Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 11-Φεβ-2021 00:05

    Γιατί δεν τα βρήκαν Hyundai και Apple για τα αυτόνομα οχήματα

    Γιατί δεν τα βρήκαν Hyundai και Apple για τα αυτόνομα οχήματα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Anjani Trivedi

    Στις 8 Φεβρουαρίου, μετά από εβδομάδες φημών σχετικά με μια πιθανή συνεργασία με την Apple για την κατασκευή του αυτοκινήτου του μέλλοντος, η Hyundai και η "αδελφή" της, Kia, ανακοίνωσαν ότι δεν υφίστανται διαπραγματεύσεις με τον κολοσσό που εδρεύει στο Cupertino της Καλιφόρνια.

    Ανακάλεσαν έτσι επί της ουσίας προηγούμενη δήλωσή τους με την οποία επιβεβαίωναν διστακτικά την ύπαρξη συζητήσεων. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της Νότιας Κορέας είχαν μπει "στη μέση" με ρεπορτάζ σχετικά με τη συνεργασία των δύο μερών, ακόμη και για ένα πιθανό μέγεθος επένδυσης σχεδόν 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Η τιμή της μετοχής της Hyundai παρουσίασε μεγάλη μεταβλητότητα μετά την ανακοίνωση των σχετικών πληροφοριών.

    Οι "υπέρμετρες" φιλοδοξίες

    Μια συνεργασία Apple και Hyundai έμοιαζε πάντα σχετικά απίθανη. Αυτό συμβαίνει επειδή οι υπέρμετρες φιλοδοξίες της εταιρείας της Νότιας Κορέας δεν φαίνεται να ταιριάζουν με τη γειωμένη και ρεαλιστική οπτική η οποία χαρακτηρίζει την απαιτητική κατασκευάστρια των iPhone.

    Δεν είναι ότι η Hyundai δεν έχει μεγάλα οράματα για το μέλλον. Στα τέλη του 2019, ακόμη και όταν τα καθαρά περιθώρια κέρδους μειώθηκαν και οι πωλήσεις επιβραδύνθηκαν, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να επενδύσει 61,1 τρισεκατομμύρια γουόν (51,8 δισεκατομμύρια δολάρια), μεταξύ άλλων σε συνδεδεμένα και αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, στο πλαίσιο της "Στρατηγικής 2025".

    Το προηγούμενο έτος, ανακοίνωσε σχέδιο ύψους 6,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ενίσχυση της ανάπτυξης υδρογονοκίνητων οχημάτων - τεχνολογία η οποία είναι ακόμη πιο προηγμένη από εκείνη των ηλεκτρικών οχημάτων. Φέτος, ανακοίνωσε ότι επενδύει σε εργοστάσιο στην Κίνα για την παραγωγή συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

    Υπάρχουν, δε, ακόμη πιο τολμηρά σχέδια. Η Hyundai ισχυρίζεται ότι αναπτύσσει ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο το οποίο θα μεταφέρει πέντε ή έξι άτομα μέσα σε μητροπόλεις και ελπίζει να το εισαγάγει στην αγορά έως το 2028.

    Ο πρόεδρος του ομίλου, Euisun Chung, έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι αυτά τα "αεροπορικά" οχήματα θα μπορούσαν να βγουν στο εμπόριο πριν από τα προηγμένα αυτόνομα αυτοκίνητα. (Δεν συζητούνται βεβαίως πολλά σχετικά με τη ρύθμιση της οδήγησης στους αιθέρες, πόσο μάλλον για τους κανόνες σχετικά τα αυτόνομα αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται οδηγό).

    Εν τω μεταξύ, η Hyundai έχει πραγματοποιήσει επενδύσεις στο deep learning, στη μηχανική όραση, καθώς και σε έναν κατασκευαστή ευέλικτων και κινητών ρομπότ.

    Οι στόχοι δεν είναι αρκετοί, το ζήτημα είναι η εφαρμογή

    Οι σκοποί και οι στόχοι είναι καλό πράγμα, ειδικά για μια βιομηχανία η οποία βρίσκεται αντιμέτωπη με υψηλά διακυβεύματα στον χώρο της τεχνολογίας και των ρυθμιστικών κανονισμών. Οι επενδυτές τούς αγαπούν επίσης. Ωστόσο, η επίτευξή τους έχει αποδεχθεί το πλέον απαιτητικό κομμάτι της υπόθεσης για τη Hyundai.

    Στην καθημερινή πραγματικότητα της αγοράς του αυτοκινήτου, η Hyundai μαστίζεται από ζητήματα ποιότητας παραγωγής, αστικές κυρώσεις στις ΗΠΑ και προβλήματα με κινητήρες αυτοκινήτων. Εξάλλου, η εταιρεία έχει ανακαλέσει χιλιάδες ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μοντέλου Kona, λόγω προβλημάτων με τη μπαταρία τους.

    Τα έξοδα έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας ως μέρος των καθαρών πωλήσεων παραμένουν από τα χαμηλότερα μεταξύ των μεγάλων "παικτών" της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρά τις επενδύσεις της "Στρατηγικής 2025", οι οποίες κατανέμονται σε ένα ευρύ φάσμα δαπανών για μια περίοδο έξι ετών. Φέτος, η εταιρεία σκοπεύει να δαπανήσει 8,9 τρισεκατομμύρια γουόν για κεφαλαιουχικές δαπάνες, στρατηγικές επενδύσεις και R&D (Έρευνα και Ανάπτυξη).

    Η ανάγκη της "στροφής στην πραγματικότητα"

    Ανταγωνιστές της όπως η Toyota και η Volkswagen επικεντρώνονται σε πιο πρακτικά και απτά βήματα για το μέλλον - μπαταρίες, ηλεκτρικά οχήματα και στην πρόκληση της ευρείας κλίμακας υιοθέτησης των παραπάνω. Μόλις πρόσφατα η Hyundai προώθησε τον "εξηλεκτρισμό" της, υποσχόμενη να επεκτείνει τη σειρά των πράσινων αυτοκινήτων της (η Kia έχει δηλώσει ότι θα επενδύσει 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτροκίνηση και κινητικότητα).

    Από χρηματοοικονομική άποψη, τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 33,5% πέρυσι. Ενώ είχε ένα καλύτερο τέταρτο τρίμηνο και κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από τα οχήματα υψηλών προδιαγραφών της, οι παγκόσμιες χονδρικές πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν πάνω από 15% το 2020. Τα λειτουργικά κέρδη από τον τομέα των αυτοκινήτων μειώθηκαν, ενώ εκείνα από τις χρηματοδοτικές δραστηριότητες (financing) αυξήθηκαν. Σε δύσκολους καιρούς, η εταιρεία αυτοκινήτων σπανίως στράφηκε σε βαθιές, χειρουργικού χαρακτήρα περικοπές.

    Ήρθε η ώρα για μια επανεκτίμηση στόχων, στρατηγικής και πρακτικών εκ μέρους της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία να στηρίζεται στην πραγματικότητα - τόσο για το καλό του Chung όσο και για εκείνο των επενδυτών.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ