Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Αυγ-2021 07:54

    Μετά τα κρυπτονομίσματα ήρθαν και τα κρυπτο-βιντεοπαιχνίδια

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Δανάης Μαραγκουδάκη

    Κατακόρυφη αύξηση γνώρισε το gaming κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ οι επενδύσεις στη βιομηχανία επίσης σημείωσαν εκρηκτική άνοδο. Ένα μέρος όμως του gaming που πραγματικά "άνθισε" αυτό το διάστημα είναι οι εταιρείες Crypto Gaming, οι οποίες συγκέντρωσαν επενδύσεις ύψους σχεδόν 500 εκατ. δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του 2021.

    Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της InvestGame, μιας πλατφόρμας για την αγορά του gaming, συνολικά 24 εταιρείες crypto/blockchain gaming άντλησαν κεφάλαια ύψους 476 εκατομμυρίων δολαρίων. Τρεις από αυτές κάλυψαν το 75% των συνολικών επενδύσεων. 

    Πρόκειται για την Forte από το Σαν Φρανσίσκο που συγκέντρωσε $185 εκατομμύρια, την Animoca Brands που έχει σχεδιάσει ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια το "Sandbox”, η οποία άντλησε $89 εκατομμύρια και την Mythical Games, την startup από το Λος Άντζελες που συγκέντρωσε $75 εκατομμύρια.

    Οι συμφωνίες που έκλεισαν το α' μισό του 2021 οι εταιρείες του blockchain gaming αντιπροσωπεύουν το 5% των deals που ανακοινώθηκαν συνολικά στην αγορά του gaming, ενώ αντιστοιχούν στο 9% από τα 50,2 δισ. δολάρια που συγκέντρωσε ο κλάδος την ίδια περίοδο.

    Για την ώρα το blockchain gaming εξακολουθεί να είναι ένας αρκετά εξειδικευμένος και ακριβός χώρος που δύσκολα "ανοίγει” στον καθημερινό παίκτη. Λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι το crypto gaming αντιστοιχεί στο 9% της συνολικής αξίας των επενδύσεων στην αγορά του gaming μόλις τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης.

    Τι είναι όμως το crypto gaming;

    Η τεχνολογία blockchain είναι γνωστή κυρίως γιατί χρησιμοποιείται για την ανάπτυξη γνωστών κρυπτονομισμάτων όπως το Bitcoin και το Ethereum. Ένα από τα πλεονεκτήματά της είναι η ασφάλεια που προσφέρει μέσα από τη δαιδαλώδη κρυπτογράφησή τους, με αποτέλεσμα να θεωρείται πιο εύκολο να κλωνοποιήσει κάποιος ένα πρόβατο παρά να "αντιγράψει" ένα κρυπτονόμισμα.

    Τα βιντεοπαιχνίδια blockchain λοιπόν είναι βιντεοπαιχνίδια που χρησιμοποιούν την τεχνολογία κρυπτογράφησης blockchain. Πέρα από την ασφάλεια που προσφέρουν στους χρήστες τους είναι και ένας τρόπος να "ανοίξει" η αγορά κρυπτονομισμάτων στους χρήστες του online gaming. Πώς γίνεται αυτό; Χρησιμοποιώντας κρυπτονομίσματα στις συναλλαγές εντός των παιχνιδιών.

    Τα αντικείμενα που αποκτά ένας παίκτης σε ένα κρυπτο-βιντεοπαιχνίδι (όπως όπλα, XP - πόντοι εμπειρίας κ.ά.) έχουν πλέον συγκεκριμένη αξία που μπορεί να μεταφερθεί από τον ένα παίκτη στον άλλον. Για παράδειγμα, ένας παίκτης που έχει τελειώσει ένα παιχνίδι εδώ και καιρό μπορεί να πουλήσει το XP του (τους πόντους εμπειρίας, δηλαδή την ανταμοιβή που λαμβάνουν οι χαρακτήρες για την επίτευξη στόχων, την αντιμετώπιση εμποδίων ή αντιπάλων) σε έναν νέο παίκτη.

    Οι εταιρείες video games αντιμετωπίζουν ήδη το πρόβλημα του χάκινγκ με πολλούς επιτήδειους να προσπαθούν να "σπάσουν" τα παιχνίδια για να αποκτήσουν πλεονέκτημα στο online gaming. Η υπάρχουσα τεχνολογία δεν είναι αρκετά ασφαλής για να αποτρέψει τέτοια περιστατικά, ενώ θεωρείται δύσκολο να φιλοξενήσει κι ένα marketplace που περιλαμβάνει συναλλαγές εκατομμυρίων.

    Ψηφιακές γάτες που αξίζουν πολλά

    Ένα από τα πιο γνωστά παιχνίδια blockchain είναι το CryptoKitties που αναπτύχθηκε από την Dapper Labs και κυκλοφόρησε το 2017. Στο CryptoKitties οι παίκτες χρησιμοποιούν ethereum για να αγοράσουν NFT με συλλεκτικές ψηφιακές γάτες. Τα NFTs είναι μη ανταλλάξιμα νομίσματα που χρησιμοποιούνται σε παιχνίδια, ψηφιακές ταυτότητες, πιστοποιητικά, έργα τέχνης. Ουσιαστικά είναι ένα συλλεκτικό περιουσιακό στοιχείο που ανταλλάσσεται με βάση την αξία που του δίνουν οι άνθρωποι.

    Danae2

    Σ' αυτήν τη λογική, η σπανιότητα των χαρακτηριστικών καθορίζει την αξία. Πόσο λοιπόν θα μπορούσε να αξίζει ένα NFT μιας γάτας κινουμένων σχεδίων; Η απάντηση είναι μέχρι και $170.000, καθώς τόσο πλήρωσε ένας παίκτης για μια γάτα στο CryptoKitties.

    Ο Sebastian Borget, συνιδρυτής του παιχνιδιού The Sandbox της Animoca, σημείωσε ότι τα πρώτα παιχνίδια blockchain απέδειξαν ότι μπορούν να προσελκύουν παίκτες σε αρκετά μεγάλη κλίμακα ώστε να αποφέρουν υψηλά έσοδα. "Η λογική play-to-earn (παίξε για να κερδίσεις) είναι κάτι παραπάνω από μια ιδέα όταν ένα παιχνίδι που έχει 350.000 ενεργούς χρήστες παράγει 25 εκατομμύρια δολάρια τη μέρα", ανέφερε. "Αν ήσασταν venture capital fund, ο αριθμός των ευκαιριών που έχουν απομείνει για μια επένδυση σε ένα παιχνίδι/προϊόν/ομάδα σίγουρα μειώνεται. Έτσι, λοιπόν, κανείς δεν θέλει να χάσει το "next big thing" που θα "ανεβάσει" τη βιομηχανία τα επόμενα 10 χρόνια".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ