Τετάρτη, 02-Νοε-2022 12:12
Απώλειες για τη μετοχή της Airbnb μετά το απογοητευτικό outlook για τις κρατήσεις τετάρτου τριμήνου

Το οutlook που εξέδωσε η Airbnb αναφορικά με τις κρατήσεις για το τέταρτο τρίμηνο απογοήτευσε τους επενδυτές· συνεπεία τούτου οι τιμές των μετοχών της εταιρείας υποχώρησαν. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη της εταιρείας υποδηλώνει ότι οι προτιμήσεις των καταναλωτών μεταστρέφονται και από τις υψηλότερες τιμές ενοικίασης που ευδοκιμούσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτοί επιστρέφουν σε αστικούς και διασυνοριακούς προορισμούς.
Η πλατφόρμα home-sharing με έδρα το Σαν Φρανσίσκο ανακοίνωσε ότι αναμένει πως ο ρυθμός κρατήσεων σε διανυκτερεύσεις και δραστηριότητες θα "μειωθεί ελαφρά" κατά το τέταρτο τρίμηνο σε σύγκριση με το κέρδος του τρίτου τριμήνου που ανήλθε στο 25%. Η Airbnb ανακοίνωσε 99,7 εκατομμύρια κρατήσεις σε διανυκτερεύσεις και εμπειρίες για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, αριθμός που υπολείπεται των εκτιμήσεων των αναλυτών που μιλούσαν για 99,9 εκατομμύρια κρατήσεις.
Οι μετοχές απώλεσαν περίπου 6% της αξίας τους στις προσυνεδριακές συναλλαγές. Η μετοχή είχε καταγράψει κέρδη 2% την Τρίτη, κλείνοντας στα 109,05 δολάρια, ενώ συνολικά για το 2022, έχει χάσει το 35% της αξίας της.
Η Airbnb είπε επίσης ότι αναμένει πως οι μέσες ημερήσιες τιμές θα μετριαστούν αυτό το τρίμηνο λόγω της ισχυροποίησης του δολαρίου και της μετατόπισης των ανθρώπων που επιστρέφουν στις πόλεις, οι οποίες τείνουν να έχουν χαμηλότερες τιμές με βάση τα καταλύματα μικρότερου μεγέθους. Η εταιρεία προέβλεψε εύρος εσόδων για το τέταρτο τρίμηνο μεταξύ 1,80 ως 1,88 δισεκατομμύρια δολάρια, με το χαμηλό όριο αυτού του εύρους να είναι χαμηλότερο από την εκτίμηση της Wall Street στο 1,86 δισεκατομμύριο δολάρια.
Η ανακοίνωση του απογοητευτικού outlook έρχεται αφότου η Airbnb κατέγραψε τα υψηλότερα έσοδα και το πιο κερδοφόρο τρίμηνο στην ιστορία της, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 29% το τρίτο τρίμηνο στα 2,88 δισεκατομμύρια δολάρια και η εταιρεία κέρδισε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε καθαρά έσοδα, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Το τρίτο τρίμηνο αναμενόταν να είναι μια περίοδος έκρηξης, καθώς ο Διευθύνων Σύμβουλος Μπράιαν Τσέσκι και άλλα στελέχη του κλάδου βασίστηκαν στη συσσωρευμένη καλοκαιρινή ζήτηση για ταξίδια, μετά από δύο χρόνια περιορισμών εξαιτίας της Covid-19. Πράγματι, οι ταξιδιώτες φαίνονταν να κατακλύζουν καυτούς τουριστικούς προορισμούς παρά τις διαταραχές στη λειτουργία αεροδρομίων και τις ακυρώσεις πτήσεων που προκάλεσαν άνοδο στις τιμές των εισιτηρίων. Αεροπορικές εταιρείες από τη Deutsche Lufthansa έως την American Airlines και την United έχουν προβλέψει μια ανάκαμψη διαρκείας στα ταξίδια σε σχέση με την κατρακύλα που προκάλεσε η πανδημία.
Η Airbnb είπε ότι η μέση ημερήσια τιμή ενοικίασης αυξήθηκε κατά 5% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η αύξηση προκλήθηκε εξ ολοκλήρου από τη γενική αύξηση των τιμών, είπε η εταιρεία, πράγμα που αντιστάθμισε κάποιες αρνητικές επιπτώσεις από μια στροφή των καταναλωτών προς τους αστικούς προορισμούς και άλλες κρατήσεις.
Ωστόσο, οι ταξιδιώτες μπορεί να θέσουν ένα όριο στις αυξανόμενες τιμές και ορισμένοι οικοδεσπότες έχουν ήδη αρχίσει να βλέπουν μια μείωση στις κρατήσεις για τον υπόλοιπο χρόνο. Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στον πληθωρισμό, ο οποίος βρίσκεται σε υψηλό 40 ετών στις ΗΠΑ, ωθώντας τις τιμές στα ενοίκια σε απρόσιτα επίπεδα για ορισμένους, καθώς και στο γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί περισσότεροι οικοδεσπότες τώρα στην πλατφόρμα από ό,τι πριν από την πανδημία, γεγονός που οδηγεί σε υπερπροσφορά. Και, σε ορισμένες εξαιρετικά "καυτές" αγορές που σημείωσαν άνθηση καθώς οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται το προνόμιο της "εργασίας από οπουδήποτε", οι οικοδεσπότες αρχίζουν να αισθάνονται μια ηρεμία. Για παράδειγμα, η ζήτηση και η πληρότητα στη λίμνη Tahoe μειώθηκε κατά 20% και 18% το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το AirDNA.
Η Airbnb θα μπορούσε επίσης να αρχίσει να έρχεται αντιμέτωπη με ανανεωμένο ανταγωνισμό από ξενοδοχεία, τα οποία βλέπουν τώρα περισσότερες επιστροφές πελατών μέσω διαδικτύου μετά την καταστροφή λόγω της πανδημίας, έγραψαν οι αναλυτές του Bloomberg Intelligence Mandeep Singh και Damian Reimertz σε σημείωμα, λίγο πριν από τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της εταιρείας.
Σε μια επιστολή προς τους μετόχους, ο Τσέσκι παρέμεινε αισιόδοξος. "Ανεξάρτητα από τις συνεχιζόμενες μακροοικονομικές αβεβαιότητες, πιστεύουμε ότι βρισκόμαστε σε καλή θέση για ό,τι έχουμε μπροστά μας", είπε. Η ζήτηση των επισκεπτών παραμένει ισχυρή, είπε ο Τσέσκι, προσθέτοντας ότι οι μακροχρόνιες διαμονές και τα ταξίδια εκτός πόλης, χαρακτηριστικά που βοήθησαν την Airbnb να ευδοκιμήσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας, "είναι εδώ για να μείνουν, καθώς εκατομμύρια άνθρωποι έχουν αποκτήσει μια νέα ευελιξία στον τόπο διαμονής και εργασίας τους". Ακόμη και όταν περισσότερες εταιρείες άρχισαν να απαιτούν από τους υπαλλήλους να επιστρέψουν στο γραφείο, η Airbnb είπε ότι οι διανυκτερεύσεις για μακροχρόνιες διαμονές παρέμειναν σταθερές το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στο 20% του συνόλου.
Μετά τα χρόνια της πανδημίας, όταν οι ταξιδιώτες έτειναν να παραμένουν κοντά στο σπίτι τους, ο αριθμός των διασυνοριακών κρατήσεων διανυκτερεύσεων αυξήθηκε κατά 58% το τρίτο τρίμηνο, ενώ οι κρατήσεις high-density αστικών διανυκτερεύσεων αυξήθηκαν κατά 27% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με την Airbnb.
Ο Κόπελμαν, αναλυτής της Cowen, δήλωσε ότι μια ισχυρή επίδοση κατά το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους, καθώς η παραλλαγή Δέλτα υποχώρησε, θέτει στην Airbnb δυσκολίες ως προς τις συγκρίσεις που θα γίνουν στο μέλλον.
Η Airbnb είναι η πρώτη από τις μεγάλες ταξιδιωτικές εταιρείες που ανακοίνωσε κέρδη αυτή την εβδομάδα, μπροστά από την Booking Holdings, η οποία θα εκδώσει τα αποτελέσματά της την Τετάρτη και την Expedia Group, ιδιοκτήτρια της ανταγωνιστικής Vrbo της Airbnb, η οποία θα τα ανακοινώσει την Πέμπτη.
Παρά τις ισχυρές επιδόσεις το καλοκαίρι, οι επενδυτές τιμωρούν τις πλούσιες τεχνολογικές μετοχές, καθώς τα επιτόκια κινούνται υψηλότερα και η Wall Street ανησυχεί για πιθανή ύφεση. Οι μετοχές της Airbnb έχουν υποχωρήσει περίπου 35% φέτος, σε σύγκριση με πτώση περίπου 47% και 22% για τους ανταγωνιστές Expedia και Booking.
Το ισχυροποιημένο δολάριο έχει επηρεάσει επίσης τις εταιρείες με διεθνείς πωλήσεις, από την Alphabet ως την Amazon. Η Airbnb δεν διαφέρει, καθώς πάνω από το ήμισυ των εσόδων της προήλθε από ξένα νομίσματα κατά το τρίτο τρίμηνο.
Η Airbnb επιβράβευσε τους μετόχους αυτό το καλοκαίρι, ανακοινώνοντας ένα πρόγραμμα επαναγοράς 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο βοήθησε επίσης να αντισταθμιστεί η μείωση από ένα πρόγραμμα μετοχών εργαζομένων. Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, η εταιρεία αγόρασε πίσω μετοχές αξίας 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.