Σάββατο, 22-Νοε-2025 10:30
Με αυτό το αξεσουάρ μπορείς εύκολα να έχεις φυσικά κουμπιά στα Tesla Model 3 και Model Y
Το σύστημα infotainment της Tesla θεωρείται από τα κορυφαία της αγοράς, χάρη στο προσεγμένο περιβάλλον χρήσης και το σημαντικότερο, την αξιοπιστία του, σε αντίθεση με ορισμένα συστήματα παραδοσιακών κατασκευαστών που συχνά χρειάζονται επανεκκίνηση.Ωστόσο, η εμμονή της Tesla στη μινιμαλιστική αισθητική είχε και ένα τίμημα. Tην πλήρη απουσία φυσικών κουμπιών. Έτσι, οι οδηγοί αναγκάζονται να χρησιμοποιούν την οθόνη αφής για σχεδόν κάθε ενέργεια, κάτι που δεν είναι πάντα το καλύτερο για την οδική ασφάλεια.
Για να καλύψουν αυτό το κενό, ορισμένες εταιρείες έχουν δημιουργήσει πρόσθετα αξεσουάρ, που επαναφέρουν τις φυσικές εντολές στα αυτοκίνητα της Tesla. Το πιο πρόσφατο από αυτά, το Ctrl-Platform, υπόσχεται να φέρει πίσω την "παλιά σχολή" χειριστηρίων, με σύγχρονες δυνατότητες και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα.
Αναπτύχθηκε από την ίδια ομάδα που δημιούργησε την πρώτη γενιά του Ctrl-Bar, και η νέα έκδοση κάνει ένα σημαντικό βήμα μπροστά. Το κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας είναι το Ctrl-Bar 2, ένα νέο χειριστήριο που διαθέτει δύο περιστροφικούς διακόπτες και οκτώ προγραμματιζόμενα κουμπιά, καθένα με τη δική του μικρή οθόνη.
Τοποθετείται στο κάτω μέρος της οθόνης infotainment των Model 3 και Model Y, τροφοδοτείται από τη θύρα USB στο ντουλαπάκι και επιτρέπει πλήρη παραμετροποίηση μέσω εφαρμογής στο κινητό.
Σε αντίθεση όμως με το πρώτο μοντέλο, το Ctrl-Bar 2 δεν απαιτεί πλέον συνεχή σύνδεση με το κινητό. Συνδέεται απευθείας με το Bluetooth Low Energy (BLE) του αυτοκινήτου, προσφέροντας άμεση απόκριση και λειτουργία χωρίς internet ή εφαρμογή, εκτός από το αρχικό σετάρισμα.
Με το νέο χειριστήριο, οι οδηγοί μπορούν να κλειδώνουν/ξεκλειδώνουν πόρτες, να ρυθμίζουν τη θερμοκρασία, να ελέγχουν το ηχοσύστημα, ή να διατηρούν χειροκίνητο έλεγχο στους υαλοκαθαριστήρες ενώ χρησιμοποιούν το Autopilot.
Επιπλέον, η δεύτερη γενιά μπορεί να στέλνει εντολές και μέσω της θύρας OBD, ανοίγοντας τον δρόμο για ακόμα περισσότερες λειτουργίες.
Για αυτό απαιτείται το πρόσθετο Ctrl-Bridge, το οποίο συνδέεται στη διαγνωστική θύρα του αυτοκινήτου. Με αυτό, ο οδηγός μπορεί να αναδιπλώνει τους καθρέφτες, να ανοίγει το ντουλαπάκι ή να επιλέγει επίπεδα ανάκτησης ενέργειας απευθείας από τα κουμπιά.
Το πακέτο ολοκληρώνεται με το Ctrl-Stripe, μια LED λωρίδα με δυναμικό ambient φωτισμό που εφαρμόζει στην μπάρα, προσφέροντας και μια πιο premium αισθητική.
Συνολικά, η πλατφόρμα προσφέρει πάνω από 30 shortcuts στα χέρια του οδηγού, ενώ η εγκατάσταση κάθε στοιχείου διαρκεί μόλις 5-10 λεπτά, χωρίς να απαιτούνται εργαλεία.
Υπάρχει όμως και ένας αστερίσκος. Όπως και η πρώτη γενιά, το νέο σύστημα αποτελεί προϊόν crowdfunding στο Kickstarter. Αυτό σημαίνει πως, παρά τις υποσχέσεις, δεν υπάρχουν εγγυήσεις.
Η καμπάνια χρηματοδότησης ξεκίνησε σήμερα και όσοι ενδιαφέρονται μπορούν ήδη να προπαραγγείλουν ένα από τα διαθέσιμα πακέτα. Οι πρώτες αποστολές αναμένονται τον Απρίλιο του 2026.
Όλα τα Model 3 και Model Y είναι συμβατά, με τα αξεσουάρ για τα μοντέλα πριν το 2024 να αποστέλλονται πρώτα. Οι εκδόσεις για τα facelift μοντέλα θα ακολουθήσουν τον Μάιο του 2026, καθώς απαιτούν νέο καλούπι παραγωγής. Οι πρωτότυπες εκδόσεις για τα παλαιότερα μοντέλα είναι ήδη έτοιμες.
Η νορβηγική ομάδα πίσω από το έργο έχει ήδη στο ενεργητικό της ένα επιτυχημένο MagSafe ασύρματο φορτιστή για τα προ-facelift Model S και Model X, καθώς και την πρώτη γενιά του Ctrl-Bar, γεγονός που δημιουργεί επιπλέον εμπιστοσύνη για το νέο φιλόδοξο project.
Διαβάστε περισσότερα άρθρα για το αυτοκίνητο στο topgeargreece.gr
Μια από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπαίνει στην ελληνική αγορά με το SUV AION V. Έχουμε όλα τα στοιχεία και τις τιμές του νέου ηλεκτρικού μοντέλου.
Η Μπιγιονσέ ήταν εκείνη που ξεχώρισε από το μεγάλο πλήθος διασημοτήτων που βρέθηκαν στα πάντοκς της Formula 1 κατά τη διάρκεια του Grand Prix στο Λας Βέγκας.
To Renault Group διεκδικεί τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026 για την Ελλάδα" τόσο με το Renault 5 όσο και με το Dacia Bigster σε μια ακόμη εξαιρετική χρονιά στην χώρα μας.
Η πρώτη από τις πέντε Gordon Murray S1 LM που θα φτιαχτούν πουλήθηκε σε μια δημοπρασία που δεν έχει υπάρξει ομοιά της μέχρι σήμερα και φυσικά έκανε ρεκόρ τιμής.
Μέσα σε μία δεκαετία, το ντίζελ πέρασε από απόλυτος κυρίαρχος σε φτωχό συγγενή των συστημάτων κίνησης. Ποιοί είναι οι λόγοι που το οδηγούν σε αφανισμό και πώς διαμορφώνεται πλέον το τοπίο στην...
Με την βελτιωμένη έκδοση 14.2 του FSD να έχει μόλις φτάσει στους κατόχους Tesla, ο Elon Musk προανήγγειλε την έκδοση 14.3 υποσχόμενος ακόμη πιο "έξυπνη" συμπεριφορά και λιγότερη εποπτεία από τον...
Η Jeep αναβίωσε για χάρη του Avenger το διασημότερο stunt που μας έχει προσφέρει μέχρι σήμερα με το SUV να περνάει μέσα από μια τζαμαρία.
Για πέμπτη φορά φέτος το δημοφιλές SUV που αγοράζουν όλοι στην Ευρώπη ολοκλήρωσε έναν μήνα στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Τα 10 χιλιόμετρα που ολοκληρώνουν τον αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου ήταν και τα δυσκολότερα αλλά η ολοκλήρωσή του είναι ένα κατασκευαστικό θαύμα.
Στην εποχή που η αυτοκίνηση κυριαρχείται από ηλεκτρικά μοντέλα με καταιγιστικές επιταχύνσεις υπάρχει και μία εντελώς διαφορετική ανάγνωση. Τα πιο αργά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Το Disney+ έρχεται στα νέα μοντέλα της Audi μέσω μιας συνεργασίας που αλλάζει τα δεδομένα της ψυχαγωγίας εντός του αυτοκινήτου, ενώ η νέα ταινία TRON:Ares βάζει την γερμανική εταιρεία στο επίκεντρο...
Τι συμβαίνει όταν η πολυτέλεια της Rolls-Royce συναντά τον κόσμο των retro videogames; Η Black Badge Ghost Gamer απευθύνεται σε όσους μεγάλωσαν στις αίθουσες arcade και είναι πραγματικά μοναδική.
Η Ford προχώρησε στην ολοκλήρωση της παραγωγής του Ford Focus και έχει πολύ ενδιαφέροντα σχέδια για τα δύο τελευταία μοντέλα που θα βγουν από το εργοστάσιο.
Η γέφυρα που είχε καταστραφεί στην κακοκαιρία "Θάλεια" έδωσε τη θέση της σε μια πιο σύγχρονη και ασφαλέστερη νέα γέφυρα.
Αν ψάχνεις premium ηλεκτρικό SUV σε τιμή πραγματική ευκαιρία το Zeekr X είναι αυτό που ψάχνεις για μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης και ξεχωριστή αισθητική
Οι νέες τεχνολογίες φόρτισης που εξελίσσει η Hyundai υπόσχονται σημαντική μείωση της διάρκειας φόρτισης, ώστε τα EV να ανταγωνίζονται άμεσα τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.