16:03 26/09
ΗΠΑ: Σταθερός στο 2,9% ο πληθωρισμός βάσει του δείκτη που παρακολουθεί η Fed
Αμετάβλητο το δομικό μέρος του δείκτη PCE και οριακή επιτάχυνση στο γενικό.
Αποστολή στη Γαλλία: Γιώργος Λαμπίρης
Mετά από τέσσερα χρόνια διακοπής, καθότι η τελευταία έκθεση SIAL που πραγματοποιήθηκε ήταν αυτή του 2018, επιστρέφει φέτος στο εκθεσιακό κέντρο Paris Nord Villepinte.
Πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών στον κόσμο, σε μία χρονική περίοδο που βασικό διακύβευμα αποτελεί η αύξηση των τιμών στα αγαθά πρώτης ανάγκης, με τις ελληνικές και διεθνείς επιχειρήσεις του κλάδου να διεκδικούν μία θέση στο νέο τοπίο της αγοράς όπως αυτό διαμορφώνεται.
Η έκθεση που ξείνησε για πρώτη φορά το 1964 και διεξάγεται ανά δύο έτη, λαμβάνει χώρα από τις 15 έως και τις 19 Οκτωβρίου στο εκθεσιακό κέντρο Paris Nord Villepinte.
Σε αυτήν παρουσιάζονται πολλά νέα και καινοτόμα προϊόντα, ενώ φέτος αναμένεται να αποτελέσει πεδίο συζήτησης και προβληματισμού με βάση τις παγκόσμιες γεωπολιτικές και οικονομικές εξελίξεις αλλά και το καίριο ζήτημα της επισιτιστικής κρίσης που προκύπτει.
Με τη γλώσσα των αριθμών θα συμμετέχουν 7.200 εκθέτες, προερχόμενοι από 120 χώρες. Ταυτόχρονα θα παρουσιαστούν 400.000 προϊόντα, στα 250.000 τετραγωνικά μέτρα διαθέσιμου χώρου με δεδομένη την απουσία της Κίνας, όπου υφίσταται περιορισμός στις μετακινήσεις λόγω πανδημίας αλλά και της Ρωσίας, η οποία επίσης δεν είναι παρούσα στη Sial 2022.
Από την Ελλάδα φιλοξενούνται μεγάλες, μεσαίες ή και μικρότερες επιχειρήσεις που αριθμητικά υπερβαίνουν τις 280. Την ευθύνη των ελληνικών συμμετοχών έχουν αναλάβει ο κρατικός φορέας εξαγωγών, Enterprise Greece (100 εκθέτες), αλλά και δύο ιδιωτικές επιχειρήσεις, η Great Exhibitions (πάνω από 70 εκθέτες) και η Promo Solutions (110 εκθέτες). Και οι τρεις συνεργάζονται τόσο με περιφέρειες ανά την Ελλάδα που υποστηρίζουν οικονομικά τις ελληνικές συμμετοχές αλλά και με περιφέρειες που επίσης αναλαμβάνουν κατά κύριο λόγο να καλύψουν το κόστος συμμετοχής του εκθεσιακού περιπτέρου ή και τη μεταφορά των εκτιθέμενων εμπορευμάτων στους χώρους της έκθεσης.
Στην έκθεση φιλοξενούνται 20 εκθεσιακοί τομείς. Σε αυτούς συναντάται το σύνολο των προϊοντικών κατηγοριών της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών. Επιπλέον δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε τεχνολογικά προϊόντα που σχετίζονται με τον κλάδο του λιανικού εμπορίου, όπως και προϊόντα συναφή με τις υπηρεσίες εστίασης.
Οι κατηγορίες προϊόντων που πρoβάλλονται στην έκθεση είναι οι εξής:
Ποτά, Ψωμί & Αρτοποιία, Κονσερβοποιημένα τρόφιμα, Ζαχαροπλαστική, Γαλακτοκομικά, Εκλεκτά τρόφιμα, Σάλτσες, Φρέσκα φρούτα, Κατεψυγμένα, Βότανα, Κρέας, Μέλι, Ξηροί Καρποί, Ελιές, Ελαιόλαδο, Ζυμαρικά-ρύζι, Ετοιμα γεύματα, Αλλείμματα, Οινοπνευματώδη, Υπερτροφές.
Μία από τις αίθουσες τις έκθεσεις είναι αφιεριωμένη στις μελλοντικές τάσεις των τροφίμων του 2030 σε συνεργασία με την εταιρείας τεχνολογίας Accenture και το Γαλλικό Εθνικό Ινστιτούτο Ερευνών για τη Γεωργία, τα Τρόφιμα και το Περιβάλλον (INRAE). Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που έρχεται να προβάλλει τις κύριες τάσεις της επόμενης δεκαετίας στη διαδρομή από το χωράφι έως και το τραπέζι. Επικεντρώνεται σε τρεις τομείς, Agriculture 2030, Retail 2030 και Dining 2030 (Γεωργία 2020, Λιανεμπόριο 2020 και Tραπέζι 2030).
Διαβάστε ακόμη:
* SIAL 2022: Οι τρεις παίκτες που βρίσκονται πίσω από τις ελληνικές συμμετοχές στην έκθεση