09:45 25/08
Σαράντης: Ημερομηνία Ανακοίνωσης Οικονομικών Αποτελεσμάτων Α’ Εξαμήνου 2025
& Πρόσκληση σε Conference Call.
Του Δημήτρη Παφίλα
Ο μήνας Σεπτέμβριος είναι άμεσα συνδεδεμένος με την οικογένεια Σαράντη. Ήταν Σεπτέμβριος του 1955 όταν μαίνονταν οι καταστροφές σε εμπορικά καταστήματα Ελλήνων της Πόλης από αφιονισμένους Τούρκους Εθνικιστές.
Αρκετά χρόνια νωρίτερα ο παππούς των αδελφών Σαράντη είχε δημιουργήσει ένα κατάστημα. Σιγά-σιγά ξεκινά το εμπόριο καλλυντικών σε ένα αναπτυσσόμενο περιβάλλον, καθώς η Τουρκία είναι ουδέτερη στους Βαλκανικούς πολέμους.
Όμως, οι καταστροφές του 1955 αναγκάζουν την οικογένεια να επιστρέψει τρία χρόνια μετά στην Ελλάδα. Και η δουλειά ξεκινά από την αρχή.
Έναν αιώνα σχεδόν αργότερα από την ίδρυση του πρώτου καταστήματος στην Τουρκία, το Σεπτέμβριο του 2006, οι αδελφοί Σαράντη επιστρέφουν στην Κωνσταντινούπολη και εκδίδουν το πρώτο τιμολόγιο της Sarantis Anadol. H εταιρεία λειτουργεί πλέον σε 10 χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, διαθέτει ισχυρό δίκτυο, παγκόσμιες μάρκες και υγιή χρηματοοικονομική διάρθρωση.
Πριν από λίγες ημέρες μάλιστα η Σαράντης ανακοίνωσε την είσοδο του επιχειρηματία κ. Μ. Sardan στο μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής στην Τουρκία κατά 15%. Ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας διαθέτει και κυρίαρχη θέση στα media, γεγονός που ευνοεί τα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας.
Όπως προαναφέρθηκε ο Σεπτέμβριος είναι σημαδιακός μήνας για τους επιχειρηματίες και την οικογένεια. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Σαράντης, ανακοίνωσε τη στρατηγική της για τα επόμενα χρόνια σε παρουσιάσεις προς ξένους θεσμικούς στο Λονδίνο.
Η εταιρεία δεν είναι άγνωστη στους Αμερικάνους θεσμικούς. Ήδη η παρουσία των ξένων επενδυτών έχει ανέλθει στο 33% προσφέροντας ρευστότητα και σταθερή πορεία στην μετοχή της εταιρείας. Εξάλλου, η Σαράντης πλέον αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα δίκτυα διανομής προϊόντων ευρείας κατανάλωσης στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Πως δημιουργήθηκε ο όμιλος
Με την επιστροφή στην Ελλάδα δεν ήταν εύκολη η δραστηριοποίηση από την αρχή. Η οικογένεια, όμως, είχε μια βάση και ανέπτυξε σήματα τα οποία διέθεταν διεθνή αναγνώριση. Μάρκες όπως η Estee Lauder ή το γνωστό αποσμητικό Old Spice δίνουν στην εταιρεία τη δυνατότητα να επεκταθεί. Η ενασχόληση των αδελφών Σαράντη συμπίπτει και με την ιδιοπαραγωγή καλλυντικών. Δεν είναι, όμως, απρόσκοπτη η επέκταση.
Η απώλεια σημάτων ή ο ανταγωνισμός από διεθνή εταιρεία που διαθέτει καλλυντικά είναι ορισμένα από τα εμπόδια. Τότε πραγματοποιείται η εξαγορά μιας εμπορικής εταιρείας που διπλασιάζει τα μεγέθη της Σαράντης. Το ρίσκο που αναλήφθηκε ήταν μεγάλο (έγινε με δανεισμό), αλλά τελικά η εξαγορά πρόσθεσε σημαντικά μερίδια.
Τα επόμενα χρόνια ακολούθησε η εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Τα αδέλφια Σαράντη στηρίχθηκαν σε μια επαγγελματική ομάδα στελεχών με την οποία χάραξαν τη στρατηγική για τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα, φρόντισαν να αμοίβουν σταθερά το προσωπικό με διαφορετικά μεγέθη έναντι των ελληνικών βιομηχανιών.
Εκτός από τη δημιουργία δικτύου, η Σαράντης δημιουργεί σταθερές σχέσεις με διεθνείς εταιρείες καλλυντικών οι οποίες αναγνωρίζουν ότι, η ελληνική εταιρεία μπορεί να τους στηρίξει σταθερά και αξιόπιστα στην πώληση καλλυντικών (Clinique, N. Ricci, Juvena κ.α.).
Η σταθερότητα, όμως, είναι χαρακτηριστικό των επιχειρηματιών. Ύστερα από μια επέκταση στις βαλκανικές χώρες πραγματοποιείται και επένδυση στη Σερβία. Η Σαράντης δεν κλείνει τα μαγαζιά της, ούτε όταν ξεκίνησαν οι βομβαρδισμοί από τους Αμεερικάνους. Αν και μικρή σχετικά αγορά, η Σερβία σήμερα αποτελεί την τέταρτη κατά σειρά χώρα που προσφέρει στις πωλήσεις στο εξωτερικό (3,2 εκατ. ευρώ ). Η μεγαλύτερη ανάπτυξη σημειώνεται στην Πολωνία (20 εκατ. ευρώ) και ακολουθεί η Ρουμανία με 13,7 εκατ. ευρώ.
Τα οικονομικά μεγέθη
Στη διαδρομή για τη δημιουργία ενός ισχυρού ομίλου έγιναν και ορισμένα λάθη. Επενδύσεις σε εταιρείες προϊόντων Pet σήμερα εκποιούνται και η εταιρεία επικεντρώνεται στο βασικό της αντικείμενο. Βασική προτεραιότητα είναι η ρευστότητα της εταιρείας, τόσο για τη λειτουργία της, όσο και για τις επενδύσεις. Τα νούμερα, όμως, αποκαλύπτουν την πρόοδο της εταιρείας στην διάρκεια των χρόνων.
Το 1994, ο τζίρος της εταιρείας ήταν 24 εκατ. ευρώ και το 2005 ο κύκλος εργασιών δεκαπλασιάστηκε. Με παρουσία σε 10 χώρες, 35.000 σημεία πώλησης, η Σαράντης πραγματοποιεί 12.000 πωλήσεις την ημέρα. Για το 2008, ο κύκλος εργασιών αναμένεται να ανέλθει σε 303 εκατ. ευρώ, και τα κέρδη μετά φόρων σε 30,64 εκατ. ευρώ. Τα επόμενα βήματα; Ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Γρηγόρης Σαράντης δεν αποκλείει τη συνεργασία με ξένη εταιρεία, ενώ είναι γνωστό πως στο παρελθόν είχε δεχθεί προτάσεις.
Σήμερα, όμως, η εικόνα της εταιρείας είναι διαφορετική. Είναι κυρίαρχη στο χώρο της προσφέροντας μάρκες μέσα από ένα ισχυρό δίκτυο. Ήδη η εταιρεία συζητά με αμερικανική εταιρεία την παραγωγή και διανομή καλλυντικών.