Συνεχης ενημερωση
Στο πλαίσιο ριζικής συντήρησης και ανανέωσης του γερμανικού σιδηροδρομικού δικτύου η πολυσύχναστη γραμμή Ρίντμπαν μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ αποκτά καινούργια κλειδιά και σήματα ώστε η κυκλοφορία των τρένων να γίνεται και πάλι ομαλά. Οι εργασίες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τέλη Δεκεμβρίου. Η Ρίντμπαν σηματοδοτεί την αρχή ενός μεγαλόπνοου προγράμματος συντήρησης και αποκατάστασης των Γερμανικών Σιδηροδρόμων (Deutsche Bahn). Μετά την αποπεράτωση του έργου στην Φρανκφούρτη ακολουθούν γραμμές στο Ανόβερο, το Αμβούργο και άλλα πολυσύχναστα τμήματα του δικτύου. Η αποκαλούμενη γενική ανακαίνιση περιλαμβάνει 40 εργοτάξια σε ισάριθμες διαδρομές και θα πρέπει να καταστήσει και πάλι ακριβή στην ώρα του τον σιδηρόδρομο μέχρι το 2030. Όταν το φιλόδοξο έργο ξεκινούσε το καλοκαίρι, ο υπουργός Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ έκανε λόγο για το "μεγαλύτερο πρόγραμμα ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού των τελευταίων δεκαετιών"
Η προγραμματισμένη συντήρηση και ανανέωση του σιδηροδρομικού δικτύου ενδέχεται ωστόσο να μετατραπεί σε εφιάλτη. Μετά τη διάλυση του κυβερνητικού συνασπισμού στο Βερολίνο και την προκήρυξη εκλογών στις 23 Φεβρουαρίου, δηλαδή σε τρεις περίπου μήνες, η χρηματοδότηση του συνολικού έργου είναι πλέον επισφαλής.
"Δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα φτάσεις στην ώρα σου"
Ο πρόεδρος του συνδικάτου των σιδηροδρομικών EVG Μάρτιν Μπούρκερτ προειδοποιούσε πρόσφατα ότι δίχως προϋπολογισμό θα λείψει σημαντικό μέρος των κονδυλίων για τη γενική ανακαίνιση του δικτύου. Ο Τάιλερ Μπόσελμαν, μηχανοδηγός σε περιφερειακό τρένο μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ δίνει καθημερινά μάχη στον συγκοινωνιακό κόμβο της Φρανκφούρτης με το ηλεκτροκίνητο τρένο του. "Είναι σαν να παίζεις ρουλέτα σε καζίνο. Στις ώρες αιχμής δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα φτάσεις στην ώρα σου".
Συνήθως το τρένο του 24χρονου μηχανοδηγού δεν είναι στην ώρα του, διότι οφείλει να αφήσει τις υπερταχείες να τον προσπεράσουν. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, ενώ τα περιφερειακά τρένα στη Γερμανία εξακολουθούν να είναι αρκετά ακριβή, σχεδόν ένα στα τρία τρένα μεγάλων αποστάσεων καταγράφουν καθυστερήσεις. Παρ' όλα αυτά τα υπεραστικά τρένα έχουν συνήθως προτεραιότητα.
Οι πολλές ελλείψεις στη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου δεν έχουν αντίκτυπο μόνο στις καθυστερήσεις. Την ώρα που το δίκτυο συρρικνώνεται σταθερά τις τελευταίες δεκαετίες, εμπορεύματα και επιβάτες έχουν αυξηθεί. Σε σύγκριση με άλλες χώρες η Γερμανία επενδύει σχετικά λίγα στο σιδηροδρομικό της δίκτυο. Σύμφωνα με τον μη κερδοσκοπικό σύλλογο "Συμμαχία υπέρ του σιδηροδρόμου" οι δαπάνες για τον σιδηρόδρομο ανέρχονται σε 115 ευρώ ετησίως για κάθε κάτοικο. Το ποσό μοιάζει μεγάλο, αλλά χώρες με πολύ πιο ακριβείς σιδηροδρομικές μεταφορές, όπως η Αυστρία ή η Ελβετία, επενδύουν τρεις με τέσσερις φορές περισσότερα στον σιδηρόδρομο.
Ο σιδηρόδρομος αφέθηκε στη μοίρα του
Η, εδώ και δεκαετίες, υποχρηματοδότηση των γερμανικών σιδηροδρόμων είναι παραπάνω από εμφανής. Το γερμανικό Ελεγκτικό Συνέδριο αποφαίνεται για τους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους ότι επιβάλλεται η άμεση εξυγίανσή τους. Σημειώνει δε ότι το γερμανικό δημόσιο, στο οποίο ανήκει η Deutsche Bahn, "απέτυχε να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα σιδηροδρομικής πολιτικής τα τελευταία 30 χρόνια".
Το μεγαλόπνοο πρόγραμμα ανακαίνισης και συντήρησης είναι ένα πρώτο σημαντικό βήμα. Σε περίπτωση όμως που η ψηφοφορία για τον προϋπολογισμό του 2025 καθυστερήσει αρκετά λόγω της διάλυσης του κυβερνητικού συνασπισμού, τότε ορισμένα έργα ενδέχεται να μετατεθούν επ΄ αόριστον. Μέχρι στιγμής ο σιδηρόδρομος μπορεί να υπολογίζει για την επόμενη τριετία σε χρηματοδότηση 30 - 50 δις ευρώ από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Δεν αποκλείεται όμως το τέλος του συνασπισμού να ανατρέψει τα σχέδια χρηματοδότησης.
Σε ερώτηση της DW, ο ειδικός σε ζητήματα σιδηροδρόμων Κρίστιαν Μπέτγκερ από το Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας και Οικονομίας του Βερολίνου πιστεύει ότι η χρηματοδότηση θα παραμένει ως έχει: "Φαντάζει απίθανη μια πλήρης ανατροπή της χρηματοδότησης από την επόμενη κυβέρνηση. Ακόμα πάντως και η επαπειλούμενη αναβολή των κατασκευαστικών έργων αποτελεί καταστροφή".
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: Deutsche Welle
-
14:45 Δημοσκόπηση Palmos Analysis: Στο 30,1% η ΝΔ - Το "κόμμα Καρυστιανού" νικάει τον Τσίπρα
-
14:40 Ιράν: Προσπάθεια δολοφονίας του ανώτατου ηγέτη Χαμενεΐ από το Ισραήλ
-
14:17 Σαουδική Αραβία: Επέκταση στην πρόσβαση στο αλκοόλ πέρα από τους διπλωμάτες
-
14:00 Σουδάν: 23 παιδιά πέθαναν από υποσιτισμό τον προηγούμενο μήνα
-
14:00 Bloomberg: Η αντιπρόταση Ευρώπης και Ουκρανίας στο σχέδιο Τραμπ - Πρώτα εκεχειρία μετά ανταλλαγές εδαφών, ισχυρές εγγυήσεις ασφαλείας
-
13:55 Θ. Κοντογεώργης: Mέσα στην εβδομάδα επιστροφή ενοικίου και βασική ενίσχυση τους αγρότες
-
13:31 Κυρ. Πιερρακάκης: Σε ισχύ από αύριο το πακέτο ενισχύσεων - Το συνολικό ύψος ενισχύσεων θα φτάσει τα 2,5 δισ. ευρώ
-
13:19 Στη "μαύρη λίστα" των ΗΠΑ με τους τρομοκράτες από αύριο το υποτιθέμενο "καρτέλ" με επικεφαλής τον Μαδούρο - Τι σημαίνει αυτό
-
13:15 Στ. Παπασταύρου: Η ανάπτυξη του τομέα υδρογονανθράκων είναι εθνική υπόθεση και απαιτεί τη μέγιστη συναίνεση
-
13:12 Θεσσαλονίκη: Υπό την επήρεια αλκοόλ δύο δεκατετράχρονες στην Καλαμαριά - Στο νοσοκομείο η μία
-
Πώς θα υπολογιστεί η αύξηση στις συντάξεις που έχουν προσωπική διαφορά –Τι θα γίνει μετά το 2027
-
Τα μέτρα για τα κλειστά ακίνητα και οι ελπίδες ότι θα ανοίξουν
-
Ρώσος απεσταλμένος που υπόκειται σε κυρώσεις πίσω από το αμερικανικό σχέδιο των 28 σημείων
-
Τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια σπάνε ρεκόρ το 2025
-
Ποιοι Ευρωπαίοι δανειολήπτες είναι καλοπληρωτές και ποιοι όχι - Η θέση των Ελλήνων
-
Γερμανία: Αντάρτικο της νεολαίας του CDU κατά Μερτς για τις συντάξεις
-
Καθοριστικό το 2026 για το ράλι των εξαγωγών σε φέτα και γιαούρτι
-
Οι τουρίστες προσγειώνονται και τον χειμώνα στην Ελλάδα
-
Έφτασε στη Γενεύη ο Μ. Ρούμπιο για τις κρίσιμες συνοιμιλίες ΗΠΑ - Ευρώπης - Ουκρανίας για το αμερικανικό σχέδιο
-
Το ΠΑΣΟΚ ανησυχεί για δημοσκοπήσεις και "κόμμα Τσίπρα"
-
Ρώσος απεσταλμένος που υπόκειται σε κυρώσεις πίσω από το αμερικανικό σχέδιο των 28 σημείων (27)
-
Τα μέτρα για τα κλειστά ακίνητα και οι ελπίδες ότι θα ανοίξουν (7)
-
Οι τουρίστες προσγειώνονται και τον χειμώνα στην Ελλάδα (4)
-
Πώς θα υπολογιστεί η αύξηση στις συντάξεις που έχουν προσωπική διαφορά –Τι θα γίνει μετά το 2027 (3)
-
Προϋπολογισμός 2026: Ενίσχυση 3,2 δισ. ευρώ για μισθωτούς, επαγγελματίες, αγρότες και ένστολους το 2026 (2)
-
Γερμανία: Αντάρτικο της νεολαίας του CDU κατά Μερτς για τις συντάξεις (2)
-
Bloomberg: Η αντιπρόταση Ευρώπης και Ουκρανίας στο σχέδιο Τραμπ - Πρώτα εκεχειρία μετά ανταλλαγές εδαφών, ισχυρές εγγυήσεις ασφαλείας (1)
-
Νέος κύκλος εξαγορών και συγχωνεύσεων στα σούπερ μάρκετ - Στα 2,2 δισ. ευρώ οι επενδύσεις το 2020-2025 (1)
-
Διαψεύδει "ρωσικό δάκτυλο" πίσω από το σχέδιο των 28 σημειών το Στέιτ Ντιπάρτμεντ (1)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
