Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 06-Δεκ-2022 10:00

    Λετονία: Οι αρχές ανέστειλαν την άδεια του ανεξάρτητου ρωσικού καναλιού Tv Rain

    186471051_m
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 12.12

    Η Λετονία ανακοίνωσε σήμερα την ανάκληση της άδειας του ανεξάρτητου ρωσικού τηλεοπτικού δικτύου Dojd, έπειτα από σειρά παραβιάσεων μεταξύ των οποίων η προβολή χάρτη, στον οποίο η ουκρανική χερσόνησος της Κριμαίας παρουσιάζεται ως τμήμα της Ρωσίας.

    Το δίκτυο Dojd (Βροχή) "θα σταματήσει να μεταδίδει στις 8 Δεκεμβρίου", δήλωσε στο Twitter ο Ίβαρς Αμπόλινς, επικεφαλής του Εθνικού Συμβουλίου Ηλεκτρονικών Μέσων. "Οι λετονικοί νόμοι πρέπει να γίνονται σεβαστοί από όλους", σημείωσε.

    Το τηλεοπτικό δίκτυο κατηγορείται επίσης ότι εκδήλωσε την υποστήριξή του στον ρωσικό στρατό και ότι παρέλειψε την παροχή μεταφράσεων στη λετονική γλώσσα, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων LETA.

    Η απόφαση της ρυθμιστικής αρχής μπορεί να προσβληθεί κατόπιν προσφυγής.

    Το Dojd μεταφέρθηκε στην Λετονία μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου, έχοντας ως στόχο να παρέχει ανεξάρτητη πληροφόρηση και να αντιμετωπίσει την προπαγάνδα του Κρεμλίνου.

    Το τηλεοπτικό δίκτυο, οι δημοσιογράφοι του οποίου καταδίκαζαν ευρέως την ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, είχε αποκλειστεί στις αρχές Μαρτίου και είχε ξαναρχίσει να εκπέμπει στα μέσα Ιουλίου από την Ρίγα.

    Κι άλλα μέσα βρήκαν καταφύγιο στην πρωτεύουσα της Λετονίας, μεταξύ των οποίων το Novaïa Gazeta Europe και η ομάδα συντακτών στην Μόσχα της Deutsche Welle.

    Παράλληλα ο ανεξάρτητος ιστότοπος Meduza εργαζόταν ήδη εκεί από το 2014.

    Η λετονική ρυθμιστική αρχή είχε προειδοποιήσει την περασμένη εβδομάδα ότι το Dojd μπορεί να χάσει την άδειά του εκπομπής στην Λετονία έπειτα από "επανειλημμένες παραβιάσεις". Το ρωσικό δίκτυο καταδικάστηκε την Παρασκευή στην καταβολή προστίμου δέκα χιλιάδων ευρώ επειδή πρόβαλε χάρτη στον οποίο φαινόταν η Κριμαία, η ουκρανική χερσόνησος που προσάρτησε η Μόσχα το 2014, ως τμήμα της Ρωσίας.

    Η ρυθμιστική αρχή ξεκίνησε επίσης έρευνα μετά το αίτημα του δικτύου προς τους τηλεθεατές του να παράσχουν "εξοπλισμό σε αυτούς τους Ρώσους που βρίσκονται στο μέτωπο". Στην έκκληση αυτή, σύμφωνα με τη λετονική ρυθμιστική αρχή, το δίκτυο εξέφρασε "την ελπίδα να μπορέσουμε να βοηθήσουμε με βασικό εξοπλισμό στο μέτωπο".

    Οι λετονικές υπηρεσίες κρατικής ασφαλείας είχαν επίσης ανακοινώσει ότι διεξήγαγαν έρευνα για το δίκτυο, προειδοποιώντας ότι "δεδομένων των εγκλημάτων που διαπράττονται από τις ρωσικές δυνάμεις κατοχής κατά της Ουκρανίας και του λαού της, οποιοαδήποτε υλική και οικονομική βοήθεια στην επιτιθέμενη χώρα είναι παράνομη και μπορεί να υπάρχει ποινική ευθύνη για χρηματοδότηση του πολέμου και της τρομοκρατίας".

    Ο διευθυντής του Dojd Τικχόν Τζιάντκο είχε τότε διαβεβαιώσει ότι το δίκτυο "δεν εμπλέκεται στην παροχή οποιασδήποτε βοήθειας στον ρωσικό στρατό".

    Το δίκτυο συγκεντρώνει πληροφορίες για τα εγκλήματα πολέμου που διαπράττονται στην Ουκρανία, είχε εξηγήσει.

    Βάσει του νόμου στην Λετονία, τα τηλεοπτικά δίκτυα δύναται να χάσουν την άδειά τους αν διαπράξουν παραβιάσεις τρεις φορές σε ένα έτος.

    Το Dojd αντέδρασε χαρακτηρίζοντας "άδικες και παράλογες" τις κατηγορίες που οδήγησαν στην ανάκληση της άδειάς του εκπομπής από την Λετονία.

    "Το δίκτυο σταματά να μεταδίδει στην καλωδιακή αλλά παραμένει στο YouTube. Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε και θεωρούμε άδικες και παράλογες τις κατηγορίες αυτές", αντέδρασε σε μήνυμά του στο Twitter το δίκτυο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ