Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 28-Οκτ-2022 08:00

    Οκτώ λιμάνια της Κίνας αντιπροσώπευαν το 53% της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το α' 6μηνο του 2022

    Οκτώ λιμάνια της Κίνας αντιπροσώπευαν το 53% της συνολικής διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το α' 6μηνο του 2022
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Τα κορυφαία 20 μεγαλύτερα κοντέινερ λιμάνια στον κόσμο διακίνησαν 194,8 εκατομμύρια teu (εμπορευματοκιβώτια) το 1ο εξάμηνο του 2022,  σημειώνοντας ετήσια αύξηση 1,1%.

    Από αυτά, τα 11 λιμάνια αύξησαν την απόδοση τους, ενώ 9 λιμάνια ανέφεραν πτώση. Τα λιμάνια Ningbo-Zhoushan (Κίνα) και το λιμάνι της Νέας Υόρκης κατέγραψε την υψηλότερη ανάπτυξη, το λιμάνι του Qingdao (Κίνα), το Ντουμπάι, η Αμβέρσα και η Μπρυζ ανέβηκαν στην κατάταξη, ενώ τα Guangzhou (Νότια Κίνα), Port Kelang (Μαλαισία) και  το Αμβούργο έχασαν έδαφος. 

    Η συνολική απόδοση αυξήθηκε σε 11 λιμάνια (εκ των οποίων τα 7 βρίσκονταν στην Κίνα ή στις ΗΠΑ), ενώ 9 λιμάνια κατέγραψαν μείωση όγκου. Δεν υπήρξαν νεοεισερχόμενοι στους 20 κορυφαίους κατά τη διάρκεια της περιόδου, αν και η ανάπτυξη σε μεμονωμένους λιμένες διέφερε ευρέως. Αυτό κυμάνθηκε στο κάτω άκρο από -7,4% στο Port Kelang έως +11,6% στο New York/New Jersey  που άγγιξαν την κορυφή στη λίστα.

    Η Σαγκάη, σύμφωνα με τα στοιχεία τοι οίκου Alphaliner, δεν επέκτεινε το προβάδισμά της στη Σιγκαπούρη, καθώς και τα δύο λιμάνια κατέγραψαν παρόμοια από έτος σε έτος πτώση της τάξης του 2%.

    Στην Ευρώπη, τα στοιχεία στην Αμβέρσα "παραμορφώθηκαν" από τη συγχώνευση του λιμανιού τον Απρίλιο με Μπριζ και Ζεμπρούγκ. Η συνδυασμένη οντότητα Antwerp-Bruges κατέγραψε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων 6,77 εκ. teu το πρώτο εξάμηνο, ή μείωση 6,2%.

    Ωστόσο, οι μεγαλύτεροι όγκοι από τη διευρυμένη λιμενική λειτουργία, ώθησε το λιμάνι στη 13η θέση, προσπερνώντας το Port Kelang. Αυτό σε αντίθεση με το Αμβούργο που κατέγραψε μικρή ανάπτυξη 0,9% αλλά έπεσε κατάταξη μετά την αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 4,1% στο Laem της Ταϊλάνδης.

    Το Ningbo-Zhoushan της Κίνας πλησιάζει περισσότερο τη Σιγκαπούρη

    Οι αυξανόμενοι όγκοι του Ειρηνικού Ωκεανού έχουν φέρει τη διακίνηση του εξαμήνου στο δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Κίνας, το Ningbo-Zhoushan σε απόσταση 1 εκατομμυρίου teu από τη Σιγκαπούρη, το  δεύτερο λιμάνι παγκοσμίως.

    Η διαφορά μεταξύ των δύο λιμανιών μειώθηκε στο 1,08 εκ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2022, έναντι 2,7 εκ. teu την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο και 4 εκ teu πριν από την πανδημία. Πράγματι, το Ningbo-Zhoushan ξεπέρασε ακόμη και τη Σιγκαπούρη στο δεύτερο τρίμηνο, αν και τα στοιχεία αναμφίβολα ενισχύθηκαν από τα έκτακτα lockdown στη Σαγκάη τον Απρίλιο και τον Μάιο.

    Το Ningbo-Zhoushan έχει επωφεληθεί από τους περιορισμούς στη γειτονική Σαγκάη που έχει χτυπήσει το lock-down, με πολλούς μεταφορείς να εκτρέπουν τα πλοία για να αποφύγουν καθυστερήσεις και προβλήματα μεταφοράς φορτηγών. Ωστόσο, το λιμάνι συνέχισε να αναπτύσσεται τον Ιούλιο, στα 3,28 εκ. teu, αύξηση 26% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ακόμη και όταν οι όγκοι ανέκαμψαν στη Σαγκάη.

    Συνολικά, η Σαγκάη σημείωσε πτώση 1,8% κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ενώ το  Ningbo-Zhoushan κατέγραψε ανάπτυξη σχεδόν 9%

    Τα οκτώ λιμάνια της Κίνας αντιπροσώπευαν το 53% της συνολικής διακίνησης για τα κορυφαία 20 λιμάνια της περιόδου, ένα ποσοστό που είναι πιθανό να αυξηθεί περαιτέρω καθώς η χώρα διοχετεύει την κυκλοφορία προς μικρότερο αριθμό λιμένων κόμβων.

    Ευρύτερα, η συνεχιζόμενη ανάπτυξη των λιμένων - έστω και μέτρια - έρχεται σε αντίθεση με τη μείωση του όγκου των εταιρειών που παρατηρήθηκε φέτος.  Για τους παγκόσμιους Liners, όπως για Maersk, CMA CGM, COSCO, ONE, ZIM και HMM οι "ανυψώσεις" containers έπεσε στα 50,9 εκατ. teu το πρώτο εξάμηνο του 2022, μια πτώση κατά 5,5% έναντι της ίδιας περιόδου το 2021 και αποκλίνουν από το 1% αύξηση της διακίνησης λιμένων.

    Η υψηλότερη δραστηριότητα μεταφόρτωσης ενδέχεται να στρεβλώνει εν μέρει τα στοιχεία ανάπτυξης δεδομένου ότι τα φορτία που επαναδρομολογούνται λόγω συμφόρησης στο λιμάνι δημιουργούν τελικά επιπλέον κινήσεις φορτίου και εκφόρτωσης που δεν είναι ενδεικτικές του πραγματικού όγκου ανάπτυξη σε μια συγκεκριμένη λωρίδα εμπορίου.

    Τα πρώτα σημάδια συστολής σε ΗΠΑ

    Τα στοιχεία του Αυγούστου από το λιμάνι του Λος Άντζελες δείχνουν τα πρώτα σημαντικά σημάδι επιβράδυνσης στο λιμάνι. Το λιμάνι της δυτικής ακτής διαχειρίστηκε 805.672 teu τον μήνα, με πτώση 15,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι εισαγωγές επλήγησαν περισσότερο, μειώθηκαν σχεδόν κατά 17% και επέστρεψαν στα επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά το 2014.

    Η εικόνα δεν είναι ξεκάθαρη, ωστόσο, πολλά άλλα λιμάνια των ΗΠΑ, ιδίως το Λονγκ Μπιτς και η Σαβάνα, έχουν "χαλαρώσει". Συνολικά, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στις ΗΠΑ συνεχίζουν να αυξάνονται σε σύγκριση με πέρυσι και παραμένουν σταθερές σε μηνιαία βάση. Εν μέρει, οι επιχειρήσεις εξαπλώνονται σε μεγαλύτερο αριθμό λιμένων. Παρόλο που τα επιτόκια του Transpacific έπεσαν στα 3.050 δολάρια την Παρασκευή -πτώση σχεδόν 50% σε ένα μήνα- το λιμάνι της Σαγκάης ανέφερε μικρότερη πτώση διακίνησης από το LA τον Αύγουστο. Διαχειρίστηκε 417.000 teu, πτώση -3,5% σε σχέση με το 2021 και -3% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. 

    Οι όγκοι κατά τους οκτώ μήνες ήταν σταθεροί.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ