Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 17-Μαϊ-2021 22:14

    Ανάχωμα της παγκόσμιας Ναυτιλίας απέναντι στους πειρατές

    Ανάχωμα της παγκόσμιας Ναυτιλίας απέναντι στους πειρατές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Διακήρυξη για την καταπολέμηση της πειρατείας στην πιο επικίνδυνη θαλάσσια περιοχή του κόσμου, τον Κόλπο της Γουινέας στη Δυτική Αφρική, υπέγραψαν κορυφαίοι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ανάμεσά τους, φυσικά, και αρκετές ελληνικές εταιρείες.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στη Διακήρυξη, στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2023 να μειωθεί ο αριθμός των πειρατικών επιθέσεων κατά τουλάχιστον 80% συγκριτικά με τα τωρινά επίπεδα.

    Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η BIMCO, το 2020, 135 μέλη πληρωμάτων απήχθησαν από τα πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, με το 95% των περιστατικών να λαμβάνουν χώρα στον Κόλπο της Γουινέας. Πρόκειται για διεθνή ύδατα, σε μια περιοχή μικρότερη από το 20% του μεγέθους της θαλάσσιας ζώνης, στην οποία κυριαρχούσαν οι Σομαλοί πειρατές πριν από μερικά χρόνια. Οι πειρατές του Κόλπου ξεκινούν τις επιθέσεις τους από το Δέλτα του Νίγηρα, όπου στη συνέχεια κρατούν ομήρους τους απαχθέντες.

    Η BIMCO υποστηρίζει ότι η πειρατεία μπορεί να καταπολεμηθεί με δύο φρεγάτες με ελικόπτερα και ένα αεροσκάφος ναυτικής περιπολίας (maritime patrol). Είναι, σύμφωνα με την ένωση, επιτακτική ανάγκη, οι χώρες να παρέχουν τα απαραίτητα περιουσιακά στοιχεία εναλλάξ και ένα ή δύο κράτη της περιοχής να στηρίζουν τις προσπάθειες εφοδιαστικής και δίωξης των συλληφθέντων πειρατών. 

    Σύμφωνα με τους υπογράφοντες, η τωρινή κατάσταση είναι απαράδεκτη για πέντε κυρίως λόγους. Πρώτον, βρίσκεται σε κίνδυνο η σωματική και ψυχική υγεία των ναυτικών. Δεύτερον οι επιθέσεις μπορούν να αποφευχθούν, καθώς πραγματοποιούνται σε μία σχετικά μικρή περιοχή, αλλά δε λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα. Τρίτον, ντόπιοι κάτοικοι και επιχειρήσεις υπόκεινται σε αυξημένα κόστη μεταφορών, λόγω του αντίστοιχα ενισχυμένου κόστους ασφαλείας που επιβαρύνει τα εμπορικά πλοία. Τέταρτον, η διαρκής εξάρτηση από τοπικές υπηρεσίες προστασίας υπονομεύει κίνητρα για αποτελεσματική επιβολή του νόμου. Πέμπτον, το αρνητικό πλαίσιο ασφαλείας εμποδίζει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη.

    Σημειώνεται τέλος ότι στο έλεος των πειρατών έχουν βρεθεί και πολλά ελληνόκτητα πλοία, με αρκετές εταιρείες να ζητούν επιτακτικά μέτρα, όπως την τοποθέτηση ένοπλων φρουρών από τα κράτη της ευρύτερης περιοχής, προκειμένου να ενισχυθεί η αστυνόμευση.

    Αναλυτικά η Διακήρυξη και οι υπογράφοντες στο συνημμένο στα "σχετικά αρχεία"

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡXEIA

    Διακήρυξη (205 KB)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ