Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 28-Μαρ-2021 11:06

    Διώρυγα του Σουέζ: Εντολή για αφαίρεση του φορτίου του Ever Given έδωσε ο Αλ Σίσι

    σουέζ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 15:38

    Σε εξέλιξη βρίσκονται οι νέες προσπάθειες αποκόλλησης του τεράστιου δεξαμενόπλοιου Ever Given που έχει προσαράξει στη Διώρυγα του Σουέζ.

    Όπως μεταδίδει το "Αλ Αραμπίγια" επικαλούμενο δηλώσεις του προέδρου της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ραμπία, εντολές για την αφαίρεση των εμπορευματοκιβωτίων του τεράστιου φορτηγού πλοίου "Ever Given" για να μπορέσει να επιτευχθεί η διαδικασία της αποκόλλησής του από τη Διώρυγα του Σουέζ, έδωσε ο αιγύπτιος πρόεδρος 'Αμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι. Το πλοίο βρίσκεται προσαραγμένο από την Τρίτη 23 Μαρτίου και για έκτη μέρα στο 151ο χιλιόμετρο της Διώρυγας του Σουέζ, έχοντας παραλύσει τη θαλάσσια δίοδο και αφήνοντας 321 πλοία εγκλωβισμένα. Οι αρχές προσπαθούν να απεγκλωβίσουν το πλοίο με αφαίρεση άμμου και με τη βοήθεια ρυμουλκών, αλλά χωρίς μέχρι τώρα αποτέλεσμα.

     

     

    Ουσιαστικά πρόκειται για το εναλλακτικό σχέδιο που είχαν μεταδώσει διεθνή μέσα ενημέρωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC υπό συζήτηση βρίσκεται ένα εναλλακτικό σχέδιο σε περίπτωση που αποτύχουν οι νεότερες προσπάθειες αποκόλλησης του δεξαμενόπλοιου. Σύμφωνα με τις αρχές της Διώρυγας, μια λύση θα ήταν η μεταφορά των κοντέινερ του πλοίου σε άλλα πλοία.

    Ο Τζον Ντένχολμ, πρόεδρος του βρετανικού Επιμελητηρίου Ναυτιλίας, δήλωσε στο BBC πως κάτι τέτοιο θα απαιτούσε τη χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού μεταφοράς, και συγκεκριμένα ενός γερανού που θα μπορούσε να εκταθεί τηλεσκοπικά έως και 60 μέτρα.

    "Σε αυτή την περίπτωση όμως μιλάμε για μια διαδικασία που θα διαρκέσει εβδομάδες", συμπλήρωσε.

    Όπως αναφέρει και η "Αλ Αχράμ" και τονίζουν οι ειδικοί, η εκφόρτωση του πλοίου είναι η τρίτη αλλά δυσκολότερη επιλογή, με άλλα λόγια το πιο κακό σενάριο για την αποκόλλησή του, διότι θα απαιτήσει πολύ περισσότερο χρόνο.

    Η πρώτη επιλογή που ακολουθείται μέχρι τώρα είναι η μετακίνηση του πλοίου και από τις δύο πλευρές του με ρυμουλκά, ενώ η δεύτερη είναι το σκάψιμο και η αφαίρεση άμμου στο σημείο αυτό που έχει προσαράξει το πλοίο.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής Διώρυγας του Σουέζ, ο αιγύπτιος πρόεδρος κάλεσε να ξεκινήσουν οι προετοιμασίες για την τρίτη επιλογή της εκφόρτωσης φορτίου του πλοίου για να επιτευχθεί η αποκόλλησή του, σε περίπτωση που αποτύχουν οι δύο πρώτες δύο επιλογές.

    Διφορούμενες δηλώσεις από τις αρχές της Διώρυγας

    Νωρίτερα, όπως μετέδιδε το BBC, στελέχη της Διώρυγας ανέφεραν σήμερα πως έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος και ελπίζουν πως το δεξαμενόπλοιο θα μπορούσε να αποκολληθεί ακόμη και μέχρι το απόγευμα της Κυριακής.

    Με νεότερες δηλώσεις του, συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπία, τόνισε πως το νερό έχει αρχίσει ξανά να ρέει κάτω από το προσαραγμένο σκάφος και πως υπάρχει πιθανότητα τις επόμενες ώρες το Ever Given να μετακινηθεί από το σημείο στο οποίο βρίσκεται. Ωστόσο, χθες, ο ο Ραμπία είχε αναφέρει με τα τότε δεδομένα  ότι "είναι δύσκολο να προσδιοριστεί το πότε θα επιλυθεί το πρόβλημα με το φορτηγό πλοίο που μπλοκάρει τη διέλευση των πλοίων".

     

     

    "Στόχος μας είναι να τα καταφέρουμε μετά το Σαββατοκύριακο, αλλά όλα θα πρέπει να λειτουργήσουν υπέρ αυτού", δήλωσε αργά χθες στην ολλανδική τηλεόραση ο Πέτερ Μπερντόφσκι, διευθύνων σύμβουλος της Boskalis. Η Boskalis είναι η ιδιοκτήτρια εταιρία της Smit Salvage, στην οποία ανατέθηκε αυτή την εβδομάδα να βοηθήσει την αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) να αποκολλήσει το σκάφος.

    Πάνω από 300 πλοία στην... αναμονή

    Εν τω μεταξύ, εκατοντάδες πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα στη Διώρυγα του Σουέζ, ελπίζοντας ότι θα επιτευχθεί η διάνοιξη κατά τις αμέσως επόμενες ημέρες.

    Ήδη, 14 ρυμουλκά πλοία έχουν ριχτεί στον αγώνα αποκόλλησης του τεράστιου φορτηγού πλοίου "Ever Given" και όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, "σημειώνεται πρόοδος στην όλη επιχείρηση", την οποία πάντως χαρακτήρισε "μία περίπλοκη και καθόλου εύκολη διαδικασία". Το ευτυχές είναι πως το πλοίο δεν προκάλεσε τραυματισμούς ή ρύπανση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ