Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 11-Μαρ-2024 11:19

    Αύξηση 490% στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων το πρώτο δίμηνο του 2024

    192996532
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Με πολύ μεγάλους ρυθμούς υποδέχονται τα ναυπηγεία τις παραγγελίες για τους μέχρι στιγμής πρωταγωνιστές της ναυτιλίας, τα δεξαμενόπλοια Very large Crude Carrier (VLCC).

    Ο αριθμός των συμφωνιών για την κατασκευή νέων δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε σε όρους μεταφορικής ικανότητας στους 7,4 εκατ. dwt, δηλαδή κατά 490% σε ετήσια βάση, ενώ παραγγέλθηκαν 19 VLCC, ξεπερνώντας, όπως αναφέρει η διεθνής ναυτιλιακή οργάνωση Bimco, τον αριθμό των παραγγελιών που τοποθετήθηκαν για αυτήν την κατηγορία δεξαμενόπλοιων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023.

    Αιτία για αυτήν την έκρηξη στις παραγγελίες των πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων είναι η πολύ υψηλή ναυλαγορά. Από την έναρξη του πολέμου Ουκρανίας – Ρωσίας, η μεταφορά πετρελαίου έχει ενισχυθεί πολύ και παραμένει και κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2024, με τις νέες κρίσεις όπως αυτή που εξελίσσεται στην Ερυθρά, να ευνοεί τη ναυλαγορά εξίσου. Η ανάγκη της Ευρώπης για πετρέλαιο μετά τις κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας, καλύφθηκαν από περιοχές όπως οι ΗΠΑ και η Δυτική Αφρική με αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου πλεύσης των πλοίων, που σημαίνει και αύξηση της ζήτησης.

    Η εκτίμηση της Bimco αναφέρει πως τα επόμενα χρόνια αναμένει ότι περισσότερο πετρέλαιο θα προέρχεται από την Αμερική και ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μετατοπίζεται όλο και περισσότερο προς την Ασία. Είναι δεδομένο ότι η τάση αυτή θα αυξήσει τις αποστάσεις πλεύσης και άρα θα ωφελήσει ιδιαίτερα τα πλοία VLCC, δεδομένου ότι ήδη κυριαρχούν σε αυτούς τους εμπορικούς δρόμους, και μεταφέρουν συνήθως αργό πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή και την Αμερική προς την Ασία.

    Τα στοιχεία

    Τον Μάρτιο του 2023 το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου αντιπροσώπευε μόλις το 3,3% του υφιστάμενου στόλου, το χαμηλότερο σημείο από το 1996. Κατά τη διάρκεια του 2023 οι παραγγελίες για VLCC αυξήθηκαν σημαντικά. Το 70% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2023 και αυτών που η κατασκευή άρχισε φέτος θα παραδοθεί μεταξύ του 2026 και του τέλους του 2027. Ως εκ τούτου, οι τιμές των ναύλων θα υποστηριχθούν τα επόμενα χρόνια από τη χαμηλή αύξηση και διαθεσιμότητα του στόλου μέχρι τότε.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ