18:28 05/09
ΕΕ: Πρόστιμο-μαμούθ 2,95 δισ. ευρώ στην Google για αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στο adtech
Η Google επέκρινε την απόφαση της ΕΕ και δήλωσε ότι θα την προσβάλει δικαστικά.
Η κινεζική Huawei ρώτησε τη Mercedes Benz και την Audi της Volkswagen εάν ενδιαφέρονται να αγοράσουν μικρά μερίδια στην εταιρεία λογισμικού και εξαρτημάτων έξυπνων αυτοκινήτων της, σύμφωνα με τρία άτομα με γνώση των συζητήσεων τα οποία μίλησαν στο πρακτορείο Reuters.
Η κίνηση στοχεύει στην επέκταση των συνεργασιών της πέρα από τις κινεζικές μάρκες, είπαν. Η Huawei, στόχος των αμερικανικών κυρώσεων από το 2019, ελπίζει επίσης ότι η παρουσία ξένων επενδυτών θα βοηθήει στην προστασία της επιχείρησης από πιθανές περαιτέρω γεωπολιτικές εντάσεις, σύμφωνα με μία από τις πηγές που ενημερώθηκε για το θέμα.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα αποσυναρμολογήσει την επιχειρηματική του μονάδα Intelligent Automotive Solution (IAS), η οποία επιδιώκει να γίνει ο κυρίαρχος προμηθευτής λογισμικού και εξαρτημάτων για έξυπνα ηλεκτρικά οχήματα (EVs). Πηγές ανέφεραν προηγουμένως η αξία της μονάδας θα κυμαίνεται μεταξύ 28-35 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Huawei πραγματοποίησε προκαταρκτικές συνομιλίες με τη Mercedes τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με δύο πηγές. Μια πηγή είπε ότι στη γερμανική εταιρεία αυτοκινήτων προσφέρθηκε μερίδιο 3-5% με την αποτίμηση να αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Αλλά η Mercedes δεν είδε το θέμα ιδιαιτέρως ζεστά, καθώς θέλει να παραμείνει υπεύθυνη για το λογισμικό της, με στόχο να διατηρήσει τη θέση της στην κορυφή αντί να την αναθέσει σε έναν προμηθευτή, πρόσθεσε η πηγή.
Το επίπεδο ενδιαφέροντος της Audi για την προσφορά της Huawei δεν κατέστη δυνατό να προσδιοριστεί άμεσα. Ωστόσο, δύο από τις πηγές ανέφεραν ότι η Audi και η Huawei σχεδιάζουν μια συνεργασία για την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης για την Audi. Αυτές οι τεχνολογίες θα χρησιμοποιούνται σε οχήματα για την κινεζική αγορά από το 2025 και τα οποία θα κατασκευάζονται από το εγχείρημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον Όμιλο FAW. Οι πηγές αρνήθηκαν να κατονομαστούν καθώς οι συζητήσεις ήταν εμπιστευτικές.
Η κίνηση της Huawei έρχεται καθώς οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες, οι οποίες έχουν προχωρήσει στην ανάπτυξη χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας για Κινέζους καταναλωτές που γνωρίζουν την τεχνολογία. Η Volkswagen συνεργάζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία EV Xpeng και τον σχεδιαστή chip αυτόνομης οδήγησης Horizon Robotics για την ανάπτυξη έξυπνων και συνδεδεμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ειδικά για την Κίνα. Η Audi συνεργάστηκε επίσης με την SAIC Motor για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε μια κατηγορία για την κινεζική αγορά στην οποία δεν είχε προηγουμένως παρουσία.
Ο Richard Yu, ο οποίος επιβλέπει την επιχείρηση έξυπνων αυτοκινήτων της Huawei, είπε σε φόρουμ τον Απρίλιο ότι ήταν δύσκολο για τις ευρωπαϊκές, αμερικανικές και ιαπωνικές εταιρείες να επιλέξουν τη Huawei ως τον κύριο προμηθευτή έξυπνων λύσεων λόγω των αμερικανικών κυρώσεων. "Ως εκ τούτου, είναι μια τεράστια πρόκληση γιατί έχουμε επενδύσει πάρα πολύ", είπε τότε ο Yu.
Ενώ πολλοί από τους κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, όπως οι Nio και BYD βασίζονται στο δικό τους λογισμικό, η Huawei έχει δημιουργήσει συνεργασίες με μικρότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως το Seres Group 601127.SS και μερικές μεγάλες παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Chongqing Changan Automobile.
Η Changan Auto έχει δηλώσει ότι θα είναι επενδυτής στην επιχείρηση έξυπνων αυτοκινήτων της Huawei μετά την απόσχισή της, κατέχοντας έως και το 40% μαζί με τα σχετικά μέρη.
Ο Yu είπε τον Νοέμβριο ότι η Huawei είχε προσκαλέσει τις Seres, Chery Automobile, Jianghuai Automobile Group και BAIC Motor να επενδύσουν στην εταιρεία έξυπνων αυτοκινήτων και ήλπιζε ότι η FAW Group θα μπορούσε επίσης να συμμετάσχει. Η Dongfeng Motor είναι ένας άλλος πιθανός επενδυτής στην εταιρεία, ανέφεραν πηγές.