Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 25-Σεπ-2020 00:05

    Οι big short συναντούν τα κρατικά επενδυτικά funds - Η περίπτωση της Rolls-Royce

    Οι big short συναντούν τα κρατικά επενδυτικά funds - Η περίπτωση της Rolls-Royce
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Chris Hughes

    Οι μεγάλοι short επενδυτές της Ευρώπης μπορεί να αντιμετωπίσουν σύντομα έναν μεγάλο ανταγωνιστή.

    Το κάλεσμα των πληττόμενων από την πανδημία εταιρειών για γενναίες κεφαλαιακές "ενέσεις" έχει αποτελέσει εύκολη λεία για τα hedge funds τα οποία στοιχηματίζουν ότι οι μετοχές θα πέσουν.

    Ωστόσο, η πιθανή συμμετοχή ενός κρατικού επενδυτικού fund στη συγκέντρωση κεφαλαίων από την Rolls-Royce θα μπορούσε να οδηγήσει σε μετατόπιση του ισοζυγίου ισχύος μεταξύ των short sellers και των κλασικού τύπου μετόχων.

    Η Rolls Royce έφτασε αργά στο "πάρτι"

    Η εμβληματική εταιρεία παραγωγής κινητήρων του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζει μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων βρετανικών λιρών και μιλά με κρατικά υποστηριζόμενους επενδυτικούς φορείς, συμπεριλαμβανομένου του GIC της Σιγκαπούρης, όπως ανέφεραν οι Financial Times το περασμένο σαββατοκύριακο.

    Η κεφαλαιακή ένεση θα καθησυχάσει τους φόβους για την δυνατότητα της εταιρείας να αντέξει το "σοβαρό αλλά εύλογο" σενάριο μη ευνοϊκών υποθέσεων που περιέγραψε τον περασμένο μήνα.

    Η Rolls-Royce έφτασε καθυστερημένη στο πάρτι. Οι κεφαλαιαγορές είχαν ήδη πολλούς επισκέπτες. Το ράλι συγκέντρωσης ιδίων κεφαλαίων, το οποίο άρχισε από τα χαμηλά της αγοράς τον Μάρτιο, προστατεύει τους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων από εξαγορές, επιτρέποντάς τους να υποστηρίζουν τις εκκλήσεις εταιρειών για εισροή μετρητών, αυξάνοντας ορισμένες φορές τον αριθμό των μετοχών τους έως και κατά 20%.

    Σήμερα, οι αγορές ταλαντεύονται. Εν τω μεταξύ, βλέπουμε τόσο μεγάλα αιτήματα για ρευστό που ενίοτε απαιτούν τις λεγόμενες προσφορές δικαιωμάτων - μια περίπλοκη και μακρόσυρτη διαδικασία για την άντληση μεγάλου όγκου κεφαλαίων.

    Η ιδιοκτήτρια της British Airways, IAG, η διαχειρίστρια εμπορικών κέντρων Unibail-Rodamco-Westfield, αλλά και η Rolls, αναζητούν ή εξετάζουν το ενδεχόμενο ΑΜΚ που φτάνει σε επίπεδα τουλάχιστον 75% της κεφαλαιοποίησής τους.

    Ορίζοντας δεκαετιών

    Πρόκειται για δύσκολα εγχειρήματα. Με τον νέο κορονοϊό να εξακολουθεί να αποτελεί απειλή για τη δημόσια υγεία, οι προοπτικές πλήρους ανάκαμψης αυτών των εταιρειών ενδέχεται να βρίσκονται πέρα ​​από τον βραχυπρόθεσμο ορίζοντα των επενδυτών στο χρηματιστήριο.

    Τα κρατικά επενδυτικά ταμεία, με την μακρόπνοη λογική τους, η οποία "βλέπει" σε ορίζοντα δεκαετιών και άρα την ανάγκη για πραγματικά μεγάλα στοιχήματα, θα μπουν στον πειρασμό πιο εύκολα.

    Η IAG διαθέτει ήδη έναν σημαντικό μέτοχο με κρατική στήριξη, με την Qatar Airways να διαθέτει ποσοστό 25% και να έχει δεσμευτεί να καλύψει το ποσοστό που της αναλογεί από τα 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ (3,2 δισεκατομμύρια δολάρια) που αναζητεί η εταιρεία για την ΑΜΚ της.

    Ωστόσο, στην περίπτωση της Rolls-Royce, κανένας επενδυτής δεν διαθέτει ποσοστό μεγαλύτερο του 10%. Ένα placing από ένα κρατικό επενδυτικό fund, με την προϋπόθεση της έγκρισης από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, ακολουθούμενο από προσφορά δικαιωμάτων στη διευρυμένη βάση των μετόχων θα ήταν ένας τρόπος διάρθρωσης μιας τέτοιας συναλλαγής.

    Η είσοδος νέων στρατηγικών επενδυτών μακροπρόθεσμης προοπτικής (anchor shareholders) στις προσφορές δικαιωμάτων θα τοποθετούσε τη "γάτα" ανάμεσα στα "περιστέρια".

    Εύκολοι στόχοι

    Αυτές οι προσφορές παρέχουν πλούσιες επιλογές για τους short sellers και είναι επώδυνες για τους απλούς επενδυτές. Οι απελπισμένες εταιρείες είναι εύκολοι στόχοι.

    Οι φήμες ξεκινούν, η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι πιθανόν να εκδώσει νέες μετοχές, το αρνητικό momentum δημιουργείται. Ακολουθεί μια κατ' αρχήν συμφωνία αναδοχής με τράπεζες, χωρίς οριστικούς όρους. Η μετοχή παραμένει υπό πίεση έως ότου η έκδοση νέων μετοχών τιμολογηθεί στο ναδίρ.

    Τα hedge funds καλύπτουν τα shorts τους με τις μετοχές σε τιμή ευκαιρίες και εξέρχονται. Όλα μοιάζουν ως μια άσκοπη αποσταθεροποίηση για την εταιρεία.

    Οι τράπεζες αναδοχής δεν έχουν κίνητρο να κινηθούν αντίρροπα. Ως αγοραστής τελευταίας καταφυγής, είναι προς το συμφέρον τους οι τιμές των μετοχών της προσφοράς δικαιωμάτων να τιμολογηθούν όσο το δυνατόν χαμηλότερα.

    Η μετοχή της IAG έχει "υποφέρει", καθώς τα lockdown συνεχίζονται. Χωρίς την υποστήριξη του Κατάρ, ωστόσο, η κατάσταση θα ήταν σίγουρα πιο επισφαλής. Με απλά λόγια, εάν ένα μεγάλο κομμάτι της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου έχει καλυφθεί εξ αρχής, υπάρχει μικρότερο περιθώριο για τους short sellers να προκαλέσουν "αναταραχή" στη διαδικασία.

    Η εισαγωγή ενός κρατικού επενδυτικού fund ενδέχεται να συναντήσει πολιτικές επιπλοκές και εμπόδια. Υπάρχει μια εναλλακτική λύση - το να ζητήσει δηλαδή κανείς από τους υφιστάμενους βασικούς μετόχους της εταιρείας να δηλώσουν υποστήριξη για την ΑΜΚ από τα πρώτα - πρώτα στάδια της διαδικασίας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ