Τετάρτη, 20-Μαρ-2019 13:14
Πρόστιμο ύψους 1,49 δισ. ευρώ από την ΕΕ στην Google
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 16:25
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ στην Google, κρίνοντας ότι η εταιρεία έκανε κατάχρηση της κυρίαρχης θέσης της στην αγορά, επιβάλλοντας σειρά περιοριστικών ρητρών σε συμβόλαια με ιστοτόπους τρίτων μερών, οι οποίες δεν επέτρεπαν στους ανταγωνιστές της Google να τοποθετούν τις δικές τους διαφημίσεις αναζήτησης στους εν λόγω ιστοτόπους.
Η απόφαση της Τετάρτης είναι η τελευταία μεταξύ τριών ομάδων επίσημων κατηγοριών που έχει μέχρι στιγμής απευθύνει η Κομισιόν εναντίον του τεχνολογικού κολοσσού.
Το πρόστιμο είναι πολύ μικρότερο από το αρχικό των 6,76 δισ. ευρώ που επιβλήθηκε εναντίον της Google στις δύο προηγούμενες αποφάσεις της ΕΕ.
Δεν έρχεται με συγκεκριμένη εντολή να αλλάξει τις επιχειρηματικές πρακτικές της Google, επειδή η Κομισιόν τόνισε πως η Google έβαλε τέλος στην τελευταία μορφή μη ανταγωνιστικής συμπεριφοράς που εξετάζεται, αμέσως μετά από την απαγγελία των κατηγοριών, πριν από τρία χρόνια.
Η Επίτροπος Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα πολιτικής ανταγωνισμού, δήλωσε: "Σήμερα η Επιτροπή επέβαλε στην Google πρόστιμο ύψους 1.49 δισεκατομμυρίων ευρώ για παράνομη κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά μεσιτείας διαδικτυακών διαφημίσεων αναζήτησης.
Η Google εδραίωσε τη δεσπόζουσα θέση της στις διαδικτυακές διαφημίσεις αναζήτησης και θωρακίστηκε έναντι της πίεσης των ανταγωνιστών, επιβάλλοντας αντιανταγωνιστικούς συμβατικούς περιορισμούς στους ιστοτόπους τρίτων μερών.
Αυτό είναι παράνομο βάσει των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ. Το παράπτωμα διήρκεσε πάνω από 10 έτη και είχε ως αποτέλεσμα να μην δοθεί σε άλλες εταιρείες η δυνατότητα να φανούν ανταγωνιστικές σε αξιοκρατική βάση και να καινοτομήσουν - ενώ παράλληλα στέρησε από τους καταναλωτές τα οφέλη του ανταγωνισμού".
Τι απαντά η Google
Σε περαιτέρω ενέργειες θα προχωρήσει η Google προκειμένου να δώσει "μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη", όπως αναφέρει ο Kent Walker, SVP Global Affairs, της Google σε απάντηση του διαδικτυακού κολοσσού στην πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την υπόθεση που αφορά στο Adsense του Search.
"Ανέκαθεν πιστεύαμε ότι οι υγιείς, ακμάζουσες αγορές είναι προς το συμφέρον όλων. Έχουμε ήδη υλοποιήσει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στα προϊόντα μας, προκειμένου να ανταποκριθούμε στους προβληματισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής", αναφέρει ο Kent Walker και προσθέτει: "Τους προσεχείς μήνες θα κάνουμε περαιτέρω επικαιροποιήσεις προκειμένου να δώσουμε μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές, στην Ευρώπη."
Σημειώνεται ότι η Google σε πρόσφατο blogpost είχε περιγράψει τις προσπάθειες της να δώσει μεγαλύτερη προβολή στους ανταγωνιστές στην Ευρώπη, παρουσιάζοντας ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στο Shopping και το Αndroid.