Παρασκευή, 15-Δεκ-2023 11:32
Η Campari αγοράζει το κομμάτι της Courvoisier από την Beam Suntory για 1,2 δισ. δολάρια

Ο Όμιλος Campari συμφώνησε να αγοράσει την Courvoisier Cognac από την Beam Suntory για τουλάχιστον 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια στη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία του ιταλικού κατασκευαστή ποτών.
Η συμφωνία προσθέτει μια από τις μεγαλύτερες μάρκες κονιάκ στο χαρτοφυλάκιο της Campari, η οποία περιλαμβάνει το ομώνυμο λικέρ και το εμπορικό σήμα Aperol. Οι μετοχές της Campari υποχώρησαν έως και 5,9% την Παρασκευή στο Μιλάνο, ανεβάζοντας το κέρδος της μετοχής φέτος σε περίπου 4%.
Η εξαγορά έρχεται σε δύσκολες στιγμές για τους παραγωγούς κονιάκ. Οι κατασκευαστές του γαλλικού ποτού αντιμετωπίζουν εξασθένηση της ζήτησης, ιδιαίτερα από τους καταναλωτές των ΗΠΑ, μετά την αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το Courvoisier ανταγωνίζεται το Hennessy της LVMH και το Remy Martin της Remy Cointreau.
Η Remy Cointreau ανακοίνωσε πτώση 43% στα κέρδη του πρώτου εξαμήνου, καθώς οι πωλήσεις κονιάκ έπεσαν και η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν έως και 20% φέτος.
Η Courvoisier είχε καθαρές πωλήσεις 249 εκατομμυρίων δολαρίων το 2022, σύμφωνα με δήλωση, περίπου το 60% των οποίων ήταν στις ΗΠΑ. Η Campari θα επεκτείνει την παρουσία της εταιρείας στις ΗΠΑ, όπου η Courvoisier είναι ισχυρή, και στην Ασία.
Η Campari αγόρασε την αμερικανική εταιρεία παραγωγή μπέρμπον Wilderness Trail Distillery το 2022, καθώς οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ποτών αναζητούν συμφωνίες για να επεκταθούν πέρα από τις παραδοσιακές τους προσφορές προσθέτοντας οινοπνευματώδη ποτά όπως τεκίλα και αμερικανικά ουίσκι.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε τον Οκτώβριο τον στόχο της για σταθερά οργανικά προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων και φόρων για ολόκληρο το έτος, ενώ δημοσίευσε αποτελέσματα τρίτου τριμήνου που έχασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, κυρίως λόγω του υψηλού πληθωρισμού και του κακού καλοκαιριού.
Η Beam Suntory, που δημιουργήθηκε μέσω μιας συγχώνευσης ιαπωνικών και αμερικανικών αποστακτηρίων το 2014, επωφελήθηκε από την έκρηξη της ζήτησης για ιαπωνικό ουίσκι καθώς και μπέρμπον.
Εκτός από τη σταθερή τιμή συναλλαγής, η συμφωνία Courvoisier περιλαμβάνει κέρδος για μέγιστο ποσό 120 εκατομμυρίων δολαρίων, πληρωτέο το 2029 με βάση την επίτευξη των στόχων πωλήσεων του 2028, δήλωσε η ιταλική εταιρεία.
"Το υπερβολικό απόθεμα και το εύθραυστο αίσθημα των καταναλωτών μπορεί να παρεμποδίσουν τη βραχυπρόθεσμη απόδοση", όπως εξηγεί η δομή της συμφωνίας, ανέφερε σε σημείωμα ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence Duncan Fox.
Η συμφωνία σηματοδοτεί το ζενίθ για τον επί 16 έτη στο τιμόνι της εταιρείας, διευθύνοντα σύμβουλο Bob Kunze-Concewitz, ο οποίος έχει προγραμματιστεί να συνταξιοδοτηθεί τον Απρίλιο. Υπό τη διαχείριση του, οι πωλήσεις του Campari εκτινάχθηκαν από 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019 σε προβλέψεις για περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023. Επέβλεψε συνολικά 27 εξαγορές από το 2007, για συνολική επένδυση 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, πριν από την τελευταία συμφωνία.
Η συμφωνία με την Courvoisier επιτρέπει στην Campari "να δημιουργήσει πλεονέκτημα σε μια από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ" και "να μεταμορφώσει το προφίλ ανάπτυξής της στην Ασία", ανέφερε η εταιρεία στη δήλωση.