Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 01-Απρ-2010 09:13

    Οι λιανοπωλητές ειδών πολυτελείας ανακάμπτουν

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Ben Steverman

    Αγνοήστε για μια στιγμή την ύφεση στην αγορά ακινήτων, την τιμή της βενζίνης που αγγίζει τα $ 3 ανά γαλόνι και τις ουρές των ανέργων στα γραφεία ευρέσεως εργασίας. Παρά την κατήφεια, αυτή θα μπορούσε να είναι μια καλή χρονιά για τους λιανοπωλητές πολυτελείας. Σοβαρά.

    Το καλύτερο παράδειγμα για την τάση αυτή είναι τα Saks (SKS).

    Οι άνεργοι πιθανότατα δε θα ψωνίσουν εδώ: Η προσφορά που εμφανίζεται στην ιστοσελίδα της Saks είναι μια νέα τσάντα 1.400 δολαρίων της Yves Saint Laurent. Οι πωλήσεις στα κατάστημα Saks έχουν ενισχυθεί κατά μέσο όρο 6,3% κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.

    Και οι επενδυτές φαίνονται να ενθουσιάζονται με τις προοπτικές της Saks . Μέχρι στιγμής φέτος, οι μετοχές της Saks έχουν ενισχυθεί 40%. Αυτό είναι 35 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τον S&P 500 και 30 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από τις άλλες μετοχές καταναλωτικών ειδών του δείκτη. Στην πραγματικότητα, αυτό το έτος η Saks τα έχει πάει καλύτερα από όλες τις 70 μετοχές καταναλωτικών λιανοπωλητών του S&P 500.

    Αυτό βέβαια δε σημαίνει πως όλοι οι Αμερικανοί καταναλωτές έχουν αποφασίσει να ξοδέψουν σε επώνυμα προϊόντα. Αντίθετα, συγκεκριμένοι αμερικανοί καταναλωτές ανοίγουν τα πορτοφόλια τους και πάλι.

    Η Lisa Walters της συμβουλευτικής  Retail Eye Partners εξηγεί  το γιατί, σε ερευνητικό σημείωμα στις 23 Μαρτίου στο οποίο μελετά το διαχωρισμό σε πλούσιους και μη καταναλωτές.

    Τα χαμηλά εισοδήματα είναι λιγότερο πιθανό να δηλώσουν πως η οικονομική τους κατάσταση έχει βελτιωθεί και είναι πιο απαισιόδοξοι σχετικά με την οικονομία. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές που βγάζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια ανά έτος.

    «... είναι πεπεισμένοι ότι η οικονομία θα βελτιωθεί το επόμενο έτος. [Και πάλι] δαπανούν περισσότερο ελεύθερα λόγω της αυξημένης αισιοδοξία τους. [Οι πλούσιοι καταναλωτές] είναι λιγότερο διστακτικοί σχετικά με τις υψηλές δαπάνες».
     
    Στο πλαίσιο αυτό, ο αναλυτής της JPMorgan (JPM) Charles Grom αναβάθμισε στις 23 Μαρτίου τη σύσταση της Saks από "neutral" σε "overweight." Δίνει διάφορους λόγους, συμπεριλαμβανομένης της πεποίθησης ότι η Saks εξέρχεται από την ύφεση «όντας ισχυρότερη επιχείρηση,» με χαμηλότερες δαπάνες, ενισχυμένο ισολογισμό και «σημαντικές μακροπρόθεσμες ευκαιρίες.» Οι εκτιμήσεις του για τα κέρδη της  Saks για το 2011 είναι δυο φορές οι μέσες εκτιμήσεις άλλων αναλυτών που ρωτήθηκαν από το Bloomberg, σημειώνει.

    Μετά από συνάντηση με στελέχη της Saks, ο Grom γράφει οτι:

    «… μια πιο σταθερή χρηματιστηριακή αγορά και βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης φέρνουν (α) πιο συχνές επισκέψεις από τους βασικούς αγοραστές της, [και] (β) την επιστροφή σε αγορές από τους πελάτες που [για ένα-δύο χρόνια] απείχαν από τα είδη πολυτελείας».

    Και, λέει, οι πελάτες δαπανούν περισσότερα για τα προϊόντα που είχαν υψηλές εκπτώσεις πριν από ένα χρόνο.

    Μετά από δύο ή και περισσότερα χρόνια περικοπών στις δαπάνες, οι πλούσιοι αγοραστές κουράστηκαν να ζουν χωρίς αγαθά πολυτελείας. Αλλά μην μπερδέψετε την επιστροφή κάποιων αγοραστών πολυτέλειας με την επιστροφή στο μαζικό shopping του 2007.

    Τα έσοδα της Saks πέρυσι ήταν μειωμένα κατά 592,55 εκατομμύρια δολάρια, ή 18,4%, σε σχέση με τις πωλήσεις ρεκόρ του οικονομικού έτους που έληξε το Φεβρουαρίου 2008. Ακόμη και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Grom – που είναι πιο αισιόδοξες σε σχέση με τους περισσότερους - οι πωλήσεις το 2011 θα παραμείνουν 315 εκατομμύρια δολάρια κάτω από τα επίπεδα αιχμής.

    Η πολυτέλεια μπορεί να έχει επιστρέψει, αλλά όχι ακόμη στους κανονικούς ρυθμούς.
    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ