Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Νοε-2020 17:15

    Το "Σ/Κ της ντροπής" για τα τουρκικά ΜΜΕ: Αρνούνταν να μεταδώσουν την παραίτηση Αλμπαϊράκ

    Το "Σ/Κ της ντροπής" για τα τουρκικά ΜΜΕ: Αρνούνταν να μεταδώσουν την παραίτηση Αλμπαϊράκ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οργή έχει προκαλέσει η διαχείριση της παραίτησης του γαμπρού του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και πρώην υπουργού Οικονομικών, Μπεράτ Αλμπαϊράκ, καθώς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στην Τουρκία, όχι μόνο δεν προσπάθησαν να κρατήσουν "χαμηλά" την είδηση, αντ' αυτού δεν την μετέδωσαν καθόλου, αποδεικνύοντας περίτρανα τον βαθμό στον οποίο ο Τούρκος πρόεδρος και το καθεστώς του ελέγχουν την ενημέρωση και τη διαχείριση της πληροφορίας στη Τουρκία.

    Η φράση "όχι, με την ελεύθερη βούλησή μας ως δημοσιογράφοι, δεν θεωρήσαμε είδηση αυτή την παραίτηση", ως απάντηση στην αναπάντεχη έξοδο του Αλμπαϊράκ από το υπουργείο Οικονομικών, αποτελεί από μόνη της ένα ακόμη σκάνδαλο. Αλλά θα ήταν ακόμη προτιμότερο από αυτό που εκτυλίχθηκε.

    Το συντακτικό προσωπικό των εφημερίδων Hürriyet και Milliyet περίμενε σκληρά μέχρι τα μεσάνυχτα τις οδηγίες για το αν οι ειδήσεις που είχαν γράψει θα δημοσιεύονταν ή όχι. Δεν ήρθαν οδηγίες. Και δεν ήταν ο Φαχρετίν Αλτούν, Διευθυντής Επικοινωνίας για την Προεδρία, από τον οποίο περίμεναν το "πράσινο φως". Περίμεναν ένα σημάδι από την εφημερίδα Sabah, που τελεί υπό την προεδρία του αδελφού του Μπεράτ Αλμπαϊράκ, Σερχάτ. Δεν ήρθαν νέα. Εφημερίδες όπως οι Hürriyet, Milliyet και Yeni Şafak, όπως και η Sabah, δεν δημοσίευσαν αυτή την είδηση που θα αποτελούσε πρωτοσέλιδο σε οποιαδήποτε χώρα στον κόσμο. Δεν το δημοσίευσαν ούτε στον ιστότοπό τους.

    Είναι ενδιαφέρον ότι, η Türkiye, μια άλλη εφημερίδα σε συνεργασία με την κυβέρνηση, δημοσίευσε την είδηση ως πρωτοσέλιδο στην αρχική σελίδα όπως θα έπρεπε. Το Habertürk το δημοσίευσε, το έπαιξε επίσης στον ιστότοπο και στο τηλεοπτικό του κανάλι. Εν τω μεταξύ, τα "ειδησεογραφικά κανάλια" ATV (που ανήκει στον όμιλο Sabah), CNN Türk και NTV παρέμειναν σιωπηλά.

    Οι θεατές του κρατικού ραδιοτηλεοπτικού οργανισμού TRT, που χρηματοδοτείται από τους φόρους των Τύρκων πολιτών, των NTV και CNN Türk, άκουσαν για την παραίτηση του Αλμπαϊράκ μόνο μέσω της μετάδοσης της συνέντευξης Τύπου του αρχηγού του αντιπολιτευόμενου Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος (CHP), Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου. Αυτό ήταν 21 ώρες μετά την παραίτηση. Ήταν μια ντροπιαστική μέρα για τα ΜΜΕ.

    Παρά ταύτα, η κυβέρνηση Ερντογάν και οι συν αυτώ εξακολουθούν να διατυμπανίζουν ότι δεν καταπιέζουν δημοσιογράφους και ότι η ελευθερία του Τύπου ακμεί στην Τουρκία.

    Πέτρος Κράνιας

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ