Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 15-Ιαν-2024 09:18

    "Αρχίζουν τα όργανα" στο φυσικό αέριο: Τα πλοία με LNG του Κατάρ σταματούν προσωρινά (;) τη διέλευση από την Ερυθρά Θαλασσα

    "Αρχίζουν τα όργανα" στο φυσικό αέριο: Τα πλοία με LNG του Κατάρ σταματούν προσωρινά (;) τη διέλευση από την Ερυθρά Θαλασσα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 12:46

    Η QatarEnergy, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου στον κόσμο, σταματά τις θαλάσσιες αποστολές φυσικού αερίου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας για λόγους ασφαλείας, ωστόσο δεν θα προχωρήσει σε διακοπή της παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), δήλωσε στο πρακτορείο Reuters πηγή με γνώση της υπόθεσης τη Δευτέρα.

    Υπενθυμίζεται ότι οι αυξανόμενες επιθέσεις των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούθι της Υεμένης κατά εμπορικών πλοίων που διέρχονται από τον εμπορικό διάδρομο της Ερυθράς Θάλασσας, μέσω του οποίου διακινείται το 12% του θαλάσσιου εμπορίου, έχουν αναγκάσει αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες και εταιρείες μεταφοράς καυσίμων να εκτρέψουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, επιλέγοντας τον περίπλου του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, προκειμένου να αποφύγουν τον κίνδυνο.

    Τουλάχιστον τέσσερα δεξαμενόπλοιπα της QatarEnergy σταμάτησαν το ταξίδι τους το Σαββατοκύριακο, στον απόηχο των επιθέσεων που πραγματοποίησαν δυνάμεις των ΗΠΑ και της Βρετανίας κατά στόχων των Χούθι στην Υεμένη.

    Τα δεξαμενόπλοια Al Ghariya, Al Huwaila και Al Nuaman που είχαν φορτώσει LNG από το Ras Laffan στο Κατάρ και κατευθύνονταν προς τη Διώρυγα του Σουέζ, σταμάτησαν στις ακτές του Ομάν στις 14 Ιανουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων της LSEG, ενώ το Al Rekayyat, που έπλεε πίσω στο Κατάρ, σταμάτησε κατά μήκος της διαδρομής του, στις 13 Ιανουαρίου, στην Ερυθρά Θάλασσα.

    Όπως ανέφερε πηγή της QatarEnergy, η παύση των δρομολογίων της έχει στόχο να λάβει η εταιρεία συμβουλές για την ασφάλεια των πλοίων της, προσθέτοντας ότι εάν διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας παραμείνει μη ασφαλής, τα δεξαμενόπλοιά της θα συνεχίσουν τα ταξιδια τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

    Το Διεθνές Γραφείο Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της κυβέρνησης του Κατάρ και η QatarEnergy δεν ανταποκρίθηκαν άμεσα στα αιτήματα του Reuters να σχολιάσουν τις εξελίξεις αυτές.

    Η εναλλακτική διαδρομή προς την Ευρώπη γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να αυξήθηκε κατά περίπου 9 ημέρες στο 18 ημερών ταξίδι από το Κατάρ, όπως αναφέρει ο αναλυτής του ICIS LNG Alex Froley.

    Σύμφωνα με ορισμένους traders, η επιμήκυνση του ταξιδιού υπολογίζεται ότι θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος μεταφοράς του φορτίου κατά περίπου 1,00-1,30 ευρώ ανά μεγαβατώρα (MWh), αν η αύξηση αυτή θα αντισταθμιστεί εν μέρει από τη μη πληρωμή τελών στη Διώρυγα του Σουέζ.

    "Το Κατάρ απλώς θα ακολουθήσει τη μακρύτερη διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις στις παραδόσεις αλλά δεν θα επηρεάσει δραματικές τους ευρωπαϊκούς προϋπολογισμούς", δήλωσε ένας εκ των traders.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ