Πέμπτη, 30-Μαρ-2023 08:45
Όχι, δεν θα απαγορευτούν τα συμβατικά αυτοκίνητα
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα τις τελευταίες μέρες να έχετε ακούσει ότι η πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες θα απαγορευτεί μετά το 2035. Αυτό δεν είναι καθόλου ακριβές και αν δεν κινείται στη σφαίρα της τρομολαγνείας των media είναι σίγουρα λανθασμένη πληροφορία. Ας δούμε τι ακριβώς συμβαίνει.
Τον τελευταίο χρόνο ακούμε διαρκώς για το τέλος των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες -δηλαδή των αυτοκινήτων που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα όπως η βενζίνη και το πετρέλαιο και προφανώς περιλαμβάνονται και τα υβριδικά. Αυτό ήταν ακριβές, μέχρι πριν από περίπου ένα μήνα. Τότε που η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμαζόταν να βάλει την ταφόπλακα στους θερμικούς κινητήρες. Και συγκεκριμένα ήταν προς ψήφιση ο νόμος που θα απαγόρευε την πώληση καινούργιων (το τονίζουμε "ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ") αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035.
Σε πρώτο επίπεδο αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν ψηφιζόταν αυτός ο νόμος αν έχεις ήδη συμβατικό αυτοκίνητο δεν θα απαγορευτεί η κυκλοφορία του. Και ναι, θα βρίσκεις βενζίνη ή πετρέλαιο.
Όμως σε εκείνη την χρονική στιγμή εμφανίστηκε η Γερμανία, με στήριξη από την Ιταλία και μερικές ακόμα χώρες της ανατολικής Ευρώπης, οι οποίες παραδοσιακά λειτουργούν -σε πολλά επίπεδα- ως δορυφόροι της Γερμανίας. Τι έκαναν; Με μπροστάρη την Γερμανία απείλησαν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τελικά η ψηφοφορία που θα οριστικοποιούσε την απαγόρευση ακυρώθηκε. Η αλήθεια είναι ότι πριν την απειλή όλοι -ειδικοί και μη- θεωρήσαμε ότι οι θερμικοί κινητήρες είχαν τελειώσει.
Φυσικά η Γερμανία δεν απείλησε χωρίς αντιπρόταση. Μια χώρα με την δύναμη της Γερμανίας ποτέ δεν λειτουργεί σαν αυτούς που αρνούνται τα πάντα και δεν προτείνουν τίποτα. Η εναλλακτική πρόταση ήταν να επιτραπεί η πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035, με την προϋπόθεση αυτοί οι κινητήρες να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα.
Είναι καύσιμα που παράγονται με διαφορετική μέθοδο από τα ορυκτά αλλά έχουν ίδια μοριακή δομή. Και δεν παράγουν CO2 κατά την καύση. Αντιθέτως δεσμεύουν CO2 για να παραχθούν. Ο αντίλογος στα συνθετικά καύσιμα είναι ότι απαιτούν μεγάλα ποσά ενέργειας για να παραχθούν ενώ προς το παρόν είναι αρκετά ακριβά. Όμως οι ειδικοί ξέρουν καλά ότι εξέλιξη της τεχνολογίας και οικονομίες κλίμακας θα ρίξουν την τιμή των συνθετικών καυσίμων.
Τώρα πια ξέρουμε ότι η πρόταση της Γερμανίας πέρασε και παρότι ακόμα δεν έχει οριστικοποιηθεί είναι γεγονός ότι θα εξακολουθούν να υπάρχουν θερμικοί κινητήρες και μετά το 2035 αφού θα είναι δυνατή η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, φθάνει να χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, τα οποία έχουν ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα.
Άρα θα συνεχίσουν να πωλούνται αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες και μετά το 2035. Αυτό που δεν θα επιτρέπεται μετά το 2035 είναι να χρησιμοποιούν τα καινούργια αυτοκίνητα βενζίνη ή πετρέλαιο. Δεν απαγορεύονται τα συμβατικά αυτοκίνητα. Απαγορεύονται τα συμβατικά αυτοκίνητα, των οποίων τα καύσιμα μολύνουν το περιβάλλον. Δηλαδή τα συμβατικά αυτοκίνητα με συνθετικά καύσιμα θα συνεχίζουν να πωλούνται κανονικά.
Ούτε κατά διάνοια. Η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος και πρέπει να το πάρουμε απόφαση. Είτε μας αρέσει, είτε όχι. Η πορεία είναι προδιαγεγραμμένη αφού ακόμα και οι κατασκευαστές που διαμαρτύρονται για την "βίαιη" μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση έχουν ήδη προετοιμάσει το έδαφος και είτε έχουν πολλά ηλεκτρικά στην γκάμα τους, είτε θα έχουν αρκετά τα αμέσως επόμενα χρόνια.
Μπορούμε να πούμε ότι οφείλεται κυρίως σε δύο εταιρείες. Στην Porsche και στην Ferrari. Αμφότερες χρησιμοποιήσαν όλη την μεγάλη πολιτική τους δύναμη και ανάγκασαν την Ευρώπη να υποκύψει. Αυτές οι δύο φίρμες -μαζί με τις χώρες τους- ήξεραν καλά ότι το τέλος των θερμικών κινητήρων θα είναι μεγάλο πλήγμα. Γιατί; Μα γιατί Ferrari χωρίς V12 (ή V6 με turbo) και Porsche χωρίς εξακύλινδρο εν σειρά είναι σαν μπολονέζ χωρίς κιμά.
Όμως δεν θα βγουν μόνο αυτοί κερδισμένοι. Στην ουσία συμμετείχαν σε μια από τις καλύτερες οικονομικές κινήσεις που έκανε η Ευρώπη τα τελευταία χρόνια γιατί έδωσαν χρόνο και μείωσαν την αγωνία σχεδόν σε όλες τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να προλάβουν -και γιατί όχι- να ξεπεράσουν την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση. Πραγματικά δεν έχει νόημα να επεκταθούμε σε αυτό το θέμα. Όλοι καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι για την ευρωπαϊκή οικονομία.
Του Γιάννη Τσάκαλου / topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Τα πρώτα τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Γερμανία (video)
- Οριστικό: Φορτιστές παντού στην ΕΕ-κάθε 60 χιλιόμετρα μέχρι το 2026
- Αυτό είναι το νέο Renault Espace και είναι πλέον SUV
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.
Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.