Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 07-Νοε-2025 11:44

    Δεξαμενόπλοιο μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία παρά τις αμερικανικές κυρώσεις

    βαμβακα μεηλ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ένα δεξαμενόπλοιο που μετέφερε αργό πετρέλαιο από την πρόσφατα υπό κυρώσεις Rosneft πραγματοποίησε μια σπάνια μεταφορά φορτίου ανοικτά της Βομβάης, καθώς η κυβέρνηση Τραμπ εντείνει τον έλεγχο του εμπορίου πετρελαίου της Ινδίας με τη Ρωσία.

    Ωστόσο, αυτή η ασυνήθιστη κίνηση έχει προκαλέσει την απορία των εμπόρων. Το φορτίο μεταφέρθηκε από ένα δεξαμενόπλοιο που περιλαμβάνεται στη μαύρη λίστα σε ένα άλλο πλοίο που έχει υποστεί κυρώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έγινε καμία προσπάθεια να κρυφτεί η προέλευσή του -κάτι που είναι τυπικό σε τέτοιες περιπτώσεις- και το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κατευθύνεται προς ένα ινδικό λιμάνι: το Κότσι στο νότο, και όχι τη Βομβάη στη δυτική ακτή, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

    Οι αγορές ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία έχουν προκαλέσει την οργή του Ντόναλντ Τραμπ, και οι αμερικανικές κυρώσεις κατά της Rosneft και της Lukoil PJSC αναμένεται να επηρεάσουν σοβαρά το εμπόριο. Η αγορά παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις διαταραχές στις καθιερωμένες ροές πριν από τη λήξη της περιόδου χάριτος που σχετίζεται με τις κυρώσεις αργότερα αυτό το μήνα.

    "Αυτό που βλέπουμε τώρα είναι η αβεβαιότητα στην αγορά σχετικά με τους κινδύνους των κυρώσεων", δήλωσε η Rachel Ziemba, αναλύτρια στο Center for a New American Security στην Ουάσινγκτον. "Το τελικό αποτέλεσμα είναι περισσότερες μεταφορές από πλοίο σε πλοίο, περισσότερες υπεκφυγές, μακρύτερες διαδρομές, πιο περίπλοκες συναλλαγές", σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Το Fortis παρέλαβε περίπου 720.000 βαρέλια ρωσικού πετρελαίου Urals από το Ailana την Τρίτη κοντά στη Βομβάη, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσαν οι Bloomberg, Kpler και Vortexa. Το φορτίο παραλήφθηκε από το λιμάνι Ust-Luga της Βαλτικής πριν οι ΗΠΑ επιβάλουν κυρώσεις στη Rosneft, και το Ailana παρέμενε αδρανές στην περιοχή για σχεδόν δύο εβδομάδες χωρίς σαφή λόγο. 

    Το Ailana επιστρέφει στη Ρωσία, ενώ το Fortis αναμένεται να φτάσει στο Κότσι στις αρχές της επόμενης εβδομάδας με το φορτίο, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων. Και τα δύο πλοία έχουν υποβληθεί σε κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το Ηνωμένο Βασίλειο.

    Ο ιδιοκτήτης και διαχειριστής του Fortis -η Pacific Logistic & Maritime και η North Star Ship Management με έδρα το Βιετνάμ- δεν απάντησαν στα αιτήματα για σχόλια που τους απεστάλησαν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Δεν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας στη ναυτιλιακή βάση δεδομένων Equasis για τον διαχειριστή του Ailana, την Nautilus Fleet Management LLC με έδρα το Αζερμπαϊτζάν. Οι κλήσεις προς τον ιδιοκτήτη του, την Alvido Chartering Ltd., δεν απαντήθηκαν.

    Εκτροπή φορτίου

    Λίγες ημέρες πριν από την επιβολή κυρώσεων στους ρωσικούς πετρελαϊκούς γίγαντες, ένα φορτίο από τη Ρωσία προς την Ινδία εκτρέπεται προς την Κίνα, υπογραμμίζοντας την υπάρχουσα ένταση στις εμπορικές συναλλαγές. Ο Τραμπ και ορισμένοι από τους αξιωματούχους του έχουν επανειλημμένα επικρίνει τη χώρα της Νότιας Ασίας για τις αγορές της, αλλά δεν έχουν ασκήσει παρόμοια κριτική στο Πεκίνο για τις συναλλαγές του.

    Οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις στις Rosneft και Lukoil στο πλαίσιο μιας νέας προσπάθειας να τερματιστεί ο πόλεμος στην Ουκρανία -μια ριζική αλλαγή στη δυτική πολιτική σχετικά με το ρωσικό πετρέλαιο. Προηγούμενες προσπάθειες είχαν ως στόχο να περιορίσουν τις τιμές για να μειώσουν τα έσοδα του Κρεμλίνου, χωρίς να επηρεαστεί η ροή των βαρελιών.

    Ένα δεξαμενόπλοιο με το όνομα Missoni παρέμεινε αδρανές στα ανοικτά της Βομβάης για μερικές ημέρες πριν στρίψει απότομα και κατευθυνθεί προς την Κίνα. Το πλοίο μεταφέρει περίπου 720.000 βαρέλια Urals από τη Lukoil, σύμφωνα με στοιχεία και αναφορές λιμενικών πρακτόρων.

    Το Aframax έχει υποστεί κυρώσεις από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο και δεν είναι γνωστό σε ποια χώρα έχει σημαία. Η Missoni Co. Ltd. και η Polaris Shipmanagement Ltd., η κινεζική εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια του Missoni, αντίστοιχα, έχουν τον ίδιο αριθμό τηλεφώνου. Ένα άτομο που απάντησε σε τηλεφώνημα του Bloomberg News ζητώντας σχόλιο είπε ότι δεν γνωρίζει τίποτα για το πλοίο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ