - Αλλά θέλει ολόκληρο το Ντονμπάς
-
Ντέμης Χασάμπης: Τι ετοιμάζει ο Ελληνοκύπριος "σκακιστής" της τεχνητής νοημοσύνης στην Google
-
ΗΠΑ: Βομβαρδισμοί στη Νιγηρία κατά του Ισλαμικού Κράτους - "Θα υπάρξουν κι άλλοι αν δεν σταματήσει η σφαγή των χριστιανών", λέει ο Τραμπ
-
Σπάνε τα κοντέρ "Ελ. Βενιζέλος" και περιφερειακά αεροδρόμια
-
Πού τοποθετούν τον πήχη για τις ελληνικές μετοχές οι ξένοι επενδυτικοί οίκοι για το 2026
-
Ποιος πολιτικός αρχηγός θέλει τον Μητσοτάκη αυτοδύναμο; (8)
-
Tι φέρνει το 2026 στους ελεύθερους επαγγελματίες - Όλες οι αλλαγές (4)
-
Ζελένσκι: Πολλά μπορούν να αποφασιστούν πριν από την Πρωτοχρονιά - Συνάντηση με Τραμπ στο άμεσο μέλλον (2)
-
Simpas: Κουφώματα από τα Γιάννενα στο σαλέ της Jennifer Lopez στη Μοντάνα και στην έπαυλη του ιδιοκτήτη της Dell (2)
-
Ποια ταμεία δίνουν τα υψηλότερα εφάπαξ - Πού κυμαίνονται τα ποσά για τους ασφαλισμένους του δημοσίου, του ιδιωτικού τομέα και των ΔΕΚΟ (2)
-
ΗΠΑ: Βομβαρδισμοί στη Νιγηρία κατά του Ισλαμικού Κράτους - "Θα υπάρξουν κι άλλοι αν δεν σταματήσει η σφαγή των χριστιανών", λέει ο Τραμπ (1)
-
Όλη η σοφία της αγοράς χωρίς περιττά λόγια (1)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ