Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 14-Δεκ-2022 09:27

    Bimco: Αδύναμο το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων το 2023

    Θεαματικά κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές από πωλήσεις πλοίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Η νέα συνεδρίαση του συμβουλίου Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (Bimco) έφερε νέες εκτιμήσεις για την παγκόσμια αγορά: 4% λιγότεροι όγκοι σε σχέση με πέρσι, με τις προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 να φαίνονται αδύναμες λόγω της υποτονικής παγκόσμιας οικονομίας.

    Η Bimco δήλωσε ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να τελειώσει κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019, αλλά "οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των αδύναμων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη".

    Παράλληλα, καταγράφηκαν και οι νέες τάσεις όπως η μεγάλη συρρίκνωση νέων πλοίων από τις εταιρείες τακτικών γραμμών το 2021 και το 2022 που υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν 8% το 2023.

    "Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να δει την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά μια αντίστροφη από την πρόσφατη αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης", σημείωσε η Bimco.

    Την ίδια στιγμή, η "κατάρρευση" των ναύλων των εμπορευματοκιβωτίων οδηγεί κάποια πλοία προς παλιοσίδερα και άλλα πλοία να επιστρέφουν στην Ασία μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας για να μειωθεί η χωρητικότητα.

    Τόσο η Clarksons όσο και η Braemar αναφέρουν ότι αρκετά μικρότερα πλοία εμπορευματοκιβωτίων  οδηγούνται προς την αγορά ανακύκλωσης αυτή την εβδομάδα. 

    "Η ροή των σκαφών που εισέρχονται στην αγορά για ανακύκλωση αρχίζει να αυξάνεται", σημείωσε ο μεσίτης Braemar, μετρώντας 14 πλοία που αναζητούν προσφορές για διάλυση από τη Δευτέρα.

    "Αν και δεν αναμένεται κατακλυσμός πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε αυτό το στάδιο, ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα μεγέθη, είναι ακόμα ενθαρρυντικό για τους ανακυκλωτές να δουν επιτέλους μερικές ακόμη μονάδες να έρχονται στο τραπέζι", πρότεινε η Clarksons Research, τονίζοντας ότι αυτές οι πρώτες απορρίψεις ήταν "ενδεικτικές".

    Από τα μέσα του 2020, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τη συμφόρηση των λιμανιών έφεραν προκλήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων έπεσαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα το 2019 για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020 και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις κυκλοφόρησαν από τη Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων επιβεβαίωσαν την τάση.
    Τον Οκτώβριο του 2022, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 9,3% σε ετήσια βάση και τελείωσαν 4%  χαμηλότερα από τον Οκτώβριο του 2019, καθώς ολοκληρώνεται ο ιστορικός κύκλος ανάπτυξης.

    Οι συνδυασμένες εισαγωγές των περιοχών της Άπω Ανατολής, της Ευρώπης/Μεσόγειου και της Βόρειας Αμερικής ήταν 75% των παγκόσμιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και σημείωσαν μείωση του όγκου κατά 5,0% 11% και 0,4% αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.

    Ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 11,3% από τον Οκτώβριο του 2019. Ως αποτέλεσμα, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ναύλωσης χρόνου μειώθηκαν τόσο γρήγορα το 2022 και τους τελευταίους μήνες. Οι χαμηλότεροι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν επίσης σε κλείσιμο πολλών υπηρεσιών και σε αύξηση των μηδενικών δρομολογίων.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ