Τρίτη, 26-Σεπ-2023 11:23
Mercedes, BMW και Porsche χάνουν πολλά από τη διαμάχη για τους δασμούς στην Κίνα

Η διενέργεια ελέγχου από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για τα ηλεκτρικά οχήματα, αποσκοπεί στην προστασία των αυτοκινητοβιομηχανιών της από τον κατακλυσμό φθηνών κινεζικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό αναμένεται να οδηγήσει στην επιβολή δασμών (σ.σ. ως αντίποινα), με αποτέλεσμα οι μεγαλύτεροι χρηματοδότες της Mercedes-Benz Group και της BMW να είναι περισσότερο εκτεθειμένοι.
Για τους Γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών, συμπεριλαμβανομένης της Porsche, η Κίνα έχει αποδειχθεί μια ακόρεστη αγορά των ακριβότερων μοντέλων τους, όπως η S-Class, η 7-series και το Cayenne SUV. Ωστόσο, αυτά τα οχήματα τα οποία κυρίως εισάγονται, μπαίνουν στο στόχαστρο αν το Πεκίνο προβεί σε αντίποινα έναντι τυχόν μέτρων της ΕΕ.
"Όσοι ζουν σε γυάλινα σπίτια δεν πρέπει να πετούν πέτρες", ανέφεραν οι αναλυτές της Bernstein Daniel Roeska και Eunice Lee σε υπόμνημα της έρευνας. Οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας κινδυνεύουν περισσότερο να δεχθούν μεγάλο πλήγμα εάν η εμπορική διαμάχη κλιμακωθεί, ανέφεραν.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος προορισμός για τα πιο ακριβά οχήματα της Γερμανίας. Πέρυσι, η χώρα αντιπροσώπευε περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων της 7-series της BMW και της S-Class της Mercedes. Οι μεταφορές της Maybach αξίας 1,47 εκατομμυρίων γιουάν (274.750 δολάρια ΗΠΑ) πραγματοποιούνται περισσότερες από 1.000 φορές το μήνα από κινεζικές εκθέσεις.
Για τη θυγατρική της Volkswagen, την Audi, η Κίνα αποτελούσε περισσότερο από το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων. Πέρυσι, η αυτοκινητοβιομηχανία εξήγαγε στην Κίνα περισσότερα από 10.000 πολυτελή σεντάν A8, τα οποία κατασκευάζονται αποκλειστικά στο Neckersulm της Γερμανίας.
Οι Roeska και Lee εκτιμούν ότι οι κινεζικές ροές εσόδων αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 25% του υποκείμενου καθαρού εισοδήματος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.