Παρασκευή, 20-Ιαν-2023 07:43
Γιατί οι συγκυρίες ευνοούν την αγορά του σκραπ στα πλοία

Της Αναστασίας Βαμβακά
Η έναρξη της νέας χρονιάς μοιάζει με την "τέλεια καταιγίδα" για την αγορά χάλυβα και κατά συνέπεια την αγορά ανακύκλωσης. Μια πληθώρα λόγων που αφορούν τη βιομηχανία και τον κλάδο της κατασκευής ενισχύουν το φαινόμενο της πεταλούδας που έχει ξεκινήσει.
Τα σχέδια της Ινδίας να γίνει μεταποιητικός κόμβος μεταφράζονται σε σημαντική αύξηση της ζήτησης χάλυβα έως το 2025, με ετήσια ανάπτυξη περίπου 7,5%.
Παρ’ όλα αυτά, δεν έχουν όλες οι κλασικές περιοχές ανακύκλωσης την ίδια ζήτηση, με την Ινδία να είναι ο προτιμώμενος προορισμός. Η χώρα αναμένει την ανακοίνωση της κυβέρνησης για αυξημένο προϋπολογισμό υποδομών τον επόμενο μήνα, βελτιώνοντας έτσι το συνολικό κλίμα.
Το Πακιστάν παραμένει σε δυσχερή θέση, καθώς οι οικονομικοί περιορισμοί απαγορεύουν στους αγοραστές να εξασφαλίσουν περισσότερα πλοία. Η χώρα πρόκειται να λάβει πρόσθετη οικονομική βοήθεια από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σαουδική Αραβία, με 1 δισεκατομμύρια και 2 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, επομένως οι οικονομολόγοι παρατηρούν εάν αυτό θα επιτρέψει στους ανακυκλωτές να επωφεληθούν από τις αυξημένες τιμές στην αγορά χάλυβα.
Όσον αφορά το Μπαγκλαντές, οι αναλυτές της Intermodal εκτιμούν ότι οι οικονομικοί αγώνες κρατούν τη χώρα σε αναζήτηση μικρών πλοίων, ενώ την ίδια στιγμή δεν είναι ακόμα σαφές εάν η χώρα θα λάβει το τόσο απαραίτητο δάνειο από το ΔΝΤ για να επιστρέψει στις δραστηριότητές της.
Τέλος, η Τουρκία συνεχίζει να εντυπωσιάζει καθώς τόσο οι τιμές του χάλυβα όσο και οι τιμές σκραπ αυξήθηκαν αντίστοιχα. Καθώς οι τιμές αυξάνονται, η χώρα προσελκύει όλο και περισσότερο tonnage. Οι μέσες τιμές στις διάφορες αγορές αυτήν την εβδομάδα για τα δεξαμενόπλοια κυμαίνονταν μεταξύ 300-540 δολαρίων ανά ldt και εκείνων για μονάδες ξηρού χύδην μεταξύ 290-535 δολαρίων ανά ldt.